گام نخست در اکران جهانی آخرین فیلم عباس کیارستمی



  اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,عباس کیارستمی

امتیاز اکران آخرین فیلم عباس کیارستمی در آمریکای شمالی و انگلستان به شرکت یانوس فیلم (Janus Films) واگذار شد. 

به گزارش خبرآنلاین، آخرین اثر سینمایی عباس کیارستمی با عنوان «24 فریم»، اثری تجربی با تهیه‌کنندگی احمد کیارستمی و چارلز گیلبرت از کمپانی سی‌جی سینما بود.

 

عباس کیارستمی این اثر تجربی را در طول سه سال و با ترکیب 24 فیلم چهار و نیم دقیقه‌ای؛ الهام‌گرفته از عکس‌های مجموعه شخصی خود، ساخته بود.

 

حال این فیلم که نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، سال آینده به صورت گسترده در آمریکای شمالی و انگلستان اکران خواهد شد. یانوس فیلم عهده‌دار اکران فیلم‌های کمپانی «مجموعه کرایتریون» است که بنا دارد منتخبی از آثار کیارستمی را تا سال 2018 با کیفیت بالا بازیابی کند.

 

پیتر بکر، مدیر کمپانی کرایتریون درباره اکران فیلم «24 فریم» گفت: «فیلم خداحافظی عباس کیارستمی، رویداد سینمایی اصیلی است. فیلم فرصتی برای همه فراهم می‌کند تا یاد هنرمندی را که بر زندگی ما تاثیر گذاشت، گرامی داریم. مهم‌تر از آن با اکران فیلم درمی‌یابیم که او چه چیزی برای ما به یادگار گذاشته است. «24 فریم» تعمقی بنیادین درباره سینما است.»

 

چارلز گیلبرت نیز در این باره گفت: ««24 فریم» برای من و احمد کیارستمی، اثری بسیار خاصی است. یانوس فیلم و کراتیریون، عباس کیارستمی را یکی از بزرگترین فیلمسازان جهان می‌دانند و بی‌شک ما برای اکران فیلم، جز آن‌ها را انتخاب نمی‌کردیم. خوشحالیم که اکران جهانی فیلم را با آن‌ها آغاز کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------