یک درام جنگی پرفروش‌ترین فیلم جهان



اخبارفرهنگی,خبرهای فرهنگی,پرفروش‌ترین فیلم جهان

جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» در اولین هفته اکران جهانی خود در صدر گیشه بین‌الملل و آمریکا قرار گرفت. 

درام جنگ جهانی دوم «دانکرک» در اولین هفته نمایش بین‌المللی خود در ۴۶ کشور جهان به روی پرده رفت و به فروش ۵۵.۴ میلیون دلار رسید و در تمامی بازارهای عمده از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، اسپانیا، کره جنوبی و استرالیا پرفروش‌ترین فیلم گیشه نام گرفت.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، این فیلم بازار کشورهای آسیایی را نیز تسخیر کرد و در آنجا ۱۸.۶ میلیون دلار فروخت که ۱۹ درصد بیشتر از فروش آغازین فیلم «آغاز» دیگر ساخته «نولان» است.

 

اما ۳۴ کشوری که در منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه اکران فیلم «دانکرک» را آغاز کردند نیز در مجموع ۳۱.۱ میلیون دلار فروختند و سهم ۵۶ درصدی از فروش آغازین بین‌المللی این فیلم را به خود اختصاص دادند.

 

«دانکرک» با آغاز اکران در سینماهای انگلیس به فروش ۱۲.۴ میلیون دلاری دست یافت و پس از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «شوالیه تاریکی»، سومین فیلم پروفروش از ساخته‌های «نولان» در اکران آغازین نام گرفت.

 

این فیلم همچنین ۱۰.۳ میلیون دلار در کره جنوبی، ۴.۹ میلیون دلار در فرانسه، ۴.۷ میلیون دلار در استرالیا و ۲.۷ میلیون دلار در روسیه به دست آورد.

 

«نولان» فیلم «دونکرک» را بر اساس فیلمنامه نوشته‌ی خودش و با فرمت آیمکس ۶۵ میلی‌متری مقابل دوربین برده است. در این فیلم چهره‌های مطرحی از جمله «تام هاردی»، بازیگر نامزد اسکار فیلم «بازگشته» و «مارک رایلنس»، بازیگر برنده اسکار فیلم «پل جاسوس‌ها» ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره عملیات نجات معجزه‌آسای نیروهای انگلیسی و متفقین از بندر «دانکرک» فرانسه در سال ۱۹۴۰ است.

 

«دانکرک» با اکران آغازین در ۳۷۲۰ سالن سینمایی در آمریکا نیز به فروش ۵۰.۵ میلیون دلار رسید تا مجموع فروش افتتاحیه این فیلم در سطح جهان به رقم ۱۰۵.۹ میلیون دلار برسد.

 

اکران آغازین این فیلم با تمجید منتقدین همراه بوده است و از حالا می‌توان «دانکرک» را از شانس‌های اصل فصل جوایز سینمایی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ دانست.

 

اما فیلم «زن شگفت‌انگیز» با اضافه کردن ۱.۸ میلیون دلار از محل ۵۶ کشور فروش بین‌المللی خود را به بیش از ۳۹۰ میلیون دلار رساند. فروش جهانی این فیلم ابرقهرمانی نزدیک به ۷۸۰ میلیون دلار است.

 

انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۳» نیز فروش جهانی خود را از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور داد. این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت ۴۷.۵ میلیون دلار از محل۶۳ کشور فروخت و جمع فروش خود در گیشه بین‌الملل را به ۵۱۴ میلیون دلار رساند که با احتساب فروش ۲۱۳ میلیون دلاری در آمریکا، فروش جهانی این انیمیشن در حال حاضر ۷۲۷ میلیون دلار است.

 

فیلم «مومیایی» نیز ۳۲۱ میلیون دلار در گیشه بین‌الملل و ۷۹ میلیون دلار در آمریکا فروخته است تا فروش جهانی خود را به رقم ۳۹۲ میلیون دلار ارتقاء دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------