بازیگری که سالانه 239 میلیون دلار درآمد دارد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,جورج کلونی
«جورج کلونی» بازیگر 57 ساله آمریکایی در یک سال اخیر موفق به کسب درآمد هنگفت 239 میلیون دلاری شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، نشریه اقتصادی فوربس جدیدترین فهرست از پردآمدترین چهره‌های سرشناس جهان در رشته‌های مختلف را منتشر کرد و «جورج کلونی» بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی با درآمد سالانه 239 میلیون دلار پس از «فلوید می‌ودر» بوکسور آمریکایی در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت تا در یک سال گذشته از هر سینماگر و بازیگری در جهان درآمد بیشتری داشته باشد.

 

«جورج کلونی» اولین بار برای بازی در سریال‌های «حقایق زندگی» و «روزان» به عنوان یک بازیگر مطرح شد اما بازی در نقش دکتر «دو راس» در سریال «ER»  بود که برای او دو جایزه «امی» و سه جایزه «گلدن گلوب» به ارمغان آورد. وی در سال ۱۹۹۹ برای حضور در صنعت سینما، بازی در سریال «ER» را رها کرد و از آن زمان تاکنون شش‌بار (برای بهترین بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی) نامزد کسب جایزه اسکار شده است که یک‌بار برای فیلم «سیریانا» در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در مقام تهیه‌کننده در کنار «بن افلک» و «گرنت هسلا» اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی «آرگو» به دست آورد.

 

«کلونی» تاکنون فیلم‌های «اعترافات یک ذهن خطرناک» (۲۰۰۲)، «شب بخیر و موفق باشید» (۲۰۰۵)، «کلاه‌چرمی‌ها» (۲۰۰۸)، «عید مارس» (۲۰۱۱) و «مردان تاریخی» (۲۰۱۲) را در مقام کارگردان مقابل دوربین برده است.

 

در فهرست پردرآمدترین سلبریتی‌های جهان پس از «فلوید می‌ودر» (285 میلیون دلار) و «جورج کلونی» (239 میلیون دلار)، «کایلی جنر» با درآمد 166.5 میلیون دلاری قرار گرفته است که در حال تبدیل شدن به جوان‌ترین میلیونر جوان و مستقل آمریکایی است.

 

«جودیت شایندلین» وکیل آمریکایی با 147 میلیون دلار، «دواین جانسون» بازیگر آمریکایی معروف به راک با 124 میلیون دلار، گروه موسیقی بریتانیایی کُلدپلی با 115.5 میلیون دلار، «لیونل مسی» ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا با 111 میلیون دلار، «اد شیران» خواننده انگلیسی با 108 میلیون دلار و «کریستیانو رونالدو» با 108 ملیون دلار در مکان‌های چهارم تا دهم پردرآمدترین چهره‌های مشهور جهان در یک سال اخیر قرار گرفته‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------