بازیگر فیلم «پایتخت» درگذشت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سریال  پایتخت
شاید یکی از عمده‌ترین نقش‌هایی که مخاطبین او را دیده باشند رجب سوادکوهی همان غسالی است که نقی معمولی را در سریال «پایتخت» شستشو می‌دهد. 

عطااله صفرپور پیشکسوت تئاتر، سینما و تلوزیون صبح امروز در یکی از بیمارستان‌های مرکز گلستان دارفانی را وداع گفت.

 

به گزارش تسنیم، این هنرمند پیشکسوت گلستانی که چندی پیش به دلیل نارسایی کبدی در یکی از بیمارستان‌های استان بستری شده بود پیش از ظهر شنبه درگذشت. عطااله صفرپور در سن خردسالی فعالیت خود را با اجرای نمایش سرباز عیالوار در عرصه تئاتر آغاز کرد. فعالیت جدی و حرفه‌ای این هنرمند استان در حوزه نمایش باعث شد تا اجرای بیش از 50 تئاتر حرفه‌ای را در کارنامه خود داشته باشد. گرایش اصلی این هنرمند گلستانی در تئاتر، نمایش سنتی (روحوضی) بوده آنچنان که می‌توان از او به عنوان یکی از برجسته‌ترین سیاه بازان ایران در سال‌های اخیر نام برد. دریافت دیپلم افتخار و تندیس اولین، سومین، پنجمین، ششمین و هفتمین جشنواره نمایش های سنتی آیینی مذهبی، کسب مقام بازیگری دوم درهفتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر، دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر در دهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها و تجلیل به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از جمله افتخاراتی است که این هنرمند گلستانی در حوزه تئاتر کسب کرده است.

 

شاید یکی از عمده‌ترین نقش‌هایی که مخاطبین او را دیده باشند رجب سوادکوهی همان غسالی است که نقی معمولی را در سریال «پایتخت» شستشو می‌دهد و چقدر جذاب طنزآفرینی می‌کند. البته در بخش‌های دیگر این سریال هم نقش‌آفرینی کرده ولی آخرین بار او را در سریال نمایش خانگی «گلیشفته» دیدیم. نقش‌آفرینی عطااله صفرپور در فیلم ابر و آفتاب، دختری به نام تندر، سریال های تلویزیونی رسم عاشقی و شمشادخان، پایتخت4 و گلشیفته از دیگر فعالیت های هنری ایشان در حوزه بازیگری است.

 

عطااله صفرپور 24 تیر ماه سال 1324 در محله دربنو گرگان متولد شد و به عنوان یکی از برجسته‌ترین سیاه بازان ایران شناخته می‌شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------