عليمرداني: "مردن به وقت شهريور" جنگ با دنياي مدرنيته+ تصاوير



اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبارفرهنگی - عليمرداني: "مردن به وقت شهريور" جنگ با دنياي مدرنيته+ تصاوير

کارگردان "مردن به وقت شهريور" گفت: اين فيلم روايت کننده ي تهديد ها و خطراتي است، که در دنياي واقعي در کمين نسل جوان قرار مي گيرد.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» با اجراي عزیزالله حاجی‌مشهدی (منتقد) شب گذشته؛ با حضور هاتف علیمردانی (کارگردان)‌، نوید لایقی‌مقدم (بازیگر) و آهنگساز این مجموعه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست، هاتف علیمردانی ضمن عذرخواهی بابت مشکلات فنی و تاخیر 2 ساعته در نمایش با تأخیر فیلم گفت: به علت مشکلات فنی، نسخه اصلی فیلم به کاخ جشنواره نرسید و ما مجبور شدیم رافکات های 20 آذرماه را برای نمایش به برج میلاد بفرستیم.
علیمردانی ضمن تمجید از هانیه توسلی و حمید فرخ‌نژاد خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار تمام تجربیات خود را در اختیار گروه جوان ما گذاشتند و اگر این اثر نقصی دارد اما در انتها راهی است که نسل بازیگران جوان را به سینما هدایت می‌کند.

کارگردان فیلم «مردن به وقت شهریور» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این فیلم برای چه مخاطبی ساخته شده است، گفت‌: سوژه «مردن به وقت شهریور» در کنار ما نفس می‌کشد، دیوار بزرگی بین جوانان و والدین کشیده شده است و همچنین سرعت مدرنیته و تهاجم فرهنگی به بالاترین حد خود رسیده است. این فیلم یک هشدار اجتماعی است که جوانان خود را بهتر بشناسیم.

علیمردانی افزود: این را از یاد نبریم که ما از سینمای مستقل می‌آییم و فقط با یک سوم بودجه دیگر فیلم‌ها کار را جلو می‌بریم، به طور مثال 70 درصد از بازیگران جوان فیلم «مردن به وقت شهریور» پول نگرفته‌اند و یا کمترین دستمزد را داشته‌اند.

وی با تمجید از بازیگران جوان خود گفت: تمام بازیگران با روشی استاندارد انتخاب شدند و توانستند جذابیت این اثر را دو چندان بکنند. همچنین نقطه قوت این اثر بر روی فیلم‌نامه آن بود که این بازیگران ماهها تمرین کردند.

مهراد ماکویی بازیگر نقش (حامد) در ادامه با تشکر از هاتف علیمردانی بابت اعتمادش به جوانان این اثر خاطرنشان کرد: ماهها بر روی این نقش مطالعه کردم که آن را تا کجا پیش ببریم و بیماری را چگونه نمایش بدهیم.

نوید لایقی‌مقدم بازیگر نقش (سینا) با اشاره به ساختن شخصیت سینا گفت: دیدگاهی را می‌گویم که به آن اعتقاد دارم بهتر است سلیقه شخصی را در بازی و اثر کنار بگذاریم، همیشه سعی کرد‌ه‌ام در نقش‌هایم از خودم فاصله بگیرم.

وی افزود: در ابتدای کار شروع به بازسازی نقش از کودکی تا بزرگسالی کردم و وقتی به درون خودم بازگشتم نقش سینا کاملاً باورپذیر شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار فرهنگی - سینما خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------