پایانی برای اما و اگرهای «کلاه قرمزی» نیست؟



  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,کلاه قرمزی

تلاش تولیدکنندگان «کلاه‌قرمزی» برای عرضه قسمت‌های جدید این مجموعه، این بار شکلی دیگر به خود گرفته است؛ در روزهای گذشته خبرهایی درباره عرضه «کلاه قرمزی» از طریق شبکه نمایش خانگی به گوش رسید. اما به نظر می‌رسد با طرح مساله مالکیت عروسک از سوی تلویزیون، این راه هم به بن بست رسیده باشد. 

به گزارش ایسنا، پس از اینکه «کلاه قرمزی» به دلیل به توافق نرسیدن عوامل تولیدکننده این مجموعه با سازمان صداوسیما، به پخش در نوروز ۹۶ نرسید، یکی از موسسات فعال در شبکه نمایش خانگی در روزهای اخیر با انتشار فیلمی کوتاه از «کلاه قرمزی» جدید، این مجموعه را اتفاقی ویژه برای فصل تابستان برشمرده است.

 

این در حالی است که همچون گذشته، مدیران سازمان صداوسیما تاکید دارند، حق رایت مجموعه «کلاه قرمزی» در اختیار این سازمان است و هنوز توافقی میان تولیدکنندگان آن و مدیران سازمان برای واگذاری حق رایت صورت نگرفته است.

 

سال ۹۵ هم که غیبت «کلاه‌ قرمزی» از جدول پخش برنامه‌های نوروزی به نوعی با تغییرات مدیریتی صداوسیما همراه بود، باعث شد تا اخباری از حضور این برنامه در شبکه نمایش خانگی به گوش برسد که احتمال طولانی‌تر شدن این غیبت را بیشتر تقویت می‌کرد؛ اما نه تنها «کلاه‌ قرمزی» در شبکه نمایش خانگی منتشر نشد، بلکه حضور این مجموعه در جدول پخش برنامه‌های نوروز ۹۶ سیما، بسیار زود و نزدیک به چهار ماه مانده به بهار ۹۶ به صورت رسمی اعلام شد. 

  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,کلاه قرمزی

 

اعلام خبر زودهنگام حضور این مجموعه عروسکی در برنامه‌های نوروز ۹۶ در ابتدا دلیلی برای خاتمه دادن به احتمالات و اما و اگرهای سال‌های اخیر «کلاه قرمزی» تلقی شد؛ اما و اگرهایی که با روی آنتن نرفتن این مجموعه عروسکی در بهار ۹۶،‌ شکلی پیچیده‌تر به خود گرفت و به نظر می‌رسد همچنان هم تدبیری برای پایان آنها وجود ندارد.

 

در حالی که علاقه‌مندان «کلاه قرمزی» منتظر تماشای این مجموعه عروسکی در نوروز ۹۶ بودند، ۲۱ اسفند ماه سال ۹۵ و در حالی که تنها چند روز به تحویل سال باقی مانده بود، حمید مدرسی (تهیه‌کننده) از توقف تولید این مجموعه برای نوروز خبر داد. مدرسی عدم حمایت مالی از سوی تلویزیون را دلیل این تصمیم عنوان کرد.

 

محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دوسیما در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت در واکنش به توقف تولید مجموعه‌ «کلاه قرمزی» و صحبت‌های تهیه‌کننده این مجموعه مبنی بر عدم حمایت مالی صداوسیما، اظهار کرد: ما در شبکه دو تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا مجموعه جدید «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ تقدیم طیف گسترده علاقه‌مندان و مخاطبان مشتاق این برنامه شود؛ لکن با کمال تاسف زیاده خواهی‌های بی وقفه عوامل تولید آن که طی سالیان به یک عادت تبدیل شده، مانع از این است و می‌رود که این فرصت از ما و مخاطبان شبکه دریغ شود.

 

سازندگان «کلاه قرمزی» حالا می‌خواهند راهی جدید برای عرضه به علاقمندان این عروسک محبوب را تجربه کنند؛ راهی که برخی دیگر از هنرمندان تلویزیون هم پس از اینکه با رسانه ملی به توافق نرسیدند، حداقل برای مدتی امتحان کردند. اما این بار مشکلی دیگر هم وجود دارد و آن حق مالکیت این عروسک قدیمی است که می‌تواند آن را همچنان از دوست‌دارانش دور نگه دارد. اتفاقی که طی ماه‌های گذشته برای یکی دیگر از عروسک‌های محبوب تلویزیون هم رخ داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------