«دمین شزل» دوباره جشنواره ونیز را افتتاح می‌کند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم اولین مرد
جدیدترین ساخته «دمین شزل» درباره زندگی «نیل آرمسترانگ» فضانورد معروف آمریکایی آغازگر قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، درام فضایی «اولین مرد» ساخته «دمین شزل» کارگردان برنده اسکار اولین نمایش جهانی خود را در افتتاحیه هفتادوپنجمین جشنواره ونیز تجریه خواهد کرد. 

 

این دومین باری است که فیلمی از «دمین شزل» آغازگر جشنواره ونیز می‌شود؛ فیلم «لالا لند» در سال ۲۰۱۶ نیز در افتتاحیه ونیز رونمایی شد و پس از آن حضور درخشانی در فصل جوایز سینمایی داشت و رکورد تعداد نامزدی در شاخه‌های مختلف تاریخ جوایز سینمایی اسکار را نیز به نام خود ثبت کرد و اسکار کارگردانی را نیز برای «شزل» به ارمغان آورد. 

 

در این فیلم «رایان گاسلینگ» در نقش «نیل آرمسترانگ» فضانورد معروف آمریکایی بازی می‌کند و داستان فیلم درباره یک سال منتهی به ماموریت آپولو ۱۱ و فرود بر سطح کره ماه در سال ۱۹۶۹ میلادی است. 

 

«کلر فوی» در فیلم «نخستین مرد» در نقش همسر «نیل آرمسترانگ» ایفای نقش کرده است و «جنت شیران»، «کایل شاندلر»، «جیسون کلارک»، «کوری استول»، «کریستوفر آبوت» و «پاتریک فوجیت» نیز دیگر بازیگران این درام فضایی هستند. 

 

«اولین مرد» قرار است از تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ در  آمریکا به صورت گسترده اکران خود را آغاز کند. 

 

«کوچک‌سازی»، «اورست»، «بردمن»، «جاذبه»، «اصولگرای بی‌میل»، «نیمه ماه مارس» و «قوی سیاه» فیلم‌هایی هستند که در چند سال اخیر جشنواره فیلم ونیز را افتتاح کردند. در چند سال اخیر فیلم‌های افتتاح‌گر جشنواره ونیز عملکرد موفقی در فصل جوایز سینمایی داشته‌اند. 

 

هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ اوت تا ۸ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) ادامه خواهد داشت و امسال «گیرمو دل تورو» فیلمساز مشهور مکزیکی به عنوان رئیس داوران بخش رقابتی انتخاب شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------