آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

بازیگران میانسال کنار گذاشته می‌شوند/هنرمند الگوی جامعه خود است/بازیگر می‌خواهم زنده بمانم 54 ساله شد



 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اگر من به عقب برگردم قطعاًً بازیگری را انتخاب می‌کنم اما با توجه به تجربیاتی که دارم در برخی از انتخاب‌هایم تجدید نظر می‌کنم.

 فاطمه گودرزی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امروز شمع تولد 54 سالگی‌اش را خاموش می‌کند در گفت‌وگو با میزان درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: هم‌اکنون سر فیلمبرداری فیلم سینمایی "آتش و قداره" به کارگردانی "محمد عرب" هستم که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و در مراحل پایانی تولید قرار دارد.

 

وی درباره مضمون و نقش خود در این فیلم افزود: آتش و قداره فیلمی با مضمون جوانمردی است و من در ان نقش مادر "مرجان" شخصیت اصلی فیلم را بازی می‌کنم. در این پروژه حسین یاری، نیما شاهرخ شاهی، علی صادقی و محسن افشانی از جمله سایر بازیگرانی هستند که جلوی دوربین رفته‌اند.

 

بازیگر فیلم "می‌خواهم زنده بمانم" درباره فعالیت‌های خود در دهه هفتاد تصریح کرد: آن زمان دوران جوانی من بود و در فیلم‌های خوبی به ایفای نقش پرداختم. این روزها هم فیلم خوب ساخته می‌شود اما جوانان در اکثر نقش‌ها ظاهر شده و بستر چندان مناسبی برای میانسالان وجود ندارد.

 

وی همین رابطه اضافه کرد: در سینمای ما متاسفانه اهمیت چندانی به نقش‌های میانسال داده نمی‌شود و اکثر کارها را جوانان انجام می‌دهند. این برخلاف تمام دنیا در سینمای ایران رایج است. در آنجا معمولاً فیلم‌های اصلی را میانسالان بازی کرده و فیلم‌ها سرگرم کننده و شاد را به جوانان می‌سپارند. البته رسیدگی به معضلات جوانان خوب است اما نباید بحران و شرایط دوران میانسالی را فراموش کرد. بازیگر در دوران میانسالی به بلوغ کاری خود می‌رسد اما در سینمای ایران دقیقاً در همین سن بازیگران کنار گذاشته می‌شوند.

 

بازیگر فیلم "جنگ نفت‌کش‌ها" در مورد سالیان فعالیت خود در عرصه بازیگری و تجربه‌های شخصی‌اش از این روزها تاکید کرد: اگر من به عقب برگردم قطعاًً بازیگری را انتخاب می‌کنم اما با توجه به تجربیاتی که دارم در برخی از انتخاب‌هایم تجدید نظر می‌کنم.

 

وی آرزوی سینمایی خود را اینگونه توصیف کرد: آرزوی اصلی من درست زندگی کردن، خوشبخت بودن و رضایت از زندگی است ولی در مورد حرفه‌ام هرکس خواسته‌ای دارد و من هم دوست داشتم و دارم که در برخی نقش‌ها بازی کنم که هنوز فرصتش مهیا نشده است.

 

بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر درباره نگاه خود به این جشنواره اضافه کرد: خیلی در جشنواره حضور پیدا نمی‌کنم و تب‌و‌تاب جشنواره را به جوانان واگذار کرده‌ام، البته در کنار این قضیه فیلم‌های خوب را به تماشا می‌نشینم.

 

وی تجربه بازیگری را سخت دانست و ادامه داد: در این راه خیلی سختی کشیدم. دوران ما با الان خیلی فرق داشت و کار برای بازیگران بسیار سخت‌تر و محدود‌تر بود. با همه این سختی‌ها بازیگری اتفاقی است که بازهم آن را انتخاب می‌کنم.

 

بازیگر سریال "ترانه مادری" هنرمند را الگوی جامعه توصیف کرد و افزود: هنرمندان الگوی جامعه هستند. ما خیلی وقت‌ها حتی برخی از کارهایی که دوست داریم را به همین خاطر انجام نمی‌دهیم چون شاید بدآموزی و تعبیر غلطی از آن ارائه شود. البته بدآموزی مورد نظر من تعابیر غلطی است که این روزها گاهاً شایع شده است.

 

گودرزی درباره بهترین نقش دوران بازیگری خود خاطرنشان کرد: چندین نقش را به عنوان بهترین‌های خودم انتخاب می‌کنم. فرنگیس در فیلم می‌خواهم زنده بمانم، نقشم در فیلم غزال که به خاطر آن سیمرغ فجر را گرفتم و ماه منیر در نقش پیرزنی لر از بهترین و دوست‌داشتنی کارهایی بودند که بازی کرده‌ام.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------