آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

جوایز انجمن کارگردانان آمریکا نامزدهای خود را شناخت



  اخبارفرهنگی  ,خبرهای  فرهنگی ,کارگردانان آمریکا

نامزدهای هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا به عنوان مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده جوایز اسکار اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، در بخش بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)، «گیلرمو دل‌تورو» برای فیلم «شکل آب»، «گرتا گرویگ» برای فیلم «لیدی برد»، «مارتین مک‌دونا» برای ساخت فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری، ابینگ» «جردن پیل» برای «برو بیرون» و «کریستوفر نولان» برای فیلم «دانکرک» نامزد کسب جایزه هستند که در این میان چهار کارگردان برای اولین بار به جمع نامزدهای این رویداد سینمایی راه یافته‌اند.

 

«نولان» که پیش از این برای فیلم‌های «ممنتو» (2000)، «شوالیه تاریکی» (2008) و «آغاز» (2010) نامزد جوایز انجمن کارگردانان آمریکا شده بود، امیدوار است چهارمین نامزدی او در جوایز انجمن کارگردانان آمریکا به کسب اسکار کارگردانی نیز منتهی شود، عنوانی که وی هنوز نتوانسته آن را کسب کند.

 

در میان چهار کارگردانانی که امسال برای اولین بار نامزد کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده‌اند، «جردن پیل» برای ساخت فیلم «برو بیرون» شانس اول کسب جایزه است. وی چهارمین کارگردان سیاه پوست است که نامزد جایزه (DGA) می‌شود.

 

«گریتا گرویگ» کارگردان فیلم «لیدی برد» نیز تنها نامزد زن شاخه بهترین کارگردانی فیلم بلند جوایز انجمن کارگردانان آمریکاست و در حالی که بیشتر افراد گمان می‌کردند او در شاخه بهترین کارگردان اول نامزد می‌شود اما «گرویگ» پیش از این و در سال 2008 کارگردانی مشترک فیلم «شب‌ها و آخر هفته‌ها» را با «جو سوانبرگ» در کارنامه داشت و بنابراین واجد شرایط رقابت در شاخه کارگردانان اول نبود.

 

از مهم‌ترین چهره‌هایی که امسال نامشان در میان نامزدهای جوایز (DGA) دیده نمی‌شود، «استیون اسپیلبرگ» کارگردان فیلم «پُست» است که در جوایز کلیدی انجمن‌های صنفی سینمایی از جمله انجمن بازیگران (SAG)، انجمن نویسندگان (WGA) و انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) در هیچ شاخه‌ای نامزد نشده است و در جوایز گلدن گلوب نیز که در شش شاخه نامزد جایزه بود دست خالی مراسم را ترک کرد. به احتمال فراوان رای‌دهندگان جوایز انجمن‌های سینمایی معتقدند «اسپیلبرگ» در طی سالیان گذشته به اندازه کافی در این رویدادهای سینمایی مورد تجلیل قرار گرفته و حالا نوبت چهره‌های جدید و جوان‌تر است.

 

«اسپیلبرگ» آخرین بار در سال 2010 با فیلم «لینکلن» نامزد کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شده بود.

 

«لوکا گوادانینو» کارگردان فیلم «مرا به نامت صدا کن» و «جو رایت» برای فیلم «تاریک‌ترین ساعت» دیگر غایبین سرشناس در جمع نامزدهای امسال جوایز (DGA) هستند.

 

اما در شاخه بهترین کارگردانان اول هفتادمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، «جرمی جاسپر» برای فیلم «پتی کیک»، «ویلیام اولدروید» برای فیلم «لیدی مکبث»، «جردن پیل» برای فیلم «برو بیرون»، «تیلور شرایدن» برای فیلم «رودخانه ویند» و «آلن سورکین» برای ساخت فیلم «بازی مالی» برای کسب جایزه رقابت می‌کنند.

 

در بخش تلویزونی این رویداد سینمایی نیز «بازی تاج و تخت» با سه نامزدی پیشتاز است و پس از آن سریال‌های «قصه ندیمه» و «خانم میزل شگفت‌انگیز» بیشترین نامزدی را در شاخه‌های گوناگون کسب کردند.

 

جوایز انجمن کارگردانان امریکا همواره یک پیش‌بینی کننده معتبر برای اسکار بهترین کارگردانی است و از زمان آغاز فعالیت در سال 1950 تنها در 7 مورد برنده جوایز انجمن کارگردانان آمریکا  و اسکار کارگردانی یکسان نبوده است که آخرین بار آن به سال 2012 بازمی‌گردد که «بن افلک» برنده جایزه «DGA» شد اما در شاخه کارگردانی اسکار حتی نامزد کسب جایزه هم نشد.

 

مراسم پایانی هفتادمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA)  روزسوم فوریه (14 بهمن) در هتل بورلی هیلتون برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------