بیشتر نقش طنز از ما می‌خواهند/ نقشم در «ستایش» پیچیده است



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , سریال همسرائی

یک بازیگر تلویزیون درباره نقش‌هایی که به وی پیشنهاد می‌شود، گفت که بیشتر آثار طنز به وی پیشنهاد می شود اما خودش به آثار و نقش‌های جدی علاقمند است. 

امید علیمردانی بازیگر تلویزیون در گفتگو با مهر درباره «ستایش ۳» به کارگردانی سعید سلطانی و اینکه چه زمانی این سریال کلید می خورد، گفت: سعید مطلبی نویسنده سریال «ستایش» تاکنون ۲۰ قسمت از سری سوم این مجموعه را به نگارش درآورده است.

 

وی ادامه داد: طبق صحبت هایی که داشتیم احتمالا اسفندماه پیش تولید را شروع کنیم و فروردین وارد ضبط فصل سوم این سریال می شویم.

 

این بازیگر درباره نقش خود نیز بیان کرد: شخصیت من در سری های قبلی این سریال منفی بود و در فصل سوم هم اتفاقاتی رخ می دهد که نقشم پیچیدگی های بیشتری می یابد و منفی تر می شود.

 

علیمردانی درباره اینکه در سریال های تلویزیون بیشتر چه نقشی هایی به وی و افرادی که فیزیک مشابه او را دارند داده می شود، بیان کرد: یک مساله این است که فکر می کنند بیشتر باید از کوتاه قامتان بلند همت برای کارهای طنز استفاده شود. خود من کمتر نقش های کمدی را دوست دارم و حتی در سریال های کمدی علاقه دارم بیشتر نقش های جدی را بازی کنم.

 

وی این دیدگاه را به کارگردانان نسبت داد و اظهار کرد: بیشتر از اینکه ضعف فیلمنامه نویس ها باشد کارگردانان هستند که انتخاب می کنند چه کسی چه نقشی را داشته باشد و مثلا کارگردان براساس یک شخصیت می گوید که باید لودگی بیشتری در نقش باشد تا مخاطب بخندد. البته خدا را شکر این دیدگاه چندین سال است که تغییر پیدا کرده است و نقش های جدی هم به ما پیشنهاد می شود.

 

این بازیگر همچنین با اشاره به اینکه باید به ظرفیت ها و توانمندی های کوتاه قامتان نگاه کرد، گفت: بسیاری از دوستان من اذیت می شوند از نقش هایی که به آنها پیشنهاد می شود چراکه بیشتر این نقش ها در حد شاگرد یک مغازه و یا حتی نقش های زیر خط فقر است درحالیکه به نظرم اشکالی ندارد که نقش های دیگری هم نوشته شود نقش هایی که حتی در واقعیت هم وجود داشته است. به طور مثال من دوستی داشته ام که در دوران دفاع مقدس به دلیل همین فیزیک بدنی توانسته به خاکریز دشمن وارد شود و یا دوستی دارم که استاد دانشگاه است اما اینها در سریال ها دیده نمی شود.

 

علیمردانی در پایان بیان کرد: من فردی را می شناسم که مهندس هواپیماست و از همین فیزیک استفاده می کند اما این ظرفیت ها و توانمندی ها در نقش ها دیده نمی شوند. مثلا پیتر دینکلیج بازیگر سریال «تاج و تخت» یکی از شخصیت های بسیار مهم است و از اولین فصل این مجموعه نقشی بسیار کلیدی داشت و اگر به ما هم اعتماد شود می‌توانیم شخصیت پردازی بهتری از آنچه در حال حاضر دیده می شود روی نقش هایمان در سریال ها داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------