چرا یک ایرانی پخش استرالیایی فیلم مجاری‌ها را گرفت؟



  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,جایزه اسکار

یک پخش‌کننده ایرانی پخش فیلم مجارستانی ساخته ایلدیکو اینیدی را که نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش فیلمهای غیرانگلیسی‌زبان شده است، در حوزه استرالیا و اقیانوسیه برعهده گرفت. 

آرمین میلادی مدیر پخش "دریچه سینما" که پخش این فیلم را برعهده گرفته به ایسنا توضیح داد: «این چهارمین فیلم غیر ایرانی است که دریچه سینما در اختیار دارد. در انتخاب فیلمهای خارجی با توجه به رقابت سختی که برای خرید تولیدات موفق سال در بین پخش کنندههای با سابقه و معتبر وجود دارد، ما سعی میکنیم فیلمهایی را انتخاب کنیم که از دید هنری اثرهای درخشان و موفقی باشند که در جشنوارههای مختلف کشورهای حوزه فعالیت  ما مورد توجه قرار گیرند و از طرفی شانس اکران  سینمایی را نیز داشته باشند. 

 

در مورد انتخاب  فیلم "بر جسم و جان" که در جشنواره برلین سال گذشته به دلیل نگاه نو و داستان متفاوت با فیلم‌های رایج سال‌های اخیر و روایت بسیار دل نشین و در عین حال هوشمندانه از یک مشکل روانی، توجه من را جلب کرد باید بگویم که انتخاب پر ریسکی بود از لحاظ سرمایهگذاری روی فیلمی هنری و نا متعارف به زبان مجارستانی که در استرالیا مخاطب مستقیم بسیار اندکی دارد. همینطور در این فیلم  اگر داستان اصلی  درست دریافت نشود به دلیل وجود صحنههای کشتار دام خطر تحریم از طرف حامیان حیوانات که ان جی او های پر قدرتی هم هستند وجود داشت. ولی خوش إقبال بودیم که فیلم در برلین برنده خرس طلایی بهترین فیلم شد و پس از آن در جشنواره سیدنی جایزه بهترین فیلم را برد و اکنون نیز با انتخاب در لیست نهایی اسکار مسیر اکران فیلم آسانتر خواهد بود.»

 

موسسه دریچه سینما از سال ۲۰۱۴ در حوزه پخش فیلمهای ایرانی در سطح بین المللی فعالیت خود را در آمریکا و استرالیا آغاز کرده است و تاکنون پخش بیش از ۳۰ عنوان فیلم غیرانگلیسی زبان را به عهده داشته است و با تمرکز ویژه بر سینمای ایران، نسبت به پخش و معرفی فیلمهای سینمای مستقل و تجاری روز در سطح گسترده اقدام نموده است.

 

از جمله این فیلمها می توان به «بدون تاریخ بدون امضا»، «قصهها»، «اژدها وارد میشود»،« وارونگی»، «مادر قلب اتمی»، «نهنگ عنبر ۱و ۲»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «اکسیدان» اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------