آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

فیلم‌های میلیاردی فصل بهار



اخبار ,اخبار فرهنگی ,فیلم‌های میلیاردی فصل بهار

 

اخبار فرهنگی - کمال تبریزی: با یک میلیارد فاصله بالاتر از مسعود ده‌نمکی قرار گرفت
فیلم‌های میلیاردی فصل بهار

اکران بهار سال 1393، شروع چندان ناخوشایندی برای سینما نبود، چهار فیلم از میان 11 فیلمی که در این فصل به نمایش عمومی درآمدند به فروش بالای یک میلیارد دست پیدا کردند.

دو فیلم جزو تازه‌های اکران بهار محسوب می‌شوند و فروش عمده آنها مربوط به تابستان خواهد بود. در مجموع می‌توان فصل بهاری را که رو به پایان است با امید فروش خوب عید فطر فصلی نسبتا خوب برای سینما نامید. به گزارش خبر آنلاین کمال تبریزی با فروش بیش از سه میلیاردی فیلمش، موفق‌ترین کارگردان اکران فصل بهار محسوب می‌شود.

 میلیاردی‌ها
«طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی، «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی، «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا چهار فیلم میلیاردی فصل بهار محسوب می‌شوند.


فیلم تبریزی با بازی رضا عطاران در نقش اصلی روایت زندگی مردی است که با مرگ همسرش با بحرانی روبه‌رو می‌شود، بحران او این است که در طبقه دوم قبر همسرش، مردی غریبه به خاک سپرده می‌شود.


دعوای میان خانواده این دو درگذشته ماجراهای فیلم را رقم می‌زند. «طبقه حساس» در جریان اکران بهار با بیشترین استقبال از سوی مخاطبان مواجه شد و با فروش 3 میلیارد و 243 میلیون تومانی در صدر جدول قرار گرفت.


«معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی کمی بیشتر از 2میلیارد تومان فروخت. این فیلم بعد از «رسوایی»، رجوع ده‌نمکی به حال و هوای فیلم‌های «اخراجی‌ها» است، شوخی با جبهه و جنگ که البته این بار نتوانست فروش بالای فیلم‌های قبلی ده‌نمکی را یادآوری کند.
مصطفی کیایی کارگردان جوان سینمای ایران، با «خط ویژه» و «ضدگلوله» در میان کارگردانانی قرار گرفت که آثارشان با استقبال خوب تماشاگران روبه‌رو می‌شود. «خط ویژه» تازه‌ترین ساخته این کارگردان نوروز 1393 روی پرده رفت و در مدت 83روز نمایش بیش از یک میلیارد و 560 میلیون تومان فروخت.

 

«چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از دیگر فیلم‌های میلیاردی بهار است که روایتی از زندگی شهید چمران را ارائه می‌کند. فیلم حاتمی‌‌کیا در نمایش جشنواره فیلم فجر با استقبال برخی از منتقدان روبه‌رو شد و در مراسم اختتامیه جشنواره هم جوایزی به آن اختصاص پیدا کرد؛ البته تعداد جوایز به اندازه‌ای نبود که حاتمی‌کیا را راغب کند در مراسم اختتامیه حاضر شود. در مدت زمان نمایش فیلم بیش از خود «چ» این حرف‌های حاتمی‌کیا بود که اطراف فیلم مطرح می‌شد. در نهایت فیلم حاتمی‌کیا بعد از 76 روز نمایش یک میلیارد و 239 میلیون تومان فروخت.

در آستانه فروش نیم میلیاردی
«پنج ستاره» دومین فیلم سینمایی است که مهشید افشارزاده بازیگر باسابقه سینما کارگردانی کرده است. شهاب حسینی روزهایی که این فیلم روی پرده سینما بود، راهی بیمارستان شد و این موضوع بیش از پیش «پنج ستاره» را مورد توجه قرار داد. همایون ارشادی و امید روحانی از بازیگران این فیلم هستند. فیلم ماجرای مشکلاتی است که برای یک دختر زمان رفتن به دانشگاه به وجود می‌آید، دیبا زاهدی نقش این دختر را بازی می‌کند. فیلم افشارزاده در مدت 33 روز نمایش 402 میلیون تومان فروخت.


«زندگی جای دیگریست» به کارگردانی منوچهر‌هادی روایتی از زندگی پرستاری است که بعد از سال‌ها تلاشش برای نجات جان افراد مختلف، خودش با یک بیماری سخت روبه‌رو می‌شود.


 نیکی کریمی، حامد بهداد و پارسا‌پیروزفر از بازیگران فیلم هستند. این فیلم بعد از 51 روز نمایش 389 میلیون تومان فروخت. «متروپل» ساخته مسعود کیمیایی بعد از 26 روز نمایش 275 میلیون تومان فروخته است و اکران آن همچنان ادامه دارد. مهناز افشار، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، شقایق فراهانی، ساعد سهیلی و سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم هستند.

تازه‌نفس‌ها
«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح‌الله حجازی و «پنجاه قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد دو فیلمی‌ هستند که در روزهای پایانی بهار روی پرده رفتند. فیلم حجازی بعد از 12 روز 163 میلیون تومان فروخته و فیلم پوراحمد در مدت پنج روز نمایش 39 میلیون تومان فروخته است. اکران این فیلم‌ها در ماه نخستین تابستان هم ادامه خواهد داشت. 


«اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی بعد از 28 روز نمایش 138 میلیون تومان فروخته و «با دیگران» ناصر ضمیری بعد از 26 روز نمایش 41 میلیون تومان فروخته است.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,فیلم‌های میلیاردی فصل بهار

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------