رضا رفیع: پول نداشتند؛ «قند پهلو» ساخته نشد



  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی, رضا رفیع
رضا رفیع از پخش نشدن برنامه «قند پهلو» در ماه مبارک رمضان به دلیل مشکلات مالی شبکه آموزش خبر داد. 

مجری «قند پهلو» در گفت‌وگو با ایسنا، به پیشینه این برنامه اشاره کرد و گفت: «قند پهلو» یک برنامه طنز فاخر است که هم خواص و هم مردم به آن علاقه‌مند هستند. کمتر برنامه طنزی است که با زبان شعر و ادبیات می‌تواند فرهنگ‌سازی کند.

 

اولین بار رمضان سال ۹۲ بود که «قند پهلو» را با مشورت تهیه‌کننده طراحی کردیم و تیمی از شاعران طنزپرداز و دو داور تشکیل دادیم و بعد از هفته اول حس کردیم که برنامه ما با استقبال مردم و مسؤولان مواجه شد و این اتفاق بسیار بزرگ بود. فهمیدیم مردم ما چه میزان با شعر، ادبیات و طنز اگر جدید و جذاب باشد ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه برنامه را دوره‌های بعد هم با تشویق مردم و مدیران سازمان ساختیم.

 

رضا رفیع در پاسخ به پرسشی درباره‌ی دلیل پخش نشدن برنامه «قند پهلو» در ماه مبارک رمضان، گفت: آخرین برنامه «قند پهلو» در نوروز ۹۶ بود که از آن موقع شبکه آموزش می‌گوید که پول نداریم و با کمترین پیشنهاد بودجه نیز امکان ساخت این برنامه وجود ندارد. می‌خواهم در «قند پهلو» تغییراتی ایجاد کنم که با دوره‌های قبل متفاوت باشد که این کار نیازمند اختصاص بودجه بیشتری است. شبکه به صورت حرف و شعار و حتی گاهی اعلام خبر اظهار می‌کند که برای رمضان امسال «قند پهلو» داریم اما در مقام اجرا و عمل کنار می‌کشد و می‌گوید که بودجه نداریم.

 

برنامه‌ای که در خدمت به‌سازی و پالایش گفتمان جامعه، فرهنگ‌سازی و ادبیات جامعه بوده است، اینگونه مغفول و با نوعی بی‌اعتنایی مواجه می‌شود. این رفتار را ظلم در حق برنامه می‌دانم که مردم پیگیر آن هستند و اگر حرفی می‌زنم در حقیقت سخنگوی مردم هم هستم که بیشترین ارتباط را با مجری برنامه دارند زیرا مجری را می‌بینند و می‌شناسند.

 

او ادامه داد: مردم پیگیر برنامه هستند اما سازمان صداوسیما با تنگنای بودجه مواجه است و ما به در بسته می‌خوریم. امسال جلسه ما با معاون اجتماعی در شبکه برقرار شد و من طرح‌های جدیدی را به آن‌ها دادم و اعلام کردم که علاوه بر هیات داوران می‌توانم با هیات منصفه نیز برنامه را برگزار کنم و همچنین اتفاقات جالبی را در نظر داشتم که اگر در برنامه اجرایی می‌شد، «قندپهلو» خود را بالا می‌کشاند اما سازمان می‌گوید که پول نداریم و معلوم نیست که پول‌های سازمان صرف چه کارهایی می‌شود. 

 

مجری برنامه «قند پهلو» با بیان درخواست خود برای پخش این برنامه از شبکه نسیم بیان کرد: من می‌توانم از لحاظ محتوا و نیروی انسانی سالی دو بار «قند پهلو» را اجرا کنم و طرح‌های مختلفی را برای تنوع و تکمیل شدن برنامه ارائه دهم اما متأسفانه همکاری با ما انجام نمی‌شود که اگر این شبکه نمی‌تواند، برنامه را به شبکه نسیم ببریم که دست بازتری هم از لحاظ اقتصادی دارد، به دلیل اینکه برنامه‌های موفق «خندوانه» و «دورهمی» را دارد و اسپانسرهایی هم جذب کرده است.

 

رفیع در پایان گفت: اگر «قند پهلو» در این شبکه تعریف شود، با موفقیت می‌توانیم سالی دو یا سه بار برنامه را به روی آنتن ببریم و من از مسؤولان سیما تقاضا دارم که تأمل کنند و اگر صلاح می‌دانند «قندپهلو» از شبکه آموزش به شبکه نسیم منتقل شود تا ساخت آن امکان‌پذیر باشد. 

 

شهرام کجوری، مدیر گروه مهارت‌های تخصصی شبکه آموزش چندی پیش در گفت‌وگو با ایسنا از پخش برنامه «قند پهلو» در ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------