«رویاهای دم صبح» در ۲۴ سینمای فرانسه دیده شد



  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,رویاهای دم صبح

«رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در ۲۴ سینمای کشور فرانسه به نمایش درآمد. 

به گزارش مهر، فیلم مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی بعد از نمایش در ٢۴ سینما به مناسبت برنامه ماه سینمای مستند به تور سینمایی خود در شهرهای مختلف فرانسه پایان داد.

 

مرکز سینمای فرانسه هر ساله در ماه مستند تعدادی فیلم تولید این کشور و دیگر نقاط جهان را انتخاب می کند و طی یک تقویم دقیق در سینماهای مناطق مختلف کشور به نمایش می گذارد.

 

از جمله شهرهایی که «رویاهای دم صبح» در آن به نمایش درآمد می توان به مارسی، نانت، رن، تولوز، اتوریو، رامونویل، جاستار، کاور، مونتابان، ویل نوف سور لوت و وردون سور گارون اشاره کرد.

 

بعد از اکران فیلم «آخرین روزهای زمستان» در سینماهای فرانسه و نمایش آن در ماه فیلم مستند فرانسه، «رویاهای دم صبح» دومین فیلم مستند مهرداد اسکویی است که در ماه مستند فرانسه به نمایش عمومی گذاشته شد.

 

دعوت از مهرداد اسکویی برای نشست و بحث درباره این مستند در برخی از دانشگاه های فرانسه، ساخت یک مستند از زندگی و نحوه نگاه این مستندساز به موضوعاتش توسط یک مستند ساز ایرانی-فرانسوی و آماده سازی ۲ کتاب درباره مستندهای او به ویژه سه گانه کانون اصلاح و تربیت به زبان فرانسه از جمله کارهای فرانسوی ها درباره مهرداد اسکویی است.

 

این روزها مهرداد اسکویی با تدوینگران اش تمرکز خود را بر تدوین ۲ فیلم جدید با موضوع اجتماعی گذاشته اند که در سال آینده آماده و ارایه می شوند.

 

مستند بلند سینمایی «رویاهای دم صبح» در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرداد اسکویی ساخته شد و داستان نوجوانان دختر زیر ۱۸ سالی را تعریف می‌کند که در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران تحت نظارت هستند. این فیلم سومین قسمت از مستندهای سه‌گانه اسکویی است که بعد از «روزهای بی‌تقویم» و «آخرین روزهای زمستان» از راه رسید.

 

این فیلم در سی‌ و چهارمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر و شصت‌ و ششمین دوره جشنواره جهانی فیلم برلیناله آلمان در بخش مسابقه برگزیده شد و مهرداد اسکویی در جشنواره «ترو فالس» آمریکا با بردن جایزه «ترو ویژن» به عنوان برترین مستندساز سال ۲۰۱۶ جهان برگزیده شد.

 

عوامل تولید این فیلم عبارتند از پژوهشگر، کارگردان و تهیه کننده: مهرداد اسکویی، مدیر تصویر برداری: محمد حدادی، تدوینگر: امیر ادیب پرور، طراحی و میکس صدا: حسین مهدوی، صدابردار: پارسا کریمی، موسیقی: افشین عزیزی، مدیر تولید: وحید حاجی لویی، مشاور کارگردان: بابک کریمی، رنگ آمیزی تصاویر: حمیدرضا فطوره چیان، سیندخت رحیمیان، دستیاران کارگردان: علیرضا قاسمی، عطا مهراد، سیاوش جمالی، مدیر پخش بین الملل: نسرین میرشب (کمپانی دریم لب فیلمز) و پخش کننده کشور فرانسه: شرکت لو فیلم دو ویپت.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------