سینمای تجاری آمریکا سراغ فیلمسازی برای خانواده رفته است/ ۹۰ درصد فیلم‌های کودک اکران نمی‌شود



  اخبار  فرهنگی ,خبرهای   فرهنگی, سینمای تجاری آمریکا

کارگردان «بچگیتو فراموش نکن» معتقد است وضعیت سینمای کودک و نوجوان در ایران به سامان نیست و ۹۰ درصد تولیدات این عرصه رنگ پرده سینما را نمی‌بینند. 

به گزارش خبرآنلاین، جلال فاطمی، کارگردان در برنامه «سینما دو» با سردبیری و اجرای حامد عنقا درباره وضعیت سینمای کودک گفت: «به نظرم این سینما قدری دچار وازدگی و لطمه شده است. فیلم‌های نازل باعث شده کودکان و نوجوانان از این ژانر کوچ کنند و سراغ فیلم‌های کمدی بزرگترها بروند. متاسفانه آن آثار هم نازل هستند و به درد بچه‌ها نمی‌خورند.»

 

او افزود: «قطعا هر کسی برای تجارت و بیزینس خود می‌خواهد فیلمی نشان دهد که مخاطب را به سالن سینما بکشاند. فیلمی که عوامل جذب‌کننده در آن وجود ندارد و مخاطب را پس می‌زند، به چه درد می‌خورد؟ فکر کنید فیلمی ساخته شود که والدین یک کودک بخواهند با اکراه فرزندشان را به سینما ببرند. ممکن است این اتفاق یک بار رخ بدهد اما قطعا تکرار نخواهد شد و والدین حاضر نیستند دو ساعت از وقتشان را برای دیدن فیلمی بی‌نمک و نازل صرف کنند.»

 

کارگردان «نخودی» تأکید کرد: «در سینمای تجاری آمریکا این گونه است که دیگر عنوان کودک و نوجوان را برداشته‌اند و به فیلمسازی برای خانواده رو آورده‌اند ولی ما همه تعاریف‌مان از سینمای کودک و نوجوان در مرزهای‌مان خلاصه می‌شود. فکر می‌کنیم باید فیلمی بسازیم که اول در جشنواره‌های داخلی شکوفا شود، بعد مثل فیلم «نخودی» بنده سر از اکران دربیاورد.»

 

فاطمی تصریح کرد: «البته من واقعا خوش‌شانس بودم فیلم‌هایی ساختم که هم در جشنواره‌ها مورد توجه قرار گرفته و هم اکران شده‌اند. چون ۹۰ درصد فیلمسازان این شانس را ندارند.»

 

او ادامه داد: «باید فکرمان را گسترش دهیم و زمان تخصیص بودجه و توزیع یک فیلم برای کودک و نوجوان، فراتر از مرزها فکر کنیم تا یک بچه سوریه‌ای، ویتنامی و فرانسوی با زیرنویس هم که شده بتواند از یک فیلم فارسی لذت ببرد.»

 

این فیلمساز در پایان گفت: «دنیای بچه‌ها لطیف، بی‌توجیه و در لحظه است و حالتی خالصانه و ناب دارد که به شخصه دوست  دارم به این دنیا نزدیک شوم و درباره آن فیلم بسازم. این موضوع دغدغه من است.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------