آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

درگذشت بازیگر زنی که دزدیده شد تا برای کره‌شمالی فیلم بازی کند



  اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,بازیگر زن کره‌جنوبی
بازیگر زن اهل کره‌جنوبی که مدعی بود برای ساخت فیلم تبلیغاتی به دست عوامل حکومت کره‌شمالی دزدیده شده، در ۹۱ سالگی از دنیا رفت. 

به گزارش  خبرآنلاین، چوی ایون-هی بازیگر زن سرشناس اهل کره‌جنوبی که در اواخر دهه ۷۰ میلادی از سوی نیروهای حکومت کره‌شمالی دزدیده شده بود تا در فیلم‌های آن‌ها بازی کند، درگذشت.

 

همسر پیشین او نیز که کارگردان مشهوری بود، چند ماه پس از ربوده‌ شدن او به سرنوشت مشابهی گرفتار شد و گروه فیلمسازی تبلیغاتی حکومت کره‌شمالی افزوده شد.

 

البته کره‌شمالی همواره اتهام دزدیدن این هنرمندان را رد کرده است و در آن زمان اعلام کرد که آن‌ها به کره‌شمالی پناهنده شدند.

 

این بازیگر سال ۱۹۲۶ متولد شد و از اواخر دهه ۴۰ میلادی پا به عرصه بازیگری گذاشت. او در همکاری با شین سانگ اوک که در آن روزگار همسرش بود به ستاره سینمای کره‌جنوبی تبدیل شد اما در اواخر دهه ۷۰ میلادی و پس از طلاق در حرفه بازیگری افت چشمگیری داشت.

 

در همین دوران بود که پیشنهادی از یک تاجر هنگ‌کنگی دریافت کرد تا با امضای قراردادی با یک کمپانی فیلمسازی دوران اوجش را احیا کند.

 

بر اساس اطلاعات کتابی با عنوان «فیلمسازی کیم جونگ ایل» او پس از سفر به هنگ‌کنگ دزدیده و به ویلایی لوکس در کره‌شمالی منتقل می‌شود.

 

  اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,بازیگر زن کره‌جنوبی

 

شین سانگ اوک پس از گم‌شدن این بازیگر برای یافتن او به هنگ‌کنگ سفر کرد و پس از مدتی او نیز دزدیده شد.

 

کیم جونگ ایل علاقه زیادی به سینِما داشت و امیدوار بود که با حضور این دو ستاره سینمای کره‌شمالی را در سطح بین‌المللی مطرح کند. این زوج سینمایی پس از هشت سال حضور در کره‌شمالی سرانجام موفق شدند که اعتماد رهبر این کشور را برای سفر به وین برای تبلیغ فیلمشان جلب کنند و در آنجا به سفارت آمریکا پناهنده شدند.

 

آن‌ها یکسال بعد به کره‌جنوبی بازگشتند. داستان این زوج سینمایی سال ۲۰۱۶ در فیلم «عشاق و حاکم ستمگر» روی پرده سینِما رفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------