نقش متفاوت نیما رئیسی در سریال «پدر»/ تلویزیون کم مخاطب نیست



  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی, نیما رئیسی
بازیگر «پدر» درباره ویژگی های این اثر، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و هم بازی های خود در این سریال رمضانی سخن گفت. 

به گزارش خبرآنلاین، نیما رئیسی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره حضور در سریال «پدر» که بازگشت او به تلویزیون پس از سه سال به حساب می آید، به خبرآنلاین گفت: «بهرنگ توفیقی رفیق بیست و چند ساله من است و بیشتر از شش، هفت کار مشترک با هم داشته ایم. «پدر» سومین کاری است که به عنوان بازیگر در خدمت بهرنگ هستم.»

 

او افزود: «این موضوع باعث می شود بی چون و چرا از اینکه در کنار بهرنگ باشم و با او کار کنم، لذت ببرم که مسئله مهمی برای من است. چرا که تا به حال هیچوقت نتوانستم در کاری باشم که آنجا به لحاظ روحی حال خوبی نداشته باشم. مایلم با آدم هایی کار کنم که به لحاظ اخلاقی با آنها همدل و همراه هستم و احساس خوبی از بودن در کنارشان دارم.»

 

همیشه کارگردان و فیلمنامه باب طبعم نیست که حضور مستمر داشته باشم

 

بازیگر «پروانه» با بیان اینکه طی این غیبت سه ساله مشغول بازی در تئاتر بوده، تاکید کرد: «می دانم که بازیگر حرفه ای باید همواره کار کند، همیشه هم گفته ام که امیدوارم از این به بعد بیشتر کار کنم اما باز شرایط به شکل دلخواه پیش نرفته است. به هر حال بخشی از دلایل این اتفاق دست من نیست یا عواملی مثل خود کارگردان و فیلمنامه که برایم اهمیت زیادی دارند، مطابق میلم نبوده است.»

 

رئیسی یادآور شد: «پیش از «پدر» در سریال «پروانه» به کارگردانی جلیل سامان احساس خوبی داشتم و آن را تجربه جذابی می دانم. برای همین همیشه منتظر و تشنه این هستم که دوباره آن همکاری تکرار شود. چرا که با هرکسی نمی توانید این فضاهای جذاب را تجربه کنید.»

 

او ادامه داد: «البته پس از «آمین» من در سه فیلم سینمایی حضور داشتم و از آن جمله با قاسم جعفری، مهرشاد کارخانی و کیارش اسدی زاده همکاری داشته ام. هر سه تجربه خیلی خاص بودند و این فیلم ها هنوز اکران نشده اند. ضمن اینکه در خدمت شهاب حسینی تئاتری کار کردم که سه ماه روی صحنه بود. نمایش دیگری نیز با رضا دادویی داشتم.»

  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی, نیما رئیسی

مسعود کاراکتری متفاوت از تمام نقش‌هایم است

 

این بازیگر با ابراز خرسندی از حضور در «پدر» درباره کاراکتری که در این سریال ایفا می کند، توضیح داد: «تنها چیزی که می توانم بدون لو دادن قصه به آن اشاره کنم این است که مسعود برای من کاراکتر متفاوتی از نقش های دیگری است که تا به حال بازی کرده ام. همین موضوع یکی از عواملی بود که مرا به بازی کردن این نقش تشویق کرد.»

 

رئیسی با اشاره به فضای تازه و نویی که این کاراکتر برای او دارد، تصریح کرد: «اصولا در سیستم بازیگری ما کسانی موفق تر هستند که یک نوع از نقش را مدام تکرار می کنند. البته این گریز ناپذیر است و آن را ایراد نمی دانم. اما از نظر قلبی، شخصی و آرتیستیک مثل هر بازیگری دوست دارم نقشهای متفاوتی را تجربه کنم. از سوی دیگر شاید روزی من هم به تکرار بیفتم اما اشکالی ندارد.»

 

او با تاکید بر تفاوت بارز مسعود و تمایز این شخصیت از دیگر نقشهایی که بازی کرده و فضای شخصیتی و روحی خود، ادامه داد: «البته هر وقت بازیگری، نقشی را بازی می کند چاشنی از خودش به آن نقش اضافه می کند؛ همین ویژگی است که نقش را زنده، متفاوت و جان دار می کند.»

 

بازیگر نقش لیلا یکی از تلنت های بازیگری است

 

این بازیگر درباره هم بازی هایش در «پدر» اظهار کرد: «قبل از این با سینا مهراد در فیلم «بهار نارنج» ساخته مرجان اشرفی زاده هم بازی بودم. او پسر گل، عزیز و هنرمندی بسیار با اخلاق و استعداد نسل جدید است و برای من تجربه همکاری با نسل جدید جذاب است. ریحانه پارسا هم یکی از تلنت های بازیگری است و مطمئن باشید به زودی نقش های متفاوتی از او را خواهید دید. گرچه او دختر جوان و کم سن و سالی است و من از بازی مسلط و پخته او لذت می برم.»

 

رئیسی افزود: «مسعود فروتن نیز که از عزیزان من است و ارتباط دوستانه ای را سالها است به واسطه برنامه های تلویزیونی با او دارم. او در این سریال نقش پدرم را بازی می کند و من به دلیل حس شخصی و ارادتی که نسبت به او دارم، بهتر در کنارش قرار گرفته ام. در تله فیلم «تنگنا» ساخته علیرضا بذرافشان هم که با شهاب حسینی بازی می کردم رفاقت ما دو به ایفای بهتر نقش هایمان کمک کرد و ارتباط آن دو کاراکتر متمایز از همیشه و خیلی خاص از آب درآمد.»

 

متن جذابی که با استقبال خانواده ها روبرو می شود

 

او با اشاره به متن قوی سریال، از حامد عنقا نویسنده و تهیه کننده «پدر» نام برد و درباره او گفت: «من سال‌ها پیش از این آقای عنقا را می شناسم و به او ارادت دارم. مخاطب کارهایش هم بودم و آنها را دنبال می کردم. او متن جذابی نوشته که به خصوص از سوی خانواده ها با استقبال روبرو خواهد شد.»

 

این بازیگر تاکید کرد: «به نظر من ما برای هر رسانه و مدیایی که کار می کنیم، باید در چارچوب آن مدیا قرار داشته باشیم. در «پدر» آقای عنقا به شدت با حواس جمع برای فضای تلویزیون متن جذابی نوشته که مطمئنم با اقبال روبرو می شود. اصولا این موضوع خیلی مهم است که شما بدانید برای کجا می نویسید، بازی می کنید و کارگردانی می کنید.»

 

کم مخاطب بودن تلویزیون بهانه است، کارها ضعیف هستند

 

رئیسی همچنین با رد این موضوع که تلویزیون کم مخاطب شده، «پدر» را دومین سریال ماه رمضانی خود معرفی کرد و در پایان گفت: «به من در این سالها ثابت شده هروقت در تلویزیون کار خوب انجام شده دیده شده است. بنابراین بهانه کم مخاطب بودن در ضعیف بودن کارها است. بنابراین مطمئن باشید وقتی کار خوبی می سازید مخاطب خودش را دارد. من در سال 86 «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی را داشتم و در این سالها خیلی راغب نبودم برای مناسبت خاصی کار کنم اما «پدر» به خاطر شرایطی که گفتم، یک تجربه خوشایند است.» 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------