فرش قرمز براي سريال سازها/ بازيگري هم نوعي خبرنگاري است



اخبار فرهنگی - فرش قرمز براي سريال سازها/ بازيگري هم نوعي خبرنگاري است

مراسم رونمایی از «دردسرهای عظیم» مثل فضای خود سریال شیرین بود، از شوخی‌های مهدی هاشمی و طنازی‌هایش گرفته تا ذوق‌زده شدن کارگردان و خطر جا نشدن جواد عزتی توی عکس!

 

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال دردسر های عظیم

 

مراسم رونمایی از مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» با حضور سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا، مهرداد بذرپاش نماینده مجلس، محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، مجید زین العابدین مدیر شبکه سه، جلیل عرفان منش قائم مقام او، محمدرضا شریفی مدیر گروه سریال شبکه سه، تهیه کنندگان، کارگردان، بازیگران این سریال و اهالی رسانه عصر روز گذشته جمعه 17 مرداد در سرای محله نفت برگزار شد.

محمد حسین لطیفی مشاور پروژه، مهدی هاشمی بازیگر نقش اصلی، ایرج محمدی و مهران مهام تهیه کنندگان و برزو نیک نژاد کارگردان از جمله حاضران این مراسم با اجرای آرش ظلی‌پور بودند.

دست به تولید سریال نمی‌زنیم مگر دغدغه مردم باشد
ایرج محمدی در ابتدای ضمن خیر مقدم به مهمانان برنامه از آغاز نگارش سریال در دی ماه سال گذشته توسط علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی در 26 قسمت 40 دقیقه ای خبر داد و گفت: حسین لطیفی به عنوان مشاور سریال در کنار هنرمندی همچون برزو نیک نژاد قرار گرفت. یکی از مسائلی که همیشه من و مهران مهام دیگر تهیه کننده این سریال در نظر داریم این است که هیچ وقت دست به تولید یک سریال نزنیم مگر اینکه دغدغه خاطر ما و مردم باشد و نگاهی عمیق به مسائل فرهنگی و تاثیرگذار داشته باشد. خوشبختانه بازیگران شاخصی نیز در این کار حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر مهدی هاشمی جواد عزتی، مریم سعادت، مهران رجبی، پرستو گلستانی، الناز حبیبی، صفا آقاجانی، زهره فکور صبور، اشکان اشتیاق و ... از جمله بازیگران سریال هستند که همگی در جمع حضور دارند.

خبرنگاران دیگران را می‌نمایانند و خود گمنامند
در ادامه زین العابدین با اشاره به همزمانی برگزاری این مراسم با روز خبرنگار این صنف را افرادی معرفی کرد که در حوزه اطلاع رسانی براساس عناصر خبر دیگران را می نمایانند و خودشان به مثابه افرادی هستند که در گمنامی به سر می برند.

وی افزود: محمود صارمی باعث شد خبرنگار و واژه خبرنگاری حداقل یک بار در سال به عنوان یک حرفه و کسوت شریف که در آن تعهد تا پای جان معنی می شود مطرح شود و این ناشی از خوش سلیقگی تهیه کنندگان این سریال است.
 
مدیر شبکه سه تصریح کرد: این بار امری خرق عادت پیش آمد و ما پیش از آنکه سریال را روی آنتن ببنیم و پیش از آنکه از ذوق مردم به ذوق بیاییم از عوامل سریال قدردانی می کنیم. امسال قبل از شروع ماه رمضان و تابستان که مقارن هم بودند به عنوان مسئول پروژه تابستان و ماه مبارک رمضان در جلسه ای به خبرنگاران اعلام کردم که برنامه های جذاب و دیدنی خواهیم داشت و سعی می کنیم بعد از ماه مبارک رمضان نیز برنامه هایمان افت نکند

  اخبار,اخبار فرهنگی,سریال دردسر های عظیم

با پایان ماه رمضان هم آنتن جذاب و دیدنی است
وی تصریح کرد: شبکه سه بین شبکه های سیما با تفاوت معناداری پربیننده تر است بنابراین ما سعی کردیم حالا هم آنتن جذاب و دیدنی داشته باشیم بنابراین از میان سریال های مختلفی که آماده پخش بود درباره دردسرهای عظیم به جمع بندی رسیدیم سریالی که با نگاهی به مسائل اعتقادی و زندگی دنیا و آخرت کاری شیرین و جذاب و آموزنده از آب درآمده است و آنونس تبلیغاتی آن با استقبال روبرو شده است.

زین العابدین یادآور شد: در سال گذشته قبل از برگزاری انتخابات در قالب برنامه شناسنامه مصاحبه ای با حجت الاسلام روحانی داشتیم که در آن مقطع در مرکز مطالعات ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می کرد. خوشبختانه این برنامه با استقبال روبرو شد و اکنون یک برنامه شاخص و تاثیرگذار به حساب می آید.

امیدوارم باز هم برای سریال‌سازان فرش قرمز پهن کنیم
مدیر شبکه سه در پایان گفت: امیدوارم ابتکار مهام و محمدی منشاء خیر باشد و ما برای سریال سازانمان همواره فرش قرمز پهن کرده و هنرمندان را تجلیل کنیم.

در ادامه مهدی هاشمی با بیان اینکه گردهمایی کوچک و خوبی برگزار می شود، به تهیه کنندگان سریال تبریک گفت و افزود: بعد از «کارآگاهان» و «طلسم شدگان» این سومین همکاری من با این دو تهیه کننده است. اولی تجربه ای ضعیف و دومی متوسط اما این یکی خیلی بالاست من حتی یک نما هم از سریال ندیده ام اما دوستان و مدیران و محمد حسین لطیفی که در تدوین حضور دارند می گویند مثل اینکه کار خیلی خوب از آب درآمده است.

اشراف کارگردان اولی برایم ارزشمند بود
وی افزود: این دو تهیه کننده افرادی هستند که بازیگر را می فهمند و به نوشته و جزئیات اشراف دارند. درباره برزو نیک نژاد نیز 15، 20 سال پیش با هم همکار بودیم و من از این همه مهارت او در فن سینما و تصویر جزئیات داستان و شخصیت پردازی تداوم داستان و ظرفیت و اخلاق او که مهمترین اصل است خوشحالم. او به دورترین فرد از میان 40 نفری که با هم کار می کردیم هم اشراف داشت مثلا می دانست یک هنرور آن انتها دارد از سرما می لرزد.

وی یادآور شد: در سینمای ما افراد به خاطر چهره زیبا تا عرش اعلا برده می شوند اما کسی که 40 سال است کار می کند پایین می رود چه برسد به هنرورها. ما مثل کشورهای پیشرفته حتی اگر صنف متمرکز و قوی ای برای هنرورها نداشته باشیم اما باید شرایط فراهم کنیم تا آنها بتوانند از خودشان دفاع کنند و نیک نژاد از این بابت بزرگوار است.  

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال دردسر های عظیم

 می‌خواستم خبرنگار شوم اما دیدم نمی‌توانم!
هاشمی یادآور شد: خبرنگار مهمترین آدم جهان است ممکن است پزشکان، جراحان و ... هم مهم باشند اما اکنون علی رغم گسترش وسایل ارتباطی این خبرنگار است که به ما می گوید در فلان نقطه جهان چه اتفاقی می افتد و حقیقت چیست من در جوانی به خبرنگاری علاقه داشتم اما دیدم نمی توانم در این رشته بمانم چراکه به شجاعت و بی پروایی نیاز دارد که اینها باعث صداقت می شود اما من شجاع و بی پروا نبودم.

شغل ما هم مثل خبرنگاری است
وی ادامه داد: خبرنگاری آن هم در کشورهای در حال رشد دشوار است و من حوصله زندان رفتن نداشتم البته شغل ما هم نوعی خبرنگاری است. گرچه در حال و لحظه و اکنون نمی گذرد کسی مثل کاوه گلستان که امروز حرفش بود برای عکاسی به عراق می رود و روی مین می رود اما ما در امنیت کامل آن داستان را بازسازی می کنیم.

هاشمی تاکید کرد: سختی کار ما به این است که چقدر صادقانه کار کنیم. من خوشحالم از اینکه اینجا هستم و در این سریال بازی کردم.

ساده‌ترین کار این سریال را من انجام می‌دادم
پس از این نیک نژاد روی سن آمد و خطاب به مدیران گفت: تا به حال پیش آمده بود که کسی مثل من برایتان حرف بزند ممنون که آمدید دمتان گرم امیدوارم کار خوب پیش رود. من شکسته نفسی بلد نیستم آدم مغروری هستم اما فکر می کنم در این سریال من ساده ترین کار را انجام می دادم و گروه کاملا حرفه ای داشتیم. به ویژه تهیه کنندگان که نمی‌خواهم پاچه خواری شان را کنم گروه کاملا حرفه‌ای بازیگران نمی‌گذاشت من کوچک ترین خطایی مرتکب شوم.

وی ادامه داد: من 19 سال پیش دستیار دو مهدی هاشمی بودم. در این سال ها دستیار بسیاری از بزرگان سینما و تلویزیون بودم و در این کار سعی کردم همه دانسته هایم را رو کنم. اگر نتیجه کار خوب شد مال همه و اگر ضعفی بود معذرت خواهی می کنم بگذارید به حساب خستگی من گرچه ما می توانستیم این سریال را دو ماه ضبط کنیم اما تهیه کنندگان چنین اجازه ای به من ندادند.

در سریال‌سازی با 150 میلیون چشم روبروییم!
نیک نژاد تصریح کرد: عزیزانی با ما در این کار همکار بودند که 80، 90 سریال و تله فیلم کار کرده بودند و در کنار من کارگردان اولی قرار گرفته بودند البته من یک سینمایی خوب هم ساختم اما سریال خیلی سخت تر از فیلم ماست آنجا فیلم می سازیم و هرکسی دوست داشت بلیت می خرد و می بیند شاید هم مرا فحش دهند اما اینجا حرف از 75 میلیون جمعیت است که ضربدر دو می شود 150 میلیون چشم. من تا به حال این همه آدم مهم را از نزدیک ندیده بودم ممنون که آمدید دم همه تان گرم.

در ادامه مهام دیگر تهیه کننده سریال حضور مدیران در مراسم را دلگرم کننده دانست و از حاضران خواست برای سلامتی گروه سریال صلوات بفرستند.

می‌توانستیم کار را به ماه رمضان برسانیم اما حیف بود
مهام ادامه داد: ما دوست داشتیم سریال به ما رمضان برسد یکی از سخت ترین بخش های سریال سازی فیلم نامه نویسی اما سخت تر از آن انتخاب بازیگران است. ما می توانستیم سریال را به ماه رمضان برسانیم اما با این همه بازیگر خوب حیف بود که به کار ضربه بزنیم و کیفیت پایین بیاید از همین رو مدیران شبکه به ما گفتند می توانید در آرامش کار کنید.

وی ادامه داد: روز اولی که این سریال نوشته شد با خودمان گفتیم نقش مهندس فرهان را باید مهدی هاشمی بازی کند اما او مثل ماهی می ماند و سر می خورد ما هم قلاب می انداختیم و درش می آوردیم.

هاشمی هم در این باره گفت: نمی خواهم بگویم این دو بهترین تهیه کنندگان هستند. شاید افراد بهتری هم باشند اما من از کار کردن با این افراد لذت می برم آنها قدرتی دارند -زور منظورم نیست- بلکه اداره نرم و مهربانانه یک جمعیت 40 و 50 نفره که دوستی های پایداری در آن شکل می گیرد.

در پایان این مراسم از کاظمی پور و جلالی نام برده شد که یکی از کارهای موفقشان سریال دلنوازان بوده است و همه عوامل سریال با هم عکس یادگاری گرفتند.

حاشیه‌ها:
*در ابتدای مراسم به دعوت ظلی‌پور برای شهیدان غزه فاتحه فرستاده شد.

*در فواصل مختلف برنامه، بخش‌هایی از سریال پخش می‌شد که جذاب به نظر می‌آمد.

*زمانی که مهدی هاشمی برای سخنرانی پشت میکروفون آمد به شوخی گفت: من خیلی پایینم و این خیلی بالا است!

بعد برای او یک میکروفون سیار آوردند و وسط سن ایستاد بعد هم که برای ضبط صدا می‌خواستند به او هاشف وصل کنند گفت: همیشه یک وزنه‌ای به ما آویزان می‌کنند!

او همچنین سطح کیفی سه سریالی را که با مهام و محمدی کار کرده بود با دست نشان می‌داد و زمان نام بردن از «کارآگاهان»، «طلسم شدگان» و «دردسرهای عظیم» به ترتیب دستش را پایین، وسط و بالا قرار داد.

*مهدی هاشمی پس از سریال «روزگار قریب» با گذشت هفت سال با یک سریال به تلویزیون برمی‌گردد. البته او در این مدت چند تله فیلم و یک تله تئاتر برای تلویزیون بازی کرده است.

*برزو نیک نژاد هم که برای سخنرانی آمد بسیار هیجان‌زده بود و او هم در مقابل وصل هاشف اینطور واکنش نشان داد: من اگر از این کارها بلد بودم که بازیگر می‌شدم!

او همچنین ادامه داد: آنهایی که آن بخش نشسته‌اید روزتان مبارک! بعد خطاب به ساکنان ردیف اول افزود: آقا چاکریم! تا به حال پیش آمده بود آدم‌هایی مثل من برای شما حرف بزنند؟!

نیک نژاد در پایان حرف‌هایش هم گفت: تا به حال ابن همه آدم مهم را از نزدیک ندیده بودم!
*زمانی که نوبت به عکس دسته‌جمعی رسید، برخی از عکاسان روی دسته‌های صندلی ایستاده بودند و یک عکاس لازم بود تا از این نما و هجوم عکاسان عکس بگیرد! مهدی هاشمی هم حین عکاسی می‌گفت: ما خیلی خندان و خوشحالیم.

*جواد عزتی که آخر از همه به بخش عکس گرفتن رسید و توی کادر جا نمی‌شد به شوخی گفت: مرا با فتوشاپ به عکس اضافه کنید! در ادامه جایی در وسط جمعیت برای او باز شد.

*با پایان این بخش از مراسم، حاضران برای پذیرایی از سالن خارج شدند و دقایقی بعد تنها خبرنگاران در کنار نیک‌نژاد، تهیه‌کنندگان و هاشمی در سالن بودند. در این لحظه هر سه میکروفن سالن را جمع کرده بودند و مدیر شبکه سه به گفته خودش در یک کنفرانس سرپایی آن هم بدون میکروفن حاضر شد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,سریال دردسر های عظیم

 پخش سریال تلویزیونی «دردسرهای عظیم» از شنبه 25 مرداد از شبکه سه آغاز می‌شود و هر روز به جز پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 20:45  روی آنتن می‌رود و باز پخش آن ساعت 14:30 روز بعد خواهد بود.

در خلاصه داستان سریال آمده است: عطیف جوانی که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند، ناخواسته درگیر ماجرایی عجیب می‌شود که او را دچار دردسرهای فراوان کرده و مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش ، اشکان اشتیاق ،بهشاد شریفیان ،محمد مهدی مطلبی، پرستو گلستانی، مریم سعادت، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی، صفا آقاجانی گروه بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

عوامل این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، مدیر صدابرداری: امید پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: زهره سیه پوش، دستیار کارگردان: احسان سجادی حسینی، برنامه ریز: مجتبی خادم زاده، تدوین: حسین غضنفری، آهنگساز :حمید صدری ، مدیر تولید: شاپور دلدار.

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------