آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سریالی در ژانر وحشت با استفاده از داستان‌های قرآنی



  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی, ژانر وحشت
طراح صحنه سریال «احضار» می گوید ما نمی توانیم در آثارمان از موقعیت های ژانر وحشت در دنیا که مثلا در فیلم «اره» وجود دارد استفاده کنیم چون با فرهنگ مان سازگار نیست و بنابراین به سمت استفاده از داستان های قرآنی رفتیم.

  میزان نوشت:احمدرضا آخوندزاده، طراح صحنه «احضار» که از آن به عنوان اولین سریال ژانر وحشت ایران نام برده می‌شود درباره آخرین وضعیت این اثر گفت: «فیلمبرداری فصل اول سریال «احضار» به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مراحل فنی قرار دارد.»

 

او افزود: «چنان چه پس از عرضه، با استقبال مخاطبان روبه رو شود فصل دوم آن در 10 قسمت ساخته خواهد شد و اگر بازخورد خوب نباشد فصل دومی نخواهد داشت.»

 

این طراح صحنه به ژانر وحشت در ایران پرداخت و اظهار کرد: «ما نمی توانیم در آثارمان از موقعیت های ژانر وحشت در دنیا که مثلا در فیلم «اره» وجود دارد استفاده کنیم چون با فرهنگ مان سازگار نیست و بنابراین به سمت استفاده از داستان های قرآنی رفتیم و داستان طوری پایان بندی شد که اگر قرار بر اتمام و ساخته نشدن فصل بعدی باشد مشکلی پیش نیاید.» 

 

آخوندزاده درباره فضای سریال «احضار» توضیح داد: «رامین عباسی‌زاده سال هاست که در مقام تهیه کننده در عرصه فیلمسازی فعالیت می کند اما برای اولین بار است که کارگردانی می کند. راش ها را که سر صحنه نگاه می کردم، تصاویر درست گرفته می شد اما این که در تدوین چه پیش خواهد آمد مشخص نیست. یک قاعده وجود دارد و آن این که گفته می شود برای نترسیدن از فیلمی در ژانر وحشت، صدای آن را قطع کنید. چون در صورت قطع صدا ۷۰ درصد ترس فیلم از بین خواهد رفت.»

 

او ادامه داد: «باید دید صداها و افکت هایی که به فیلم اضافه می شود چگونه خواهد بود. آن چه ما در تصویر می دیدیم خوب، درست و با کیفیت بود. بیشتر فضاهای گرفته شده در «احضار» داخلی است. یک سری فضاها مثل خانه و بیمارستان را هم با دکور ساختیم مثلا اتاق عمل، اتاق کار و بخش را با پارتیشن بندی به شکل بیمارستان درست کردیم.»

 

این طراح صحنه درباره فضای انتزاعی سریال «احضار» بیان کرد: «قسمتی از این سریال در فضای انتزاعی است که رویا و وهم دختر داستان را شامل می شود.»

 

آخوندزاده خاطرنشان کرد: «در طول مدت تولید این سریال با گروه های مختلفی کار شد و هر بار تیم تغییر کرد. شاید این شیوه به کار ضربه بزند اما در هزینه به صرفه تمام شده است. در چنین حالتی کسی هم اطلاعات درستی از پشت صحنه کار ندارد که چه زمانی قرار است به بازار عرضه شود یا تدوین آن در چه مرحله ای است.»

 

«احضار» اولین سریال در ژانر وحشت به کارگردانی رامین عباسی زاده است. بازیگران «احضار» برای اولین بار است که جلوی دوربین رفته اند و مخاطب ذهنیتی از آن ها ندارد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------