روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست+تصاوير



سوپراستار سینمای ایران بیش از یک سال از عرصه بازیگری دور بوده و غایب دیگر این دوره جشنواره فیلم فجر شناخته شد.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران که این روزها خبری از او نیست گویا که در تعطیلات کاری به سر می برد.

گلزار متولد یکم فروردین 1354 است او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

او در سال 1379 برای نخستین بار در فیلم "سام و نرگس" ساخته زنده یاد ایرج قادری بازیگری در سینما را تجربه کرد.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

او با اینکه چند بار تا آستانه بازی در فیلم های کارگردانانی چون بهرام بیضایی برای فیلم "لبه پرتگاه"، داریوش مهرجویی برای فیلم "دعوت" پیش رفت اما هیچ کدام به نتیجه نرسید. گلزار در سال 1380 در فیلمی از فریدون جیرانی با نام "شام آخر" در کنار بازیگرانی چون هانیه توسلی، آتیلا پسیانی نقش آفرینی کرد فیلم که هنوز هم در اذهان عمومی بسیاری نقش بسته است.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

او در هر سال متوسط در 2 یا 3 فیل سینمایی به ایفای نقش پرداخته است و به خاطر رنگ چشم هایش و همچنین تیپ ظاهرش بر سر زبانها افتاد.

او در سال 80 در فیلم سینمایی" زمانه" به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند و "بالای شهر پایین شهر" به ایفای نقش پرداخت.

او در سال 81 در فیلم سینمایی "زهر عسل" به کارگردانی ابراهیم شیبانی به ایفای نقش پرداخت.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

او بار دیگر در سال 81 با ایرج قادری همکاری کرد گرچه او ورود به عرصه بازیگری اش را به او مدیون است. بازی در "چشمان سیاه" در کنار ماه چهره خلیلی همکاری مجدد او را با قادری زقم زد گلزار سپس در سال 82 با آرش معیریان در فیلم سینمایی "کما" همکاری کرد فیلمی کمدی با بازی گلزار و امین حیایی این فیلم توانست فروش قابل توجهی را برای خود رقم زند.

این بازیگر در سال 82 در فیلم سینمایی سیزده گربه روی شیروانی به ایفای نقش پرداخت که در آن فیلم بازیگران بسیاری به ایفای نقش پرداخته بودند.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

اما هیچ کدام از این فیلم ها نتوانست او را آنچنان که باید به همگان معرفی کند. او در سال 82 در فیلمی از حمید نعمت الله توانست بازی قابل توجیه را خود نشان دهد. بازی در فیلم سینمایی "بوتیک" و همبازی شدن با بازیگرانی چون حامد بهداد دیدنی بود. اگر بخواهیم به بازی گلزار تا بوتیک نمره بدهیم بوتیک بیشترین نمره را خواهد گرفت.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

گرچه بسیاری از منتقدین او را شایسته کاندید شدن در جشنواره و کسب سیمرغ می‌دانستند اما در سال 82 در نهایت بهرام رادان برای بازی در فیلم سینمایی "شمعی در باد" سیمرغ گرفت.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

گلزار در سال 83 برای اولین بار با کیومرث پوراحمد همکاری کرد و با ویشکا آسایش و الناز شاکردوست بازسازی فیلم قدیمی ایرانی چون "سلطان قلب ها" را با نام "گل يخ" تجربه کرد.

او در سال 84 در فیلم سینمایی "شام عروسي" ابراهیم وحیدزاده حضور افتخاری داشت سپس در همان سال در فیلم سینمایی "آتش بس" به کارگردانی تهمینه میلانی به ایفای نقش پرداخت.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

این فیلم در اردیبهشت 85 اکران شد و از فروش چشمگیری برخوردار شد.

محمدرضا همان سال در فیلمی از سیروس الوند به ایفای نقش پرداخت او دو سال بازی نگیرد و سپس در سال 86 در فیلم سینمایی "کلاغ پر"،‌ "توفیق اجباری" و "مجنون لیلی" به ایفای نقش پرداخت.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

این سه فیلم نیز در هنگام اکران با استقبال مخاطبان روبرو شدند.

گلزار در سال 87 در فیلم کوتاه "مثل آن شب" شهرام میراب اقدام به ایفای نقش پرداخت و سپس در همان سال در فیلم سینمایی "دو خواهر" به کارگردانی محمد بانکی با نیکی کریمی همکاری کرد او در سال 88 در فیلم سینمایی "دموکراسی تو روز روشن" به کارگردانی علی عطشانی در نقش فرشته مرگ ظاهر شد.

این فیلم به هنگام اکران جنجال و حاشیه بسیار به پا کرد.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

گلزار در سال 89 نخستین کار خود را در زمینه فیلمنامه نویسی را تجربه کرد.

"شیش و بش" که تغییر نام یافته از ساندویچ سرد است در شهریور 90 اکران و توانست فروشی میلیاردی را سپری کند.

محمدرضا پس از همکاری رضایت بخش با عطشانی بار دیگر در همان سال با او همکاری کرد و در فیلم سینمایی "در امتداد شهر" در نقش خود یعنی محمدرضا گلزار به ایفای نقش پرداخت.

او در سال 90 برای دومین بار با برادران بانکی همکاری کرد و پس از آن در سال 90 در مجموعه "ساخت ایران" برای دومین بار با محمد حسین لطیفی همکاری کرد این مجموعه در شبکه نمایش خانگی توزیع شده گلزار در طی یک دهه بازی اش در بیش از 24 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.

روزنامه نگار سوپراستاری که از او خبری نیست

اما گلزار با تمای نقش آ‌فرینی های متفاوتی که داشت نتوانست هیچگاه در جشنواره ها خوش بدرخشد و نگاه منتقدین و هیات داوران را به خود جلب کند.

گرچه هر بازیگری روزی انتظار بدست آوردن سیمرغ را می کشد اما گویا گلزار چندان کسب سیمرغ برایش اهمیتی نداشته گرچه او خود موج دهنده دستمزدهای نجومی بازیگران است و شنیده ها حاکی از آن است که او برای بازی در فیلمهایش دستمزدهای قابل توجهی گرفته است.

گفتنی است، محمدرضا گلزار در یکی از مجلات به نام رویش صاحب امتیاز بوده و در آن به عنوان افتخاری با افراد صاحب نام عرصه هنر مصاحبه می کرده است.

اما این روزها کسی از او خبر ندارد و در هیچ فیلمی به ایفای نقش نپرداخته و غایب این دوره از جشنواره فیلم فجر است./

منبع:yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------