پیانیست مشهور جهان در تهران می‌نوازد




 اخبار فرهنگی - پیانیست مشهور جهان در تهران می‌نوازد

آرکادی ولدوس، یکی از 5 نوازنده برتر پیانو جهان برای ایرانیان ساز خواهد نواخت.

به گزارش ایسنا، این کنسرت 23 و 24 خردادماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و به همت بخش خصوصی برگزار خواهد شد و قرار است پیانوی مورد استفاده این هنرمند تا چند روز دیگر از دوبی به ایران منتقل شود.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی,نوازنده برتر پیانو جهان

 
یکی از مسؤولان برگزاری کنسرت به ایسنا گفت:‌ ولدوس یکی از نوابغ پیانونوازی در دنیا است که قرار است چند روز دیگر به ایران بیاید و برای مخاطبان ایرانی رسیتال پیانو اجرا کند و البته امیدواریم که بتوانیم یک مسترکلاس هم در این راستا برگزار کنیم.

او ادامه داد: خیلی‌ها باور نمی‌کردند که قرار است چنین هنرمندی در تهران کنسرت داشته باشد اما خوشبختانه بلیت‌های کنسرت به سرعت در حال فروش است و احتمال زیاد ولدوس چهارشنبه شب از برلین به ایران می‌رسد.

به گزارش ایسنا، آرکادی ولدوس، پیانیست مشهور و جوان روسی در سال ۱۹۷۲ در لنینگراد روسیه به دنیا آمد. ولدوس زیر نظر پدر و مادر خود که خواننده بودند، شروع به آموزش موسیقی و تحصیل در رشته صدا کرد، او از سن 8 سالگی شروع به آموزش و نواختن پیانو کرد.

ولدوس تحصیلات خود را در کنسرواتوار سن‌پترزبورگ آغاز و در ادامه به کنسرواتوار مسکو زیر نظر گالینا اگیازاروف رفت.

از آرکادی ولدوس به عنوان جانشینی برای پر کردن خلاء پیانیست مشهور «ولادیمیر هوروویتز» یاد می‌شود. او توسط مخاطبان و منتقدان به عنوان «نابغه پیانو» در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود که اجراهای او ترکیبی از مهارت‌های دیدنی،احساس و ذوق، شفافیت نت‌ها و صداهای واضح و رسا است.

ولدوس با ارکسترهایی چون ارکستر فیلارمونیک برلین، ارکستر فیلارمونیک وین، ارکستر سمفونیک سان فرانسیسکو، ارکستر نیویورک، ارکستر لندن، ارکستر فیلارمونیک روتردام، ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس، ارکستر فیلارمونیک شیکاگو، ارکستر فیلارمونیک بوستون کار کرده است.

او همچنین با برخی از رهبران بزرگ ارکستر دنیا مانند، زوبین مهتا، جیمز لوین، سجی اوزاوا، لارنس فاستر، ولادیمیر اشکنازی، دیوید زینمن، لورین مازل، میونگ چانگ و مایکل توماس همکاری داشته است.

وی جایزه گرامافون«گرمی» برای ضبط بهترین نوازنده در سال ۱۹۹۹، جایزه آلمانی اکو کلاسیک را به عنوان بهترین نوازنده سال ۲۰۰۳ و جایزه اجرای زنده در تالار کارنگی را در سال ۲۰۱۰ در وین را دریافت کرد.

او به اجرای قطعات سنگین از سرگئی راخمانینف، فرانتس لیست و رونوشت پیش ضبط شده توسط ولادیمیر هوروویتز مشهور است.
 اخبار فرهنگی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------