بازیگر سریال کره‌ای: خانواده برایم اهمیت دارد



سونگ ایل جوک را در ایران و بسیاری از کشورهای جهان به نام جومونگ می‌شناسند. او با حضور در مجموعه تاریخی «جومونگ» در سال 2006 تبدیل به یک چهره سرشناس شد. موفقیت کلان این مجموعه باعث شد تا وی نه‌تنها در داخل کره‌جنوبی بلکه در بسیاری از کشورهای جهان هم مشهور شود.

اخبار,اخبار فرهنگی,سونگ ایل جوک

واقعیت این است که هیچ یک از مجموعه‌های بعدی این بازیگر چهل و سه ساله نتوانستند موفقیت جومونگ را برایش تکرار کنند. این بازیگر درام‌های تاریخی، فعالیت بازیگری را از سال 1999 شروع کرد و در کنار حضور در مجموعه‌های تلویزیونی، چند فیلم سینمایی هم بازی کرده است. «رستوران کیمچی» که او در آن بازی می‌کند و این روزها از شبکه نمایش در حال پخش است، درامی امروزی و در ستایش پخت و پز و غذ است. سونگ ایل جوک در داستان « مجموعه» در نقش گنگستری ظاهر شده که برای فرار از گذشته خود، سر از یک رستوران درمی‌آورد که دو خواهر کم‌تجربه و جوان مالک آن هستند. این بازیگر که از زندگی خانوادگی خود بسیار راضی است، سه‌قلویی دارد که برایش اهمیت زیادی دارند. او تلاش می‌کند حضور در حوزه بازیگری، زندگی خانوادگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار ندهد. سونگ ایل جوک می‌گوید این روزها دوست دارد در نقش یک پدر مهربان و از خودگذشته جلوی دوربین تلویزیون یا سینما ظاهر شود. در گفت‌وگویی که می‌خوانید و تعداد زیادی از پرسش‌های آن اختصاص به جنبه‌های مختلف زندگی خانوادگی وی دارد این بازیگر کره‌ای درباره مجموعه رستوران کیمچی پخت و پز و خانواده‌اش صحبت می‌کند.

با بازی در درام‌های تاریخی و حماسی تبدیل به یک بازیگر سرشناس و محبوب شدید، اما رستوران کیمچی یک درام خانوادگی امروزی است. دلیل اصلی بازی در این مجموعه چه بود؟
پارک جان هونگ، کارگردان مجموعه با من تماس گرفت و مرا دعوت به بازی در این سریال کرد. سبک کار او را خیلی دوست دارم. وی کارگردان درام‌های شاهکاری مثل «شیطان» و «تجدید حیات» است که جزو موفق‌ترین مجموعه‌های تاریخ تلویزیون کره هستند. وقتی شنیدم فیلمنامه رستوران کیمچی را کیم جی‌یو نوشته، خوشحال شدم. مدت‌ها بود که می‌خواستم در کاری بازی کنم که این نمایشنامه‌نویس معروف و موفق نوشته باشد. نکته مهم دیگر برای قبول بازی در مجموعه این بود که باید نقش متفاوتی را در‌ آن بازی می‌کردم. نقشم در این درام خانوادگی اصلا شبیه شخصیت‌های دیگری نبود که تا امروز بازی کرده‌ام. در عین حال این شخصیت بسیار روشن و شفاف بود و درگیری‌ها و ریزه‌کاری‌های شخصیت‌های مجموعه‌های قبلی‌ام را نداشت. خیلی وقت بود که به دنبال چنین شخصیت روشنی بودم. مجموعه این عوامل باعث شد بازی در این مجموعه را قبول کنم.

شما در این سریال نقش مردی را دارید که در دنیای گنگسترها زندگی می‌کند و قصد فرار از آن را دارد. با این نقش راحت کنار آمدید؟
این شخصیت زبان تند و سنگینی دارد و در دنیایی زندگی می‌کند که برای خودش ساخته است. تفاوت عمده او با گنگسترهای مشابه در این است که علاقه خاصی به غذاهای مختلف دارد. نکته جالب این است که خودم در زندگی واقعی اصلا این طور نیستم و نوع غذا برایم فرق نمی‌کند. همین که غذا کیفیت داشته باشد کافی است. همسرم بیشتر از من به این چیزها اهمیت می‌دهد. برای نزدیک شدن به نقش و پیدا کردن حس و حال خوب نسبت به غذا و طعم‌های مختلف آن، همسرم به کمکم آمد و چیزهای خوب و زیادی به من یاد داد. یادم می‌آید یک روز به یک رستوران سوشی رفتیم. آنجا ادویه‌جات زیادی به غذای اصلی می‌زدند و همسرم بدون مکث به من گفت این ادویه‌ها شامل چه چیزهایی می‌شود. او با خنده به من گفت که باید بتوانم مثل او طعم‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهم تا بتوانم نقشم را درست و منطقی بازی کنم. حقیقت را بخواهید، هیچ وقت در عمرم آشپزی نکرده‌ام و حتی حالا هم این کار را نمی‌کنم، بازی در مجموعه، غذا پختن را یادم داد.

لوکیشن فیلمبرداری مجموعه در کره، به عنوان مرکز و پایتخت غذا معروف است. این مساله علاقه‌تان را به پخت و پز و آشپزی زیاد نکرد؟
به هر حال، بازی در مجموعه تاثیرات خاص خودش را بر من هم گذاشت. در آنجا متوجه شدم غذا و پخت و پز برای گروه زیادی از مردم اهمیت زیادی دارد و چقدر برایشان مهم است. تا قبل از آن، فکر نمی‌کردم این موضوع دارای چنین اهمیتی باشد.

برای تماشاگران غیرکره‌ای مجموعه چه صحبتی دارید؟
رستوران کیمچی یک درام گرم و تاثیرگذار است. در این رستوران آدم‌های مختلف رفت و آمد می‌کنند و زندگی و داستان‌های خودشان را دارند. در هر اپیزود مجموعه نوع تازه‌ای از کیمچی ارائه می‌شود، ولی داستان آدم‌های ماجرا حال و هوایی عمومی دارد و اختصاص به آدم‌های کشور خاصی ندارد. تماشاگرانی که در کشورهای نزدیک کره این مجموعه را می‌بینند، راحت‌تر مسائل ظریف آن را درک می‌کنند. آن دسته از تماشاگران خارجی بیگانه با فرهنگ کره هم، چیزهای تازه‌ای درباره زندگی مردم ما یاد می‌گیرند. امید اصلی‌ام این است که تعداد بیشتری از تماشاگران خارجی، این مجموعه را تماشا کنند.

برای انتخاب نقش‌های خود معیارهای خاصی دارید؟
صادقانه بگویم، ما بازیگرها معمولا انتخاب می‌شویم و انتخاب نمی‌کنیم. این طور نیست که در طول سال با پیشنهادهای زیادی روبه‌رو شوم واز بین آنها، دست به انتخاب بزنم. از طرف دیگر، من این روزها پدر سه قلو هستم و این مساله کمی کار مرا مشکل می‌کند. به دلیل این موضوع، این روزها در ارتباط با کارهای جدید بهانه‌گیر و وسواسی نیستم. خرج زندگی‌ام هم‌اکنون بالا رفته و برای بزرگ کردن فرزندانم به پول نیاز دارم. برای همین، معمولا هیچ دعوتی را رد نمی‌کنم و بازی در کارهای جدید را براحتی می‌پذیرم. خوشحالم که پدر سه قلو هستم و برای آسایش آنها هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم.

از قرار معلوم، زندگی خانوادگی برایتان اهمیت زیادی پیدا کرده است؟
بله، همین طور است. زمانی که فرزندانم به دنیا آمدند به همسرم گفتم تمرکز اصلی‌ام روی آنها و خانواده است و مراقبت از آنها، وظیفه اصلی‌ام است.

چه چشم‌اندازی برای آینده بازیگری‌تان پیش‌بینی می‌کنید؟
تا امروز نقش‌های خوبی را مقابل دوربین بازی کرده‌ام. امیدوارم در آینده فیلمنامه‌های متنوع بیشتری به من پیشنهاد شود تا بتوانم نقش‌های متفاوت خوب دیگری را بازی کنم. یک نکته را مطمئن باشید برای بازی در هر نقشی که انتخاب شوم، نهایت تلاشم را می‌کنم تا بهترین بازی ممکن را ارائه دهم.

 

اخبار فرهنگی - جام‌جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------