مقام افتخاری آنجلینا جولی در کامبوج



اخبار,اخبار فرهنگی  ,مقام افتخاری  آنجلینا

 جشنواره بین‌اللملی فیلم کامبوج با اعطای یک مقام افتخاری به آنجلینا جولی، از شهرت این ستاره برای جلب توجه جهانیان به این جشنواره‌ی کمتر شناخته شده بهره خواهد برد.

 ستاره سینمای هالیوود که هم اکنون برای ساخت آخرین اثر سینمایی خود به نام «آنها نخست پدرم را کشتند» در کامبوج به سر می‌برد، به عنوان رئیس کمیته افتخاری جشنواره فیلم کامبوج معرفی شد. این جشنواره از تاریخ چهارم تا دهم دسامبر در پنوم پن پایتخت کامبوج برگزار خواهد شد. در طول برگزاری این جشنواره 130 فیلم از 34 کشور مختلف به نمایش در می‌آید.

در بیانیه آنجلینا جولی که سه‌شنبه از سوی مسئولان این جشنواره منتشر شد، آمده است : «مردم مستعد، تاریخ غنی و فرهنگ قدیمی کامبوج نشانگر این هستند که این کشور چیزهای زیادی برای ارائه به جهان در اختیار دارد. این باعث افتخار من است که از جشنواره بین‌المللی فیلم کامبوج و کشوری که خانه‌ی فیلمسازانی خلاق و باطراوت است، پشتیبانی کنم.»

سدریک الوی رئیس انجمن فیلم کامبوج گفت : «حضور آنجلینا جولی ضمن حمایت معنوی از جشنواره باعث مورد توجه قرار گرفتن این رویداد شده و به زایش دوباره صنعت فیلم کامبوج یاری می‌رساند.»

صنعت فیلمسازی کامبوج در دوران حکومت خمرهای سرخ در دهه 70 میلادی ویران شد. خمرهای سرخ تمام هنرمندان، نویسندگان و فیلمسازان را در راستای سیاست از میان بردن قشر تحصیل کرده جامعه برای تبدیل کردن کشور به آرمان‌شهر مورد نظر خود اعدام کردند. بیش از 1.7 میلیون کامبوجی در دوران حکومت خمرهای سرخ جان خود را از دست دادند.
 
  اخبار  فرهنگی  -  خبر  انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------