«ماهورا» فیلمی در ستایش دفاع است/ شرایط کار سخت بود



  اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,ماهورا

مالک سراج که با بازی در «ماهورا» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد درباره شرایط ساخت این اثر دفاع مقدسی و قصه آن توضیح داد. 

مالک سراج بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره کارهای اخیرش در سینما به خبرنگار مهر گفت: در فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد، بازی کرده ام. در این اثر یک نقش مکمل ایفا می کنم که در پیشبرد حوادث قصه موثر است.

 

وی افزود: این فیلم یک قصه عاشقانه خوب دارد که جنگ همه چیز را در خلال داستان از بین می برد با این وجود نمی توان گفت که «ماهورا» یک اثر ضدجنگ است بلکه در ستایش دفاع است.

 

بازیگر «زخم شانه حوا» اظهار کرد: «ماهورا» درباره دختر و پسری در سال های جنگ است که از سال ها پیش عاشق هم هستند اما در روز عروسی یک هواپیمای ایرانی از سوی رژیم بعثی عراق نشانه گرفته و منفجر می شود اما خلبان آن زنده می ماند و ادامه داستان در همین راستا شکل می گیرد که قصه پرچالشی دارد.

 

سراج ادامه داد: کار در این فیلم بسیار سخت بود چون ما حدود ۲ ماه در منطقه هور بودیم که شرایط سختی داشت بنابراین امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد زیرا همه عوامل زحمت زیادی برای این اثر کشیدند. البته تا حالا هرکسی فیلم را دیده راضی بوده است و امیدوارم مخاطبان هم راضی باشند.

 

این بازیگر توضیح داد: ما در زمستان و در شرایطی که امکانات نداشتیم در منطقه سخت هور به فیلمبرداری پرداختیم که کار را دشوار می کرد البته وجود برخی موانع نیز این سختی را دوچندان می کرد برای مثال برخی فکر می کردند این اثر ضدجنگ است و می خواستند جلوی ساخت آن را بگیرند از همین رو مرحوم آخوندی مجری طرح این اثر رایزنی های زیادی کرد و توانست مسئولان را قانع کند که این فیلم درجهت دفاع مقدس است نه اثری ضد دفاع مقدس.

 

این بازیگر در پایان درباره دیگر فعالیت هایش گفت: قرار است در یک تئاتر به نام «آخرین قطار برای بازمانده ها» به کارگردانی و نویسندگی علی غابشی به ایفای نقش بپردازم. این اثر یک تئاتر ۲ نفره است که من و کامبیز دیرباز در آن به ایفای نقش می پردازیم. ضمن اینکه این تئاتر در فضای بعد از جنگ روایت و از امروز تمرین ما آغاز می شود و حدود یک ماه تمرین ها طول می کشد. این را هم باید بگویم که این تئاتر به احتمال زیاد در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------