آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

مجموعه تلويزيوني پايتخت مصائب هجرت در كلان شهرها را مطرح مي كند



 

 

 

مجموعه تلويزيوني پايتخت مصائب هجرت در كلان شهرها را مطرح مي كند

 

منتقد سينما:

مجموعه تلويزيوني پايتخت مصائب هجرت در كلان شهرها را مطرح مي كند

يك منتقد سينما و تلويزيون مجموعه 'پايتخت' به كارگرداني سيروس مقدم را كمدي تلخي دانست كه مصائب هجرت به كلان شهرهاي بزرگ را به تصوير كشيده است.

'محسن سليماني فاخر' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود: 'پايتخت' نمايه اي از واقعياتي است كه عده اي به بهاي زندگي پر زرق و برق موطن خود را ترك مي كنند و به اميد يك زندگي تازه تر در مخمصه اي گرفتار مي شوند كه راه برگشتي ندارند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين مجموعه باوجود ضعف هايي كه در نحوه روايت و مصداق گويي ها دارد، توانسته است با زباني طنز، درامي را مطرح كند كه در پس خلق موقعيت هاي كمدي از يك تراژدي روز سخن گويد و مخاطب هدف خود را مورد انتقاد قرار دهد.

اين منتقد سينما و تلويزيون با بيان اينكه استفاده از لهجه و آداب و رسوم يك قوم به هيچ وجه عملي مذموم نيست، يادآور شد: اين تمهيد مي تواند فرهنگ و لااقل زبان خطه اي از اين سرزمين را به ديگر ايرانياني كه حتي اطلاعي از نحوه گويش قوم ها ندارند، معرفي كند.

سليماني فاخر به بزرگ نمايي و اغراق در روايت سريال 'پايتخت' اشاره كرد و افزود: سيروس مقدم و محسن تنابنده در گره افكني هايي كه مدام در هر قسمت بر داستان افزوده مي شود، مي بايست بر زمينه چيني ها و بالا بردن دلايل در خلق گره ها بيش از اين به شعور مخاطب احترام مي گذاشتند و آدم هاي ساده لوح را قدري متفكرتر نشان مي دادند.

وي 'پايتخت' را در نحوه شخصيت پردازي بازيگرها دچار سردرگمي و تضاد دانست و گفت: در هنگام گره افكني ها، شخصيت ها به شدت ساده انگار عمل مي كنند و هنگام گره گشايي شخصيت محوري در تضادي متفاوت و افراطي به فردي زبل و زيرك مبدل مي شود و اين نحوه نمايش حاكي از تعليق ها و گره افكني هاي متعدد و شتابزده است.

اين منتقد به بازي موثر و پر حس تنابنده، مهران فر و رامين فر اشاره كرد و افزود: جنس بازي هاي هاي اصلي تاثير گذارو باور پذير است و به انتقال پيام كمك شگرفي داشته است.

سليماني فاخر اضافه كرد: عليرضا خمسه با نقش باباپنجعلي وارد دنياي متفاوتي از بازيگري خود شده است و يك احياي دروني براي دوران بازيگري اش محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه نگارش فيلمنامه و كارگرداني 'پايتخت' با شتابزدگي انجام شده است، گفت: اتفاق ها از جمله حضور در پزشك قانوني، قبرستان و رستوران به راحتي و سهل الوصول پيش مي آيد.

اين منتقد افزود: اين مجموعه پيش زمينه و عامل تحريك كننده اي براي توجه بيشتر به مسائلي چون ازدواج، اشتغال، مسكن و تحصيل است.

مجموعه 'پايتخت' به كارگرداني سيروس مقدم، تهيه كنندگي الهام غفوري و نويسندگي محسن تنابنده هر شب ساعت 22 و 15 دقيقه از شبكه يك سيما پخش مي شود.

بازيگراني چون محسن تنابنده، ريما رامين فر، عليرضا خمسه، احمد مهران فر، خسرو احمدي، نعيمه نظام دوست، آزيتا لاچيني، رضا بنفشه خواه و حسين مهري در اين مجموعه به ايفاي نقش پرداختند...../تحلیل:ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------