آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

افزایش احتمال سفر ارکستر سمفونی امریکایی "پیتسبرگ" به تهران



اخبار ,اخبار فرهنگی ,ارکستر سمفونی

 

اخبار فرهنگی -  افزایش احتمال سفر ارکستر سمفونی امریکایی "پیتسبرگ" به تهران

خانم "یزدگاری کورتیس" با اشاره به سفرش به تهران می گوید :"این سفر جادویی بود. با مردمی مواجه شدم که به گرمی از من استقبال کردند. یزدگاری می گوید فیلم کوتاهی را از جوانان ایرانی تهیه کرده که در آن در مقابل دوربین می گویند "سلام پیتسبرگ !"

 "سیمین یزدگاری کورتیس" رییس انستیتوی امریکایی خاورمیانه در سفر اخیر خود به تهران با مقام های ایرانی در مورد امکان حضور اعضای ارکستر سمفونی "پیتسبرگ" در تهران و اجرای کنسرت توسط آنان به رایزنی پرداخته بود. خانم یزدگاری ابراز امیدواری کرده که این موضوع هر چه سریعتر با مساعدت دولت ایران امکان پذیر شود.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه امریکایی "پست گازت" از افزایش احتمال امکان پذیر شدن سفر اعضای گروه کنسرت سمفونی "پیتسبرگ" به تهران و برگزاری کنسرت توسط آن گروه در تهران خبر داده است. این روزنامه امریکایی در این مورد به سفر اخیر خانم "یزدگاری کورتیس" رییس انستیتوی امریکایی خاورمیانه به ایران اشاره می کند و در این باره می افراید :"او به نمایندگی از گروه موسیقی ماه گذشته به ایران سفر کرده بود تا به رایزنی در مورد امکان حضور اعضای این گروه در آن کشور ادامه دهد.

 

در صورت توافق مقام های ایرانی کنسرت احتمالا در تابستان سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. خانم یزدگاری به همراه "رابرت موئیر" نائب رییس مرکز برنامه ریزی هنری در تاریخ 22-15 فوریه به ایران سفر کردند. آنان مهمان جشنواره بین المللی فجر در تهران بودند."

روزنامه "پست گازت" در ادامه می افزاید :"خانم "یزدگاری کورتیس" با اشاره به سفرش به تهران می گوید :"این سفر جادویی بود. با مردمی مواجه شدم که به گرمی از من استقبال کردند." این دو نماینده در جریان سفر به ایران به شهر "اصفهان" نیز رفته بودند و از مکان های تاریخی آن شهر بازدید کرده بودند. خانم یزدگاری می گوید فیلم کوتاهی را از جوانان ایرانی تهیه کرده که در آن در مقابل دوربین می گویند "سلام پیتسبرگ !"

 "یزدگاری" ابراز امیدواری کرده که تبادلات فرهنگی ایران و امریکا ادامه یابد. او در مورد امکان حضور گروه "پیتسبرگ" در تهران گفته است :"من خیلی خیلی امیدوار هستم که این اتفاق روی دهد. من فکر می کنم اکنون زمان مناسبی برای برگزاری کنسرت گروه در ایران است."

اخبار فرهنگی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------