20 فیلم برتر پاییز 2017 به نقل از پایلوت مووی



از فیلم «زن شگفت انگیز» که در اولین اکران خود رکوردار بود گرفته تا شاهکار «دانکرک» فیلمی با فرمت 70 میلی متری و به کارگردانی کریستوفر نولان و همچنین فیلم های موفقی همچون «بچه راننده»، بازی زیبای شارلیز ترون در نقش قهرمان زن فیلم اکشن «بلوند اتمی» و نسخه جدید تک آهنگی در فیلم «شهر گم شده زی»، همگی لحظاتی سرشار از سرگرمی را به مخاطبین خود پیشکش کرده اند. مخاطبین نیز در شکل گیری اجراهای باکس آفیس بی تأثیر نبوده اند. مطمئناً این شکل گیری  بر اساس کیفیت و نه بر اساس قدرت مالی صورت گرفته است.

 

و بهترین قسمت همه اینها چیست؟ تنها چهار ماه تا اتمام سال 2017 باقی مانده است و شما خیلی وقت دارید، خیلی وقت دارید تا به سراغ لیستی که ما از بهترین فیلم های پاییز امسال آماده کرده ایم بروید . فیلم های این لیست با دقت فراوان از بین فیلم ها گلچین شده اند و هر 20 فیلم آورده شده در این لیست به قدری خوب هستند که نباید هیچ یک از آنها را از دست داد. پس همه توضیحات را مطالعه کنید و تاریخ دیدن فیلم ها را در تقویم خود علامت بزنید.

 

20. «آن»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار:  شرکت فیلم سازی «برادران وارنرز»

 

تاریخ اکران: 8 سپتامبر

 

کارگردان: اندرس موچیتی

 

بازیگران: بیل اسکارزگارد، جیدن لیبرهر، فین ولفهارد

 

کولوروفوبیا یا دلقک هراسی اصطلاحی است که به افرادی با ترس شدید نسبت به دلقک ها  نسبت داده می شود. دلقک ها و یا همان سرگرم کننده گان ناخوشایندی که در حرف باید سفیران شادی در مهمانی های کودکان باشند در حقیقت می توانند هر رده سنی را دچار رعب و وحشت کنند. با دنبال کردن منبع اصلی دلقک هراسی به رمان «آن» (1986) ، در ژانر وحشت و به قلم استیون کینگ می رسیم. رمان «آن» داستان هفت بچه را روایت می کند که توسط یک مبدل چهره که در شکل دلقکی به نام پنی وایز  نمایان می شود تسخیر شده اند.

 

رمان «کینگ» در سال 1990در قالب یک سریال تلوزیونی کوتاه به نمایش درآمد. در این سریال کوتاه تلوزیونی تیم کوری نقش پنی وایز را بازی کرد. در نسخه جدید که امسال به نمایش درمی آید این بار بیل اسکارزگارد چکمه های بی اندازه بزرگ را به پا خواهد کرد و گریم مخصوص را به صورتش خواهد داشت و موج جدیدی از دلقک هراسی را در نسل جدید به راه خواهد انداخت.

 

19. «مادر!»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

تاریخ اکران: 15 سپتامبر

 

کارگردان: دارن آرونوفسکی

 

بازیگران: جنیفر لارنس، خاویر باردم، میشل فایفر

 

از سکانس توهمات ناشی از مصرف مواد و شنیدن زمزمه های یخچال در فیلم « مرثیه ای بر یک رویا»  (2000) گرفته تا صحنه رقص دیوانه وار کاراکتر اصلی در فیلم «قوی سیاه» (2010) می توان گفت که آرونوفسکی استاد خلق آثار مهیج روان‌شناسانه ای است که همچون کابوس های مالیخولیایی در آثار او پر و  بال می گیرند. به نظر می رسد که داستان «مادر!» که همچنان در پرده ای از ابهام قرار دارد ناخوشایند ترین جنبه های کار این کارگردان را به کار بسته و همه چیز را یک جا به خدمت خود گرفته است.

 

حتی تبلیغات ساخته شده برای این اثر سینمایی نیز عمداً در هاله ای از ابهام قرار دارد. چند تیزر تبلیغاتی ناخوشایند و چند پوستر مرموز تنها چیزهایی هستند که برای تبلیغ این فیلم به کار گرفته شده است. داستان فیلم نیز به همان میزان مبهم است و حول یک زوج با بازی لارنس و باردم می چرخد. در واقع این زوج با ملاقات مهمانان ناخوانده به منزل شان مورد آزمایش قرار می گیرند. بدون تردید «مادر!» فیلمی سیاه، مفتون کننده و رعب انگیز خواهد بود که خلاصی از آن دشوار خواهد بود.

 

18. «نبرد دو جنس» 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: شرکت «فاکس سرچلایت پیکچرز»

 

تاریخ اکران: 22 سپتامبر

 

کارگردانان: جاناتان دیتون و ولری فاریس

 

بازیگران: اما استون، استیو کارل، آندره ‌آریسبرو

 

فیلم هایی که در مورد ورزش تنیس ساخته می شوند درست مثل سرویس دهی اتوبوس ها می مانند. یک قرن در ایستگاه اتوبوس به انتظار می نشینی و بعد از اینکه دو اتوبوس به طور همزمان وارد ایستگاه می شوند در مورد کمبود امکانات خطوط حمل و نقل عمومی سر و صدا راه می اندازی. صرف نظر از مثالی که ذکر شد فیلم «نبرد دو جنس» تکمیل کننده «بوری در مقابل مک انرو» خواهد بود؛ هر دو فیلم بر اساس دو مسابقه واقعی ساخته شده اند، مسابقات  به ترتیب بین بیلی جین کینگ در مقابل بابی ریگگس و بیورن بوری در مقابل جان مک انرو برگزار شده بود.

 

«نبرد دو جنس» اصطلاحی است که به مسابقات بین زنان و مردان اطلاق می شود، این اصطلاح به لطف زوج  کارگردان جاناتان دیتن و والری فریس، که پیش از این  فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» را کارگردانی کرده بودند، برای عنوان فیلم جدیدشان  انتخاب شد. آنها دوباره مسابقه تنیس سال 1973 با بازی اما استون در نقش نفر اول تنیس زنان ، بیلی جین کینگ، و رقیبش بابی ریگگس قهرمان سابق تنیس با بازی استیو کارل را زنده کردند.

 

17. «کینگزمن: محفل طلایی»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «فاکس قرن بیستم»

 

تاریخ اکران: 22 سپتامبر

 

کارگردان: متیو وان

 

بازیگران : تارون اگرتون، کالین فرث، جولیان مور

 

«کینگزمن: سرویس مخفی» محصول سال 2015 یکی از فیلم های پرفروشی بود که با بودجه 94 میلیون دلاری در حدود 414.4 میلیون دلار در جدول فروش داشت. این فیلم منتقدین سینما را تحت تأثیر قرار داد و به عنوان فیلمی که حیاتی دوباره به ژانر جاسوسی، اکشن وکمدی بخشیده مورد تحسین و ستایش همگان قرار گرفت. متیو وان در فیلم مهیج و پر سر و صدایش که در گروه سنی R رتبه بندی شده است بر روی اِگزی با بازی تارون اگرتون، که عضوی دور از انتظار برای گروه کینگزمن است و مربی او هری هارت با بازی کالین فرت تمرکز کرده است.

 

بازگشت هارت به گروه که تصور می شد مرده است و همچنین بازگشت دیگر اعضای گروه، برخوردهای خشونت آمیز بزرگتر و شیک تری از رفتارهای متشخصانه را در برخواهد داشت. این بار کینگزمن که ناجی جهان است به همپای خود استیتزمن (با بازی بازیگرانی همچون هلی بری، چنینگ تیتوم و جف بریجز) در ایالت متحده امریکا ملحق می شوند.

 

16. «لاکی» 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار : «مگنولیا پیکچرز»

 

کارگردان: جان کارول لینچ

 

بازیگران: هری دین استنتون، دیوید لینچ، ران لیوینگستون

 

هری دین استنتون ثابت کرد که هرگز تاریخ پایانی برای بازی در نقشی که متعلق به یکی از دوره های زندگی بشری است وجود ندارد. پس از اینکه فیلم «لاکی» از جنوب به جنوب شرقی رسید صحبت ها حاکی از این بود که بازی استنتون بهترین بازی او در سن 90 سالگی و در طول دوران بازیگری اش بوده است. او که عنوان قهرمان پا به سن گذاشته¬ی فیلم را به یدک می کشد، نقش یک آتئیست بدبین را بازی می کند که در غروب زندگی خویش سفری معنوی برای رسیدن به روشنگری را آغاز کرده است.

 

لینچ در این اثر با منسوب کردن نامه ای عاشقانه به شخصیت برجسته داستان، انتخاب شهر بیابانی که با حضور بومیان عجیب و غریب منطقه رنگ و لعابی دیگر به خود گرفته و دیدار دوباره و همبازی شدن استنتون و تام اسکریت آن هم درست بعد از 38 سال که از حضورشان در فیلم «بیگانه» گذشته است موضوعاتی همچون زندگی، عشق، مرگ و چیزهایی که در این میان وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهد.

 

15. «مرگ بازان»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: «کلمبیا پیکچرز»

 

تاریخ اکران: 29 سپتامبر

 

کارگردان: نیلز آردن اوپلیو

 

بازیگران: الن پیج، دیه‌گو لونا، نینا دوبرو

 

آیا زندگی پس از مرگ وجود دارد؟ 27 سال قبل «مرگ بازان» داستان تلاش پنج دانشجوی رشته پزشکی را روایت کرد که به دنبال پاسخی به این پرسش بودند. فیلمی که توسط جوئل شوماخر کارگردانی شد و بازیگرانی همچون کیفر ساترلند و جولیا رابرتز در آن ایفای نقش کردند. نسخه اصلی بازخورد متوسطی از منتقدین دریافت کرد. اگرچه فیلم برای سبکی که داشت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت با این حال شیوه روایی اثر مورد انتقاد واقع شد.

 

جالب است که «مرگ بازان» محصول سال 2017 ورژن جدیدی بر محصول سال 1990 نیست، بلکه دنباله ای برای این فیلم است. فیلم بر روی داستان دانشجویانی تمرکز دارد که در تلاش برای پاسخ دادن به این سوال مبهم تجربه های نزدیک به مرگ را خلق می کنند. ساترلند در سری دوم در نقش نلسون رایت، یکی از دانشجویان اصلی سری اول فیلم بازی می کند. پیش بینی اینکه سری دوم این فیلم موفق خواهد بود یا نه کار بسیار دشواری است با این حال می توان امیدوار بود که شاهد یک کار سرگرم کننده باشیم.

 

14. «ساخت آمریکا»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: «یونیورسال پیکچرز»

 

تاریخ اکران: 29 سپتامبر

 

کارگردان: داگ لیمان

 

بازیگران: تام کروز، دامنل گلیسون

 

در این فیلم جنایی و اکشن که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است تام کروز در نقش یک خلبان بازی می کند. با آمدن نام آمریکا در عنوان فیلم این سؤال در ذهن مخاطب تداعی می شود که آیا دهه هشتاد از ابتدا آغاز شده است؟ زمان زیادی از موفقیت قابل قبول کروز در کارهای پیشینش گذشته بود که وی با بازی در «ساخت آمریکا» ، فیلمی با پتانسیل های بالا برای موفقیت در سینما دوباره وارد صحنه شد. فیلم بر اساس زندگی بری سیل، قاچاقچی بدنام آمریکایی است که پس از دستگیری به خدمت اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا درآمد تا در فروپاشی گروه کارتل مدئین که یک شبکه سازمان یافته تأمین و قاچاق مواد مخدر مستقر در شهر مدئین کلمبیا بود با این سازمان همکاری کند.

 

اگر داگ لیمان که پیش از این فیلم «هویت بورن» (2002) را کارگردانی کرده بتواند زندگی سیل، قاچاقچی کوکائین و دست داشتن حکومت بعدی در این رسوایی را به خوبی بر روی پرده سینما به تصویر بکشد، فیلم «ساخت آمریکا» می تواند موفقیتی شگفت انگیز در بین فیلم های پاییز 2017 بدست آورد. همچنین این فیلم ممکن است بهترین فیلم دوران بازیگری تام کروز لقب بگیرد.

 

13. «بلید رانر ۲۰۴۹»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی برادران وارنرز

 

کارگردان: دنی ویلنو

 

بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد

 

با دانستن این مطلب که «بلید رانر» (1982) به کارگردانی ریدلی اسکات جزو یکی از بهترین های ژانر علمی-تخیلی و سایبرپانک (یکی از زیر سبک‌های داستان‌های پاد آرمان‌شهری) است چگونه «بلید رانر 2049» را دنبال خواهید کرد؟ خب مسلماً اول از همه یکی از بهترین کارگردانان هالیوود را به خدمت خواهید گرفت، پس از آن لیستی از بازیگران درجه یک را فراهم خواهید کرد، ستاره نقش اول نسخه اصلی را دعوت خواهید کرد و داستان نسخه قبلی را بدون بازسازی و تکرار ادامه خواهید داد.

 

هر چقدر که «بلید رانر 2049» به اکران خود نزدیک می شود آینده روشنی را برای خود نوید می دهد. رایان گاسلینگ در نقش مأمور کِی، پلیس لس آنجلس، جست و جوی خویش را برای یافتن رد پایی از دیک دکارد (با بازی فورد) که در جریان حوادث سری پیشین این فیلم کلاسیک کالت در خط زمانی 2019 مفقود شده است آغاز می کند. در کنار تصویربرداری حیرت انگیز راجر دیکینس و موسیقی قابل قبول یوهان یوهانسون، جست وجوی متهورانه کارگردان این اثر و خلق جهانی توسط وی که پیش از این به غنا به دست کارگردانی دیگر پیراسته شده و همخوانی آن با جهان بدیع پیشین و حتی خلق جهانی نکوتر در صدر همه چیز قرار می گیرد.

 

12. «آدم برفی»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «یونیورسال پیکچرز»

 

کارگردان: توماس الفردسون

 

بازیگران: مایکل فسبندر، ربکا فرگوسن

 

او خودش را قاتل آدم برفی صدا می کند. او یک دیوانه است. این ها اظهاراتی است از طرف کارآگاه هری هول (فسبندر). وی مأموریت خاتمه دادن به قتل های حساب شده¬ی قاتل زنجیره ای را بر عهده دارد، قاتلی که در هنگام بارش برف به شکار قربانیان خود می رود. او و همکارش کاترین برت (فرگوسن) در حالی که در جدال با زمانی که در حال از دست رفتن است در جست و جوی آدم برفی های واقعی هستند با دست نوشته های بچه گانه ای که در قالب پیغام به دستشان می رسد مورد تمسخر قرار می گیرند.

 

11. «بیگانه»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

تاریخ اکران: 13 اکتبر

 

کارگردان: مارتین کمپل

 

بازیگران: جکی چان، پیرس برازنان

 

جکی چان که زمانی یکی از نیروهای پرکار در هالیوود به حساب می آمد صرف نظر از انیمیشن «پاندای کنگ فو کار»، از سال 2010 فعالیت خاصی در سینمای غرب نداشته است. در سال جاری با بازی در نقش اِنگوک مینه کوآن، تاجری در لندن که پس از مرگ دخترش بر اثر یک عملیات تروریستی سیاسی وارد توطئه ای می شود، با سر و صدا به سینما باز می گردد.

 

مارتین کمپل که پیش از این فیلم های تحسین شده توسط منتقدین نظیر «گولدن آی» (1995) و «کازینو رویال» (2006) را کارگردانی کرده با کارگردانی فیلم «بیگانه» اثبات کرد که در هفت سال گذشته هالیوود دلتنگ جکی چان بوده است. اولین تریلر این فیلم جکی 63 ساله را در جست و جویی پرشور برای گرفتن انتقام از یک مقام دولتی به نام لیام هنسی با بازی برازنان مأمور سابق 007 به تصویر می کشد.

 

10. «ژئواستورم»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

تاریخ اکران: 20 اکتبر

 

کارگردان: دین دولین

 

بازیگران: جرارد باتلر، جیم استرجس، ابی کورنیش

 

برای قرار دادن این فیلم در لیست خیلی فکر کردیم. خب باید گفت که این فیلم به طور شرم آوری بی ارزش است، فیلمی اغراق آمیز و غیر اصیل که تنها به درد خوردن پاپ کورن می خورد. پس چرا؟ چرا باید این فیلم در بین این لیست قرار گیرد؟ دقیقاً مواردی که در بالا ذکر شد و همچنین هیجانات موجود دراین فیلم می توانند دلایلی کافی باشند تا دیداری ضربان‌دار با نزدیک ترین سالن سینمایی IMAX برای آشکار شدن پوچی و برای لذت بردن از دست نیافتنی ها داشته باشید.

 

همچنین به نظر می رسد که این فیلم به طور غیر رسمی دنباله ای بر «روز استقلال»، فیلم افتضاحی که تأثیر بسزایی بر روی فیلم گذاشته است می باشد. در این فیلم جرارد باتلر در نقش فضانوردی به نام جک لاوسون بازی می کند که برای جلوگیری از ایجاد بزرگترین طوفان توسط ماهواره کنترل آب و هوا به فضا سفر می کند. مطمئنیم که تا الآن قانع شده اید که برای دیدن فیلم به سینما بروید.

 

9. «ثور: راگناروک»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «دیزنی»

 

تاریخ اکران :25 اکتبر

 

کارگردان: تایکا وایتیتی

 

بازیگران: کریس همسورث، تام هیدلستون، کیت بلانشت، ادریس البا

 

پس از ساخت 16 فیلم و فروش 5 بیلیون دلاری درجدول باکس آفیس، باید خیلی سرد باشید که به جذابیت کمپانی مارول کامیکس شک داشته باشید. گفته می شود که هنوز افرادی وجود دارند که با پایمردی تمام از دیدن فیلم های ابرقهرمانی اجتناب می کنند و احساس می کنند که هیچ تفاوت فاحشی بین دنیای مشترک آنها و ابرقهرمان ها وجود ندارد. خب برای این دسته افراد، «ثور: راگناروک» می تواند چیزی متفاوت را عرضه کند.

 

به دنبال فیلم‌های «ثور» (2011) و «ثور:دنیای تاریک» (2013)، به لطف کارگردان نیوزیلندی تایکا وایتیتی شاهد کیفیتی متفاوت در «راگناروک» خواهیم بود. با توجه به دیالوگ های هوشمندانه که خاص این کارگردان هستند و برند تجاری وی را یدک می کشند و تعادل بین درام و طنز که در تریلر این فیلم مشهود است و همچنین بعد از خلق آثار موفقی همچون «شکار برای مردم وحشی» (2016) و «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» (2014)، خیلی هیجان انگیز است که ببینیم او چطور از عهده ژانر ابرقهرمانی برآمده است. مهم تر از همه اینها در این فیلم کیت بلانشت، برنده جایزه اسکار، در نقش اولین زن تبهکار کمپانی مارول کامیکس یعنی هلا بازی کرده و جف گلدبلوم در نقش گرندمستر ظاهر شده است.

 

8. «مربع»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «ترای آ رت فیلم»

 

تاریخ اکران: 27 اکتبر

 

کارگردان: روبن اوستلوند

 

بازیگران: کلیس بنگ، الیزابت ماس، دومینیک وست

 

پس از بردن جایزه ارزشمند نخل طلایی امسال از جشنواره فیلم کن شایعات بسیاری درباره نوع نگاه این طنز انتقادی در صنعت هنر بر سر زبان ها افتاد. روبن اوستلند با دنبال کردن موفقیت کسب شده در «فورس ماژور» (2014)، این بار با تصویر سازی جهانی خیالی که در آن پادشاهی سوئد منسوخ شده و کاخ سلطنتی دیگر یک گالری هنری است به کسب موفقیت های پیشین ادامه داد.

 

فیلم بر روی کریستین، نگهبان نمایشگاهی با نام «مربع» فوکوس کرده است. نمایشگاه فضای کوچکی دارد که برای بازدید عموم آزاد بوده و با اهداف بشردوستانه راه اندازی شده است. به دنبال سرقت تلفن همراهش کریسین وارد چالشی می شود که در بردارنده زنجیره ای ازحوادث ناگوار است که هدایتگر طنزی انتقادی و عجیب و غریب بر زندگی مدرن از دیدگاه هنر معاصر می باشد.

 

7. «آخرین پرواز پرچم»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «لاینز گیت»

 

تاریخ اکران:3 نوامبر

 

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

 

بازیگران: برایان کرنستون، استیو کارل، لارنس فیشبرن

 

«آخرین پرواز پرچم» به عنوان اولین اکرانش در افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک به نمایش گذاشته شد. این فیلم که در حال حاضر آخرین اثر ریچارد لینک‌لیتر است دنباله ای بر «آخرین مأموریت» (1973) به حساب می آید، در نسخه اول که نامزد دریافت جایزه اسکار شد بازیگرانی همچون جک نیکلسون، رندی کواید و اُتیس یانگ بازی کرده اند. «آخرین پرواز پرچم» نیز در ژانر فیلم جاده ای  بوده و راوی زندگی سه سرباز کهنه کار ویتنام با بازی بازیگرانی همچون کرنستون، کارل و فیشبرن است.

 

فیلم که بر اساس داستانی به نوشته دریل پانیسن است داستان ملاقات دوباره این سه سرباز کهنه کار را در مراسم تدفین پسر داک (با بازی کارل) که در جنگ عراق کشته شده است را دنبال می کند. این سه دور هم جمع شده اند تا مراسم تدفین مناسبی را برای فرزند داک برگزار کنند. پیش بینی هایی مبنی بر قرار گرفتن دوباره نام کرنستون در لیست بازیگران نامزد دریافت جایزه پس از نامزدی وی برای دریافت جایزه اسکار در فیلم «ترامبو» (2015) وجود دارد.

 

 

6. «سابربیکن»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

تاریخ اکران: 3 نوامبر

 

کارگردان: جورج کلونی

 

بازیگران: مت دیمون، جولیان مور، اسکار آیزاک

 

تریلر فیلم «سابربیکن» را تماشا کنید تا از گناه شما برای اینکه متقاعد شده بودید که فیلم توسط برادران کوئن کارگردانی شده چشم پوشی شود. اگرچه نوشتن فیلمنامه کار آنهاست با این حال همکار همیشگی آنها یعنی جورج کلونی وظیفه کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفته است. ظاهراً او با بازی در فیلم هایی همچون «بخوان و بسوزان» (2008) و «ای برادر، کجایی؟» (2000) یکی دو تا چیز یاد گرفته است.

 

این کمدی سیاه که دربرگیرنده تمام موضوعات و درون مایه های برادران کوئن است در سال 1959 و در جامعه ای مرفه و عنوان دار پی ریزی شده است. خانواده لاج از زندگی خانوادگی بی پیرایه خویش خرسند هستند تا زمانیکه سر و کله گروه بی رحمی در شهر پیدا می شود. از اینجاست که وظیفه گاردنر لاج با بازی مت دیمون برای حفظ جان اعضای خانواده اش و چگونگی برخورد وی با این گروه جنایتکار خودنمایی می کند.

 

5. «لیگ عدالت»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «برادران وارنر»

 

تاریخ اکران: 16 نوامبر

 

کارگردان: زک اسنایدر

 

بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ

 

در دنیای مدرن هیچ راهی برای اجتناب از اشباع مارکت با  فیلم های ابرقهرمانی که حمایت گر هالیوود هستند وجود ندارد. «لیگ عدالت» به تنهایی دهمین فیلم از فیلم های ژانر ابر قهرمانی در بین فیلم های سال 2017 و همچنین پنجمین فیلم «دنیای سینمایی دی‌سی» از سال 2013 تا حال حاضر است. پس از فروش بالای «زن شگفت انگیز» و در پی آن موفقیت در به دست آوردن نظر مثبت منتقدین، زک اسنایدر امیدوار است پس از اکران «مرد پولادین» (2013) و «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (2016)  در سومین همکاری اش با کمپانی برادران وارنر برای بار سوم نیز بخت با او یار باشد.  

 

موفقیت، شکست و یا چیزی بین این دو به هر حال شانسی برای «لیگ عدالت» وجود دارد. سکانس های اکشن پر آب و تاب و بدون محدودیت، جلوه های ویژه ی کامپیوتری در صحنه های تخریب و ابرقهرمان های بیشتری که شما می توانید «کمند طلایی» را در مقابل شان به نمایش در آورید شانس این فیلم را بالا می برند. امسال شخصیت های رویال دی سی کامیکس شامل «بتمن»، «زن شگفت انگیز»، «سوپرمن»، «آکوآمن»، «فلش» و «سایبورگ» بر روی پرده سینما به رقابت خواهند پرداخت.

 

4. «شگفت»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: کمپانی «لاینز گیت»

 

 تاریخ اکران: 17 نوامبر

 

کارگردان: استیون شباسکی

 

بازیگران: جولیا رابرتز، اوون ویلسون، جیکوب ترمبلی

 

یکی از فیلم هایی که به هر قلب سردی گرما می بخشد اینجاست. پس از حضور برجسته در «اتاق» محصول سال 2015 جیکوب ترمبلی با بازی در نقش در نقش آگوست پولمن (اُگی) و بروز احساسات کودکانه خویش احساسات میلیون ها نفر را در اسکار امسال برانگیخت. اُگی که در ناحیه صورت عیب هایی دارد تلاش می کند تا خود را با زندگی در مدرسه جدیدش تطبیق دهد. فیلمنامه این فیلم بر اساس رمانی به قلم جی. آر. پالاسیو در سال 2012 می باشد.

 

جولیا رابرتز و اوون ویلسون، دو بازیگر خوب هالیوود در نقش والدین اُگی در طول این سفر دشوار او را راهنمایی و مساعدت می کنند. این فیلم سوالات تلخ و تکان دهنده ای مطرح می کند. سؤالاتی در خصوص مفهوم زیبایی درونی و بیرونی و اهمیتی که جامعه به ظاهر می دهد و تلاشی که برای مناسب بودن دارد از این دسته سؤالات می باشند.

 

3. «آرزوی مرگ»

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: مترو گلدوین مایر (MGM)

 

تاریخ اکران: 22 نوامبر

 

کارگردان: الی راث

 

بازیگران: بروس ویلیس، وینسنت دن آفریو، دین نوریس

 

در نسخه اصلی فیلم محصول سال 1974 چارلز برانسون در نقش اصلی پارتیزانی با نام پل کرسی بازی می کند . این فیلم در پنج قسمت ساخته می شود که آخرین قسمت آن «آرزوی مرگ: صورت مرگ» محصول سال 1994 می باشد. بر خلاف فیلم های دیگر امسال که دنباله ای بر نسخه های اصلی بودند این فیلم بازسازی نسخه قدیمی  به کارگردانی الی راث، هوادار فیلم های ترسناک و بازیگری سلطان فیلم های اکشن هالیوودی یعنی بروس ویلیس است.

 

ویلیس در نقش کِرسی بازی خواهد کرد. کرسی پزشکی اهل شیکاگو است، در تعارضی که به منزلش رخ می دهد، پس از به قتل رسیدن همسرش و اذیت و آزارهای که به دخترش می رسد وی قانون را در دستان خود می گیرد. با طعنه ها و کنایه های قاتل، داستان سرتاسر اکشن و کتک خوردن آدم های بد توسط بروس از پشت لنز دوربین راث، «آرزوی مرگ» جزو آن دسته از فیلم هایی است که با آنکه می دانیم ارزشش را ندارد ولی از دیدنش لذت خواهیم برد.

 

2. «من را با نامت صدا کن» 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: «سونی پیکچرز کلاسیک»

 

تاریخ اکران: 24 نوامبر

 

کارگردان: لوکا گوادانینو

 

بازیگران: تیموتی شلمی، آرمی همر، مایکل استلبرگـ

 

پس از به حیرت وا داشتن مخاطبان خود در جشنواره فیلم ساندنس «من را با نامت صدا کن» یکی دیگر از فیلم های این لیست است که حوالی آن شایعات مربوط به جایزه اسکار فراوان است. بدون شک اولین فیلم عاشقانه و پر سوز و گداز لوکا گوادانینو یک پادزهر شیرین برای روزهای سرد و سیاه زمستانی خواهد بود. داستان فیلم که در سواحل آفتابی ایتالیا در سال 1983 اتفاق می افتد داستان عشق اِلیو هفده ساله و الیور 24 ساله که دانشجو است را روایت می کند.

 

داستان جذاب، اصیل و تکان دهنده¬ی عشق بین این دو جوان که فراموش نشدنی است به آرمی همر و تیموتی شلمی این فرصت را داد تا بازی شورانگیزی را از خود به نمایش بگذارند.

 

 1. «شکل آب» 

  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,   20 فیلم برتر پاییز 2017

 

سرمایه گذار: فاکس سرچلایت پیکچرز

 

تاریخ اکران: 8 دسامبر

 

کارگردان: گیرمو دل تورو

 

بازیگران: سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز

 

دل تورو که استاد خلق دنیاهای خیالی و تاریک است اینبار با «شکل آب» بازگشته است. فیلمی مسحورکننده، جذاب و خیره کننده که در فضایی در سال 1963 اتفاق می افتد تا روایتگر داستان الیسا که سرایداری ناشنوا است باشد. او که در یک سازمان دولتی خدمت می کند به طور تصادفی از یک آزمایش فوق سری آگاه می شود.

 

نتیجه این آزمایش سری موجودی آبزی و غیر عادی است. در حالی که الیسا در تلاش برای حفظ زندگی این موجود از دست دولت است پیوندی نامتعارف بین این دو ایجاد می شود. به علت شباهت این کاراکتر به یکی دیگر از کاراکترهای دل تورو که پیش از این بر روی پرده سینما به نمایش درآمده این نظریه وجود دارد که این فیلم می تواند پیش درآمدی بر فیلم «پسر جهنمی» باشد. صرف نظر از اینکه فیلم به «پسر جهنمی» مرتبط باشد یا نباشد، فیلم «شکل آب» به لطف ترکیب بصری مسحورکننده¬ی دل تورو جزو فیلم هایی است که باید در سینما دیده شود. 

 

 

 

 اخبار  فرهنگی  - برترین ها 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------