«نگاه» ایرانی واجد شرایط اسکار است



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم کوتاه اسکار ٢٠١٩
فیلم کوتاه «نگاه» به کارگردانی فرنوش صمدی، نویسندگی علی عسگری و فرنوش صمدی و تهیه کنندگی پوریا حیدری تنها فیلم کوتاه داستانی ایرانی واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار ٢٠١٩ است. 

به گزارش ایسنا،  فیلم کوتاه «نگاه» که با برنده شدن جایزه جشنواره «AFI»؛ شرایط لازم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار را کسب کرده است. 

 

این فیلم کوتاه پیش از این نیز به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در هفتادمین فستیوال فیلم لوکارنو حضور داشت و تاکنون در بیش از ٨٠ جشنواره بین المللی به روی پرده رفته است. 

 

فرنوش صمدی و علی عسگری امسال برای فعالیت مستمر و موفقشان در عرصه جهانی فیلم کوتاه به عضویت اکادمی اسکار درآمدند.

 

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سه مسیر را برای احراز صلاحیت آثار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی معرفی کرده است: 

 

۱. آکادمی هر ساله فهرستی از جشنواره‌های سینمایی را بروز و منتشر می‌کند و فیلم‌های متقاضی حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی بواسطه کسب عنوان در این جشنواره‌ها، اجازه یا بهتر بگوییم فرصت رقابت در این شاخه از جوایز اسکار را بدست خواهد آورد و فیلم کوتاه «نگاه» نیز به سبب کسب جایزه از یکی از این جشنواره‌ها (AFI) امسال فرصت رقابت در این شاخه را به دست آورده است. 

 

۲. فیلم‌های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر ۲۰۱۷ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس‌آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند نیز مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را بدست می اورد، مشروط به این که در سالن‌های سینمای تایید شده آکادمی در بازه زمانی و مدت زمان مشخص شده به روی پرده رفته باشند.

 

۳. همچنین فیلم‌هایی که در جوایز اسکار دانشجویی سال ۲۰۱۸ در بخش‌های انیمیشن، داستانی، آلترنتیو و فیلم خارجی موفق به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شده باشند و برندگان بخش مستند اسکار دانشجویی دارای شرایط لازم برای حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار نخواهند بود.

 

مراسم اعطای جوایز نود و یکمین دوره‌ اسکار روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------