آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

صدور قبض 27 میلیونی، 45 سال قبل برای یک سینما!



اخبار ,اخبار فرهنگی ,سینما شکوفه

 

اخبار فرهنگی - صدور قبض 27 میلیونی، 45 سال قبل برای یک سینما

مدیر سینما «شکوفه» از صدور قبض آب، 27 میلیون تومانی برای حق انشعاب 45 سال قبل این سینما خبر داد!

رجبی در گفت‌وگویی با ایسنا، در این‌باره توضیح داد: می‌گویند سال 1347 که سینما «سیلوانا» (نام قدیمی سینما شکوفه در میدان شهدا) می‌خواست تاسیس شود، اینجا اول یک مغازه بوده و در این مدت یادشان نبوده که باید حق انشعاب می‌گرفتند و الان بعد از 45 سال به این فکر افتاده‌اند و 27 میلیون تومان قبض صادر کرده‌اند!

وی ادامه داد: بر اساس اسناد شهرداری تهران، سینما «شکوفه» از سال 47 با نام سینما «سیلوانا» با ظرفیت 800 تاسیس و در سال 57 با تغییر اسم به نام سینما «ملت» به کار خود ادامه داد. از 1390 این سینما بازسازی و به سه سالن تبدیل شد که ظرفیت آن اکنون 750 نفر است. البته در همان سال و بر اساس درخواست آقای علی سرتیپی (از مالکان این مجموعه) سینما به «شکوفه» تغییر نام داد.

رجبی سپس با اشاره به مشکل صدور قبض انشعاب آب گفت: کنتور آب مجموعه سینمایی «شکوفه» بر اساس اسناد موجود مربوط به سال 1360 بوده و تاریخ آخرین قرائت کنتور که قبضش آمده و ما آن را پرداخت کرده‌ایم به سال 1389 مربوط و به مبلغ312 هزار تومان بوده است. تا آن زمان قبوض آب مجموعه بر اساس تعرفه آزاد و با ظرفیت قراردادی 500 نفر محاسبه می‌شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: از آن زمان تا یک ماه قبل، مامور اداره آب هر ماه شماره کنتور را قرائت می‌کرد و ما نیز تاکید می‌کردیم که مدتی است که قبض برای ما نمی‌آید و مامور مورد نظر هم می‌گفت یا به قبض به دست‌تان می‌رسد یا به اداره منطقه خود مراجعه کنید که ما نیز چنین کاری کردیم و هیچ چیز عجیب و غریبی ندیدیم.

مدیر این سینما سپس با اشاره مشکل فعلی سینما «شکوفه» بیان کرد: آنچه نظر مرا جلب کرد، این بود که در پرونده ما در سازمان آب که مشخصات سینما قید شده، اولا نوع کاربردی سینما تجاری ذکر شده و روبروی عنوان سطح کاربری مصرف نیز «معاونت امور سینمایی» ذکر شده است اما نکته جالب اینجاست که در همین پرونده، بدهی ما به سازمان آب «صفر» عنوان شده است.

رجبی افزود: من این پرونده را در تاریخ 20 دی‌ماه امسال دیدم و یک کپی هم از آن دارم. در این پرونده بدهی حق انشعاب سینما «صفر» است اما چند روز قبل یک قبض «27 میلیون 670 هزار تومانی» بابت حق انشعاب و افزایش ظرفیت مصرف برای ما آمده است! واقعا متوجه نمی‌شویم که چگونه در این یک ماه و اندی می‌تواند، چنین بدهی‌ای برای‌مان آمده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع را از سازمان آب پیگیری کرده‌اند، اظهار کرد: بله. اتفاقا بحث خیلی جالبی پیش آمد و می‌گویند محل فعلی سینما، قبل از سال 47 یک مغازه بوده و کنتور آب آن به شما منتقل شده است و هیچ وقت از 45 سال قبل حق انشعاب پرداخت نکردید! اما مشکل ماجرا اینجاست که قبض‌های ما تا سال 89 به نام سینما «ملت» می‌آمده و هیچگونه بدهی حق انشعابی هم در کار نبود.

مدیر سینما «شکوفه» ضمن درخواست از مسئولان مربوط برای حل این مشکل و پیگیری آن گفت: مسوولان در منطقه چهار آب و فاضلاب تهران الان می‌گویند؛ سال 1347 که سینما «سیلوانا» می‌خواست تاسیس شود، اینجا اول یک مغازه بوده و در این مدت یادشان نبوده که باید حق اشعاب می‌گرفتند و الان بعد از 45 سال به این فکر افتاده‌اند و ما باید در این وضعیت تاوان کارهای نکرده دیگران را پس بدهیم.

به گزارش ایسنا، سینما «شکوفه» در جنوب میدان شهدای تهران واقع شده است.

اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------