پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد؟ + تصاویر



اخبار فرهنگی - پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد؟

حضور شبکه نمایش خانگی در عرصه سریالسازی موجب شد تا پای خیلی از سوپراستارهای سینما به عرصه سریال سازی باز شود.

  اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 سوپراستارهایی که خیلی هایشان به دلیل محدودیت ها و ممیزی هایی که در تلویزیون وجود داشت، از حضور در سریال های تلویزیونی امتناع می کردند؛ هر چند که در این سال ها برخی سوپراستارها به دلیل دریافت دستمزدهای خیلی بالا به بازی در مجموعه های تلویزیونی تن دادند. البته در این میان بازیگران ستاره ای چون شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و حتی امین حیایی به دلیل اینکه خاستگاهشان تلویزیون بود، هیچگاه از این رسانه فاصله نگرفتند و همیشه بین سینما و تلویزیون در رفت و آمد بودند.

در هر حال حضور سوپراستارها و بازیگرانی که حضور در یک سریال برایشان تابو محسوب می شد با تولید قلب یخی شکسته شد و بعد از آن با حضور سوپراستارهایی چون هدیه تهرانی، محمدرضا گلزار و مهناز افشار و ترانه علیدوستی در دیگر سریال های تولیدی شبکه نمایش خانگی به اوج رسید.

محمدرضا گلزار
اولین تجربه بازی در سریال: با اینکه زمان ساخت قهوه تلخ، به واسطه قراردادی که با شرکت برادران آقاگلیان داشت، خبرهایی راجع به بازی اش در آن سریال شنیده می شد اما هیچ وقت واقعیت پیدا نکرد. او سال 90 به عنوان اولین تجربه، در سریال «ساخت ایران» محمدحسین لطیفی بازی کرد.

سریال هایی که بازی کرد: ساخت ایران (شبکه نمایش خانگی)، عشق تعطیل نیست (شبکه نمایش خانگی)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: محمدرضا گلزار بی شک پولسازترین بازیگر سینمای ایران در دهه هشتاد است. او بعد از موفقیت غیرقابل تصور «کما»، گیشه فیلم ها را به واسطه حضورش تضمین می کرد. او در اواخر این دهه و بعد از موفقیت نصفه و نیمه آخرین فیلمش «تو و من» پا به عرصه سریال گذاشت. عرصه ای که قرار بود با حضور او احیا شود، اتفاقی که در عمل نیفتاد و «ساخت ایران» چندان در فروش موفق نبود. حالا باید منتظر ماند و دید تجربه جدید او چه سرنوشتی پیدا می کند.

موفقیت در عرصه سریال: در یک کلمه می شود گفت که گلزار در سریال «ساخت ایران» موفقیت خاصی نداشت. او به دلایل تجاری به سریال اضافه شد و نویسندگان هم مجبور شدند برای اینکه بازی اش به چشم بیاید، به نقش فرعی، پر و بال دهند. او حالا قرار است بعد از موفقیت «آتش بس 1» در سریال جدید بیژن بیرنگ با اسم «عشق تعطیل نیست» کنار مهناز افشار قرار بگیرد. 

اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

 مهناز افشار
اولین تجربه بازی در سریال: اولین بار در سال 77 و قبل از اینکه تجربه بازی در فیلم سینمایی را داشته باشد در سریال «گمشده» مسعود نوابی، نقشی فرعی را داشت.

سریال هایی که بازی کرد: گمشده (تلویزیون) و عشق تعطیل نیست (شبکه نمایش خانگی)


موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: اولین سریال تلویزیونی اش را زمانی بازی کرد که هیچ کس او را به عنوان بازیگر نمی شناخت. نقش اش در این سریال هم آنقدر پررنگ نبود که بتواند برایش شهرتی به همراه آورد. او از سال 79 با بازی در فیلم سینمایی «شور عشق» به مخاطبان شناخته شد و در دهه هشتاد یکی از مهمترین سوپراستارهای سینمای ایران بود.

او در فاصله سال های 88 تا 91 برای «سعادت آباد»، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد، برای «برف روی کاج ها»، دیپلم افتخار گرفت و برای فیلم های «پل چوبی» و «تسویه حساب» هم کاندیدای سیمرغ شد. او حالا به عنوان یکی از بازیگران موفق و مطرح ایرانی و بعد از بازی در فیلم کارگردان هایی مثل داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، بهرام توکلی و بهمن فرمان آرا و در اوج به شبکه نمایش خانگی آمده تا دومین سریالش را تجربه کند.

موفقیت در عرصه سریال: او در سریال اولش «گمشده» موفقیتی به دست نیاورد. این بار قرار است در سریال بیژن بیرنگ، در کنار محمدرضا گلزار، تجربه ای شبیه به «آتش بس» را تکرار کند. 

اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

ترانه علیدوستی
اولین تجربه بازی در سریال: تا پیش از اینکه مهر امسال حسن فتحی برای بازی در سریال «شهرزاد» از او دعوت به همکاری کند در هیچ سریالی حضور نداشت. جالب اینجاست که او پیش از این در مصاحبه هایش بارها تاکید کرده بود که هیچ وقت در هیچ سریال تلویزیونی بازی نمی کند و سر حرفش هم ماند تا اینکه بالاخره دعوت حسن فتحی برای سریالش در شبکه نمایش خانگی را پذیرفت.

سریال هایی که بازی کرد: شهرزاد (شبکه نمایش خانگی)


موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: علیدوستی از 18 سالگی با اولین فیلمش «من ترانه 15 سال دارم» به اوج شهرت رسید. از آن زمان به بعد با بازی در فیلم های مطرحی مثل «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری»، «کنعان»، «درباره الی»، «تردید»، «پذیرایی ساده» و «آسمان زرد کم عمق» و ... همچنان در اوج شهرت قرار داشت و تا همین اواخر بارها برای جوایز مختلف کاندیدا و برنده جایزه شد.

علیدوستی این روزها در حالی به گروه «شهرزاد» حسن فتحی پیوسته که همچنان به عنوان یک بازیگر سینمایی در اوج است و همین اواخر به خاطر بازی در فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» کلی مورد تقدیر قرار گرفت.

موفقیت در عرصه سریال: با توجه به کارنامه خوب حسن فتحی و با توجه به حضور ترانه علیدوستی و شهاب حسینی، به احتمال زیاد «شهرزاد» کار موفقی از آب درمی آید اما فعلا نمی شود راجع به آن اظهارنظر خاصی کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

نیکی کریمی
اولین تجربه بازی در سریال: اگر فیلم مجموعه «سایه به سایه» را از کارنامه او فاکتور بگیریم، اولین تجربه حضورش در یک سریال صرفا تلویزیونی به بازی در «سرزمین کهن» برمی گردد.

سریال هایی که بازی کرد: سرزمین کهن (تلویزیون)، کیمیا (تلویزیون)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: نیکی کریمی از نیمه دوم دهه هشتاد و از آنجایی که دیگر فیلمسازی به دغدغه اصلی اش تبدیل شده بود، دیگر حساسیت زیادی در انتخاب های سینمایی اش نداشت. به همین واسطه کارنامه بازیگری او از نیمه دوم دهه هشتاد چندان قابل دفاع نیست. حضور او در فیلم های متوسط و ضعیف و قبول نقش های کوچک و بی اهمیت در فیلم های مختلف، جایگاه او را در این سال ها متزلزل کرد به نحوی که حضورش در تلویزیون با توجه به کارنامه سینمایی اش چندان غیرقابل تصور نبود، هر چند که برای حضور در تلویزیون انتخاب هوشمندانه ای داشت و در سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرد. او در ادامه حضورش در تلویزیون را با بازی در مجموعه ای به کارگردانی جواد افشار با نام «کیمیا» ادامه داد.

موفقیت در عرصه سریال: «سرزمین کهن» قبل از اینکه به فصل دوم و شروع بازی نیکی کریمی برسد متوقف شد تا ماحصل اولین تجربه سریالی نیکی کریمی مشخص نشود. سریال بعدی او یعنی «کیمیا» هم این روزها در حال تولید است. باید برای دیدن ماحصل حضور این بازیگر یک سال منتظر ماند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

هدیه تهرانی
اولین تجربه بازی در سریال: در سال 91 برای بازی در فصل سوم سریال «قلب یخی» به گروه سامان مقدم پیوست.

سریال هایی که بازی کرد: قلب یخی 3 (شبکه نمایش خانگی)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: از اواسطه دهه هفتاد تا اواسط دهه هشتاد، یکی از موفق ترین ستاره های سینمای ایران بود و برای دو فیلم «قرمز» و «چهارشنبه سوری» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول را گرفت و برای «هفت دقیقه تا پاییز» هم نامزد دریافت سیمرغ شد.


از اواخر دهه هشتاد حضورش در سینما کمرنگ شد و از سال 88 تا 90 که در «پل چوبی» بازی کرد، در سینما خبری از او نبود. حضورش در سریال «قلب یخی 3» هم دقیقا در همین دوره اتفاق افتاد.

موفقیت در عرصه سریال: خبر حضور هدیه تهرانی در یک سریال، مثل بمب صدا کرد. درست است که او هیچ وقت در تلویزیون حضور پیدا نکرد اما ورودش به عرصه سریال سازی، برای مخاطبان و طرفدارانش اتفاق خوبی بود؛ به خصوص اینکه قرار بود در کنار مهران مدیری و رضا عطاران در این سریال همبازی شود و این مسئله دیگر نور علی نور بود.

حضور او در مجموعه می توانست به طور کلی به نفع «قلب یخی 3» تمام شود. مخاطبانی که دل خوشی از مجموعه «قلب یخی» نداشتند حالا با حضور این سوپراستار تصمیم خودشان را گرفتند که باز هم تماشای آن را از سر بگیرند. با اینحال اما به دلیل توزیع بد و کش دار شدن مجموعه، به طور کلی «قلب یخی 3» پروژه موفقی نشد.

  

اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

الناز شاکردوست
اولین تجربه بازی در سریال: سال 89 با بازی در سریال «قلب یخی» محمدحسین لطیفی برای اولین بار حضور در سریال را تجربه کرد.

سریال هایی که بازی کرد: قلب یخی 1 و 2 (شبکه نمایش خانگی)، مجموعه رالی ایرانی (شبکه نمایش خانگی)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: الناز شاکردوست از سال 83 فعالیت سینمایی اش را شروع کرد اما تا سال 89 یعنی در فاصله شش سال، در 28 فیلم سینمایی بازی کرد. او هم مثل گلزار در سینمای تجاری به موفقیت بالایی دست پیدا کرد و بسیاری از تهیه کننده ها برای تضمین فروش فیلم هایشان روی او دست می گذاشتند.

موفقیت در عرصه سریال: او دو سال برای بازی در «قلب یخی 1 و 2» وقت گذاشت. بازیگری که به طور متوسط سالی پنج فیلم سینمایی بازی می کرد، در دو سال حضورش در این سریال، فقط در دو سه تا فیلم بازی کرد.

او یکی از مهمترین مهره های قلب یخی بود و اتفاقا موفقیت خوبی هم برای بازی در آن نصیبش شده بود اما به دلیل نیمه کاره رها شدن آن، کلا پروژه به سرانجام خوبی نرسید. شاکردوست یک سال بعد در مجموعه «رالی ایرانی» شبکه نمایش خانگی هم حضور پیدا کرد؛ مجموعه ای مستند که بیشترین عامل جذابیت حضور او، محمدرضا فروتن و سیروان خسروی میان شرکت کننده ها بود. این مجموعه به فروش خیلی زیادی دست پیدا کرد.

 اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

محمدرضا فروتن
اولین تجربه بازی در سریال: سال 75 به عنوان اولین تجربه در یکی از اپیزودهای سریال «سرنخ» با نام «تماشاخانه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد بازی کرد. در واقع بازی در همین سریال باعث شد تا مسعود کیمیایی از او برای بازی در فیلم «مرسدس» دعوت کند.


سریال هایی که بازی کرد: سرنخ (تلویزیون)، از یاد رفته (تلویزیون)، رالی ایرانی (شبکه نمایش خانگی)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: اولین حضور او به عنوان بازیگر مقابل دوربین در سریال «سرنخ» اتفاق افتاد. آن زمان جوان تازه کاری بود که هیچ تجربه ای در بازیگری نداشت. بعد از آن اما به خاطر بازی در فیلم هایی مثل «مرسدس»، «اعتراض»، «قرمز»، «دو زن»، «زیر پوست شهر» و «شب یلدا»، به یکی از سوپراستارهای مطرح سینما تبدیل شد و این موفقیت تا اوایل دهه 80 ادامه داشت. دهه هشتاد اما آنطور که باید برای فروتن موفقیت به همراه نداشت. او سال 90 مجددا به دعوت فریدون حسن پور به تلویزیون آمد و در سریال «از یاد رفته» بازی کرد.

موفقیت در عرصه سریال: سریال «از یاد رفته»، نقش پزشکی را بازی کرد که به همسرش خیانت کرده و به خاطر سودای شهرت از او گذشته. این سریال به هیچ عنوان کار موفقی نبود و بازی محمدرضا فروتن هم نتوانست انتظارها را برآورده کند. او دو سال قبل در مجموعه «رالی ایرانی» هم برای شبکه خانگی مقابل دوربین رفت که آنجا تا حدی موفق بود.

  اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

 لیلا حاتمی
اولین تجربه بازی در سریال: او سال 78 برای اولین بار به دعوت سید ضیاءالدین دری در سریال «کیف انگلیسی» حضور پیدا کرد.

سریال هایی که بازی کرد: کیف انگلیسی (تلویزیون)، پریدخت (تلویزیون)

موقعیت بازیگر در زمان بازی در سریال: لیلا حاتمی زمانی در سریال «کیف انگلیسی» بازی کرد که به خاطر بازی در فیلم های «لیلا» و «شیدا»، در سینما شدیدا مطرح شده بود. او سال 75 به خاطر بازی در «لیلا» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت و دو سال بعد برای «شیدا» کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد.

حضور او در سریال «پریدخت» هم در اوج فعالیت های سینمایی اش بود. زمانی که فیلم های «آب و آتش»، «ایستگاه متروک» و «ارتفاع پست» برای او جوایز زیادی به همراه داشتند به دعوت سامان مقدم در این سریال بازی کرد.

موفقیت در عرصه سریال: «کیف انگلیسی» را به طور قطع می توان یکی از سریال های موفق دهه هفتاد به حساب آورد و بخش مهمی از این موفقیت را می توان به یقین، مرهون بازی خوب لیلا حاتمی و علی مصفا دانست؛ موفقیتی که دری هیچگاه نتوانست آن را در «کلاه پهلوی» تکرار کند. دومین تجربه سریالی حاتمی اما موفقیت چندانی برایش به همراه نداشت و شاید به همین دلیل هم بود که دیگر در سریالی ظاهر نشد. (برترین ها به نقل از هفت صبح)

 

  اخبار,اخبار فرهنگی,پای سوپراستارها چگونه به سریال‌ها باز شد

 

اخبار فرهنگی - جام جم سیما

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------