آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

خالق «بازی تاج و تخت» و ساخت یک سریال جدید



  اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی, خالق بازی تاج و تخت

«جورج آر. آر. مارتین» نویسنده مجموعه رمان پرطرفدار «بازی تاج و تخت»، رمان مشهور «آنکه از مرگ می‌ترسد» را به تلویزیون می‌آورد.

به گزارش ایسنا، «وایس» نوشت: در حالی که همه خواننده‌های منتظر انتشار جلد ششم مجموعه رمان «بازی تاج و تخت» هستند، «جورج آر.آر مارتین» نویسنده اعلام کرده اقتباس تلویزیونی رمان «آنکه از مرگ می‌ترسد» را در دست دارد.

 

«آنکه از مرگ می‌ترسد» (۲۰۱۰) رمانی آخرالزمانی نوشته «ندی اوکورافور» نویسنده نیجریه‌ای ـ آمریکایی است که در ژانر علمی ـ تخیلی نوشته شده و از رمان‌های مشهور ادبیات آفریقایی به حساب می‌آید و سه جایزه مهم «هیوگو»، «نبیولا» و جایزه تخیلی جهان را کسب کرده است.

 

«مارتین» مدیریت اجرایی این پروژه را برای شبکه «اچ.بی.او» برعهده گرفته است. این در حالی است که هواداران مجموعه رمان مشهور او، مدت‌هاست در انتظار انتشار «بادهای زمستانی» ششمین قسمت از «ترانه یخ و آتش» هستند. جلد پنجم این مجموعه سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و «مارتین» اعلام کرد سال ۲۰۱۶ و همزمان با روی آنتن رفتن فصل ششم سریال اقتباسی «بازی تاج و تخت»، ادامه این اثر را منتشر می‌کند اما او هنوز موفق نشده به قولش عمل کند.

 

پخش فصل هفتم این سریال پربیننده تا چند روز دیگر آغاز می‌شود. فصل هشتم و نهایی نیز سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

«جورج آر.آر. مارتین» به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. مجموعه رمان «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است.

 

«دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

 

این مجموعه در سال ۲۰۱۵ برای چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست دانلود غیرقانونی سریال‌های تلویزیونی در جهان قرار گرفت و تنها فصل پنجم آن بیش از ۱۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

 

«بازی تاج و تخت» که سال گذشته در ۲۴ بخش نامزد کسب جایزه امی (اسکار تلویزیونی) بود، توانست رکورد ۱۲ جایزه «امی» را برای یک مجموعه تلویزیونی از آن خود کند. جذابیت این مجموعه تلویزیونی آمریکایی‌ تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------