از تماشای مسابقات فوتبال خوابم می گیرد



 

از تماشای مسابقات فوتبال خوابم می گیرد

 

امیرحسین رستمی ـ بازیگر نقش سیاوش رستمی ـ در سریال طنز «سه، پنج، دو» گفت: قصه این سریال را دوست دارم؛ مهمترین ویژگی قصه نیز این است كه من اساسا فوتبال را دوست ندارم.

این بازیگر ادامه داد: این به معنی این نیست كه از فوتبال فراری باشم اما هیچ گاه فوتبال را پیگیری نمی كنم و هنگامی كه مسابقات فوتبال از تلویزیون پخش می شود، كانال را عوض می كنم چون خوابم می گیرد.

وی افزود: تنها بازی فوتبالی كه خیلی جدی دنبال كردم، بازی ایران و استرالیا و جام جهانی بعد از آن بود. چون علاقه ای به فوتبال ندارم و آن را پیگیری نمی كنم، این جذابیت برایم وجود داشت كه ببینم در كسوت یك فوتبالیست، چه شكلی می شوم.

استفاده تعمدی از فامیلی رستمی

رستمی درباره ی حاشیه هایی كه ممكن است در نتیجه ی ایفای نقش یك فوتبالیست برایش ایجاد شود، گفت: هنوز به جایی نرسیده كه احساس كنم این نقش برایم حاشیه داشته است به این خاطر كه فوتبالیست ها جبهه نگیرند، تعمدا فامیلی خودم را روی كاراكتر گذاشتم اما برای این كه به كسی برنخورد، هر روز دایره را تنگ تر می كنیم.

وی همچنین با اشاره به اعتراض هایی كه پرداختن به مشاغل مختلف برای سریال ها به همراه دارد، عنوان كرد: اگر قرار باشد این طور پیش برویم، فقط می توان نقش قاچاقچی را بازی كرد، چون آنها صنف ندارند كه اعتراض كنند. مگر می شود آدمی بدون شغل باشد؟ در این صورت باید آدم هایی را نشان بدهیم كه در جزیره زندگی می كنند و شغل ندارند تا به كسی برنخورد.

این بازیگر در ادامه به بازی در نقش فوتبالیست اشاره و خاطرنشان كرد: نزدیك شدن به این فضا خیلی سخت نیست اگر یك هفته یا نهایتا ۱۰ روز، روزنامه های ورزشی را مرور كنیم، كاملا متوجه دغدغه ها و حرف و حدیث ها و جنجال ها و حاشیه های دنیای فوتبال می شویم.

كامل نبودن فیلمنامه ما را نگران می كند

امیرحسین رستمی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به پرسش ایسنا درباره ی كلید خوردن سریال ها پیش از اتمام فیلمنامه و تاثیر آن بر بازی بازیگران، با ابراز نگرانی از كامل نبودن فیلمنامه «سه، پنج، دو» گفت: این مساله گرچه ما را نگران می كند اما دست ما نیست. اكثر سریال های ما به همین صورت كلید می خورند و یك بازیگر، دائما این نگرانی را دارد كه كاراكترهایش كم یا كمرنگ نشود.

وی ادامه داد: در این سال ها تنها سریالی كه كار كردم و همه چیز از قبل معلوم بود «وضعیت سفید» حمید نعمت الله بود. با این حال این سریال هم تغییرات زیادی كرد و شخصیت ها كم رنگ و پررنگ شدند. در مورد سریال هایی مثل «سه ، پنج، دو» كه پایان بازی دارند نگرانی قطعا بیشتر است.

رد ۲۰ سریال پس از ایفای نقش شكور

رستمی كه در سریال های طنز «نون و ریحون» و «شمس العماره» نیز بازی كرده درباره تفاوت كاراكترهایش در این سریال ها، عنوان كرد: سه شخصیت من در «شمس العماره»، «نون و ریحون» و «سه، پنج، دو» كاملا متفاوت هستند.

این بازیگر افزود: عباس «نون و ریحون» یك استاد دانشگاه است، در حالی كه شكور در «شمس العماره» یك پسر بیكار است و سیاوش رستمی در «سه، پنج، دو» فوتبالیستی است كه تحصیلات بالایی ندارد اما به واسطه فوتبال به پول زیادی رسیده كه فرهنگ استفاده از پولش را ندارد.

رستمی ادامه داد: بعد از شمس العماره چیزی حدود ۲۰ سریال را رد كردم چون احساس كردم نقش شكور تكرار می شود. حتی یكی دو سریال هم بود كه انگار ادامه شكور بود.

در این سال ها فقط «ساختمان پزشكان» و «پایتخت» را دیدم

وی همچنین در بخش دیگری درباره تیم های تكراری طنز گفت: تنها سریال هایی كه در این سال ها دنبال كردم «ساختمان پزشكان» سروش صحت و «پایتخت» سیروس مقدم بود. بقیه سریال ها را ندیدم چون با همان شكل و شمایل و دكوپاژ مطابق است، حتی قصه هم تقریبا همان است.

وی ادامه داد: در این سال ها، گزینه اول بسیاری از این سریال ها بودم اما جنس كار من با این طنزها متفاوت است. این كارها به قدری حساب خود را پس داده كه حتی دیگر در سوپرماركت ها هم نمی فروشند. جنس طنزی كه من بازی می كنم به درد این كارها نمی خورد من این جنس كارها را بلد نیستم و می ترسم وارد چنین فضاهایی شوم.

رستمی همچنین تاكید كرد: بازیگر تكراری، بزرگترین ضربه را در درجه اول به خودش می زند؛ زیرا یك آرتیست نباید كاری كند كه برای بیننده تكراری شود، او باید به مخاطب فرصت دهد تا دلش برای چهره بازیگر تنگ شود.

این بازیگر در پایان تاكید كرد: پركاری دلیل این نیست كه یك بازیگر، بازیگر خوبی است؛ پركاری یعنی زود تمام شدن برای مخاطب.... / مصاحبه : خبرگزارى ايسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------