نمایش فیلم «جزیره ذرت» نامزد بهترین فیلم اسکار در مراسم "شب گرجستان"



  اخبارفرهنگی  ,خبرهای  فرهنگی ,جزیره ذرت

فیلم «جزیره ذرت» به کارگردانی گئورگی اواشویلی در مراسم "شب گرجستان" به نمایش در می‎آید. 

به گزارش ایسنا، گروه هنروتجربه با همکاری سفارت گرجستان، ۳۰ مهر شب گرجستان را در موزه سینما برگزار می‎کند. این مراسم با حضور معاون سفیر گرجستان، جمعی از نمایندگان‌ سفارت‎‌خانه‌ها، هنرمندان و اهالی رسانه ساعت ۱۸:۳۰ آغاز می‌شود.

 

«جزیره ذرت» که نامزد بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و هفتمین دوره  آکادمی اسکار بوده، ساخته گئورگی اواشویلی، فیلم‌نامه‎­نویس، تهیه‌کننده، بازیگر، فیلم‎بردار و کارگردان گرجستانی است. این فیلم روایت‌گر تلاش‎های پیرمرد کشاورزی است که با همراهی نوه‌اش قصد دارد در جزیره‎ای بسیار کوچک در رودخانه اینگوری بین گرجستان و منطقه جدایی طلب آبخازیه ذرت پرورش دهد. آن‌ها می‎خواهند در میانه کشمکش‎ و سفیر گلوله‎ها با آرامش زندگی و کشاورزی کنند. داستان این فیلم بسیار کم‌دیالوگ با فضاسازی جذاب و دیدنی از جزیره و رودخانه و خاک، در یک فصل درو به تصویر کشیده می‎شود.

 

«جزیره ذرت» از فیلم‌های موفق و مورد توجه سینمای گرجستان است که در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و جوایز متعددی از جمله گوی بلورین بهترین فیلم جشنواره کارلووی واری،جایزه تماشاگران و فیپرشی در پانورامای آتن سینمای اروپا، جایزه بهترین فیلم جشنواره سن خوزه، جایزه تماشاگران جشنواره فیلم کاتباس سینمای اروپای شرقی جوان، رتبه دوم در جشنواره بین المللی فیلم سیاتل، جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم سائوپائولو، جایزه بزرگ جشنواره بین‎المللی فیلم اسپیلیت فیلم نو را کسب کرده‎است.

 

اواشویلی به جز این فیلم در کارنامه‎اش فیلم «خی‌بولا» را دارد که درباره کودتای نظامی گرجستان و سرنگونی رییس جمهور وقت این کشور است. حسین محجوب بازیگر ایرانی نقش رییس جمهور گرجستان را در این فیلم بازی می‎کند.

 

بخش بین‌الملل گروه هنروتجربه، پیش از این برنامه‎های شب مجارستان، برزیل، هفته فیلم ارمنستان و هفته فیلم برزیل را برگزار کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------