مرتضی پاشایی، تاریخ دفن شنبه ۲۴ آبان ۹۳ یا ۲۵ آبان ۹۳؟



اخبار فرهنگی و هنری - مرتضی پاشایی، تاریخ دفن شنبه ۲۴ آبان ۹۳ یا ۲۵ آبان ۹۳؟

از شب گذشته تاکنون، خبرهای غیر رسمی از دفن زنده یاد مرتضی پاشایی در روز شنبه ۲۴ آبان حکایت می کند. اما واقعا او کی دفن شد؟

 تصویر زیر از پلاک موقتی است که در بالای قبر مرحوم مرتضی پاشایی قرار گرفته است. مشابه پلاک هایی که بالای قبر هر متوفایی در بهشت زهرا قرار می گیرد. این تصویر را شب گذشته خبرگزاری فارس در کنار دیگر عکس های تدفین مرتضی پاشایی منتشر کرد. یعنی شامگاه ۲۵ آبان ۹۳.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

تصویر زیر هم از بخش جستجوهای متوفیان در بهشت زهراست؛

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مرتضی پاشایی

 

این تصویر نشان می دهد مرحوم مرتضی پاشایی (ردیف دوم) روز ۲۴ آبان ۹۳ دفن شده. یعنی روز پیش از تشییع جنازه به یادماندنی او که چند خیابان تهران را قفل کرده بود.
اطلاعاتی که اکنون وجود دارد، حکایت می کند که جنازه مرحوم پاشایی، در تابوتی که روز یکشنبه ۲۵ أبان روی دست مردم از تالار وحدت، تشییع شد، وجود نداشته است. و همین موجب شایعاتی در شبکه های اجتماعی شده.

 

اما نکته اینجاست که در سیستم ثبت متوفیان بهشت زهرا، زمان ورود متوفی به غسالخانه، در سامانه ثبت می شود. چه اینکه در عمده موارد، روز غسل و کفن کردن متوفی با زمان تدفین یکی ست و پلاک بالای سر قبر هم به همان تاریخ صادر می شود.
مرحوم مرتضی پاشایی هم روز شنبه ۲۴ آبان ۹۳، به غسالخانه بهشت زهرا منتقل شد و مراحل غسل و کفن او انجام شد. پلاک هم به همان تاریخ ۲۴ آبان ۹۳ صادر شده است. اما شب گذشته و پس از کم شدن ازدحام جمعیت و به سختی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

اخبار فرهنگی و هنری - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------