مقبره "دراکولا" در ايتاليا کشف شد



 اخبارفرهنگی -  مقبره "دراکولا" در ايتاليا کشف شد

 پژوهشگران استونيايي بر اين باورند که احتمالا آنها موفق به کشف محل قبر "دراکولا" شده باشند. اين مکان برخلاف آنچه که قبلا تصور مي شد درايتاليا قرار دارد نه در آلپ ترانسيلواني در کشور روماني.

به گزارش آريا به نقل ازآژانس دوغان نيوز؛ تصور مي شود که شخصيت ولاد سوم شاهزاده والاچيا در اروپاي شرقي قرن 15، الهام بخش  داستان وهمي دراکولا نوشته برام استوکر در سال 1897 باشد.اين فرد پس از مرگش به عنوان ولاد سيخ کش  معروف شد؛اين مشخصه براي اين حاکم از آنرو در سراسر اروپا معروف شد که دشمنان خود را به سيخ مي کشيد.عثماني ها دشمنان اصلي ولاد بودند.

ولاد(دراکولا) در سال 1431 ميلادي متولد شد.کنت ولاد تپس عضوي از يک خانواده اشرافي متعلق به فرقه دراگون بود؛فرقه اي که براي محافظت از مسيحيت در اروپاي شرقي در برابر گسترش عثماني تاسيس شد.پدرش با نام مستعار"دراکول" يعني" اژدها" معروف بود لذا بعدا فرزندش ولاد جوان به نام دراکولا يعني پسر اژدها معروف شد.


در سال 1476،ولادتپس در جنگ ناپديد شد؛در حالي که بعضي از منابع مدعي مرگ او شدند؛پژوهشگران مدعيند که در واقع توسط ترک ها به زندان افتاد و در مکاني به زنجير کشيده شد.
دختر او ماريا،در اين بين به دربار ناپل آورده شد که خانواده حاکم در آنجا با خانواده او همپيمان بودند.ماريا در آنجا پذيرفته شدو نهايتا با يک نجيب زاده ناپلي ازدواج کرد.


پژوهشگران دانشگاه تالين مي گويند آنها شواهدي يافته اند که حکايت از زنداني شدن کنت دارد؛جسد او به دخترش در ايتاليا برگردانده شد و سپس در کليسايي در ناپل مدفون شد.


محققان ادعا مي کنند که يک سنگ قبر تازه را در پيازاسانتاماريا لانواي ناپل يافته اند که مي تواند آرامگاه نهايي او(دراکولا)باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مقبره  دراکولا


سنگ قبر توسط دانشجويي اهل ناپل بنام اريکا استلا کشف شده که در حال نوشتن پايان نامه اش پيرامون تاريخ کليسا بود.استلا عکس را در اينترنت به اشتراک گذاشت و کارشناسان پس از مدتها تحقيق با سطحي از يقين آن را تعيين هويت کرده اند.


رافائلو گليني،محقق تاريخ قرون وسطي اظهار داشته که اين آرامگاه قرن 16 با تصاوير و نمادهاي ترانسيلوانيايي پوشيده شده و نمي تواند آرامگاه يک نجيب زاده ايتاليايي باشد.


گليني به خبرنگاران گفت: وقتي شما به حجاري ها و نقوش برجسته بنگريد؛سمبوليسم کاملا آشکار است.اژدها به معناي دراکولا و دو اسفنيکس هم نمايانگر شهر تپس است.در اين نمادها نام دراکولا درج شده است.
اخبار فرهنگی - آریا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------