٣٥ سلطان جدید هالیوود!



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, هالیوود
دوباره بازی «ترین‌ها» از راه رسید. بازی جذابی که همه ‌ساله در ماه‌های آخر‌ سال در زمینه‌های مختلف درمی‌گیرد؛ و همیشه هم درگیری‌ها و جنجال‌هایی به‌وجود می‌آورد، بیشتر بین مدعیانی که جایگاه واقعی خود را اغلب بالاتر از جایگاهی که کارشناسان تعیین کرده‌اند، ارزیابی می‌کنند... 

حالا این‌بار نوبت بازی «قدرتمندترین‌ها»ی ‌هالیوود است، یا صد چهره قدرتمند دنیای سرگرمی که از نگاه نشریه معتبر ‌هالیوود ریپورتر تنظیم شده است. فهرستی که به‌ سیاق همه ساله یک‌بار دیگر بحث‌های رسانه‌ای فراوانی را به‌وجود آورده است و البته چیزهای فراوانی برای شوکه‌کردن خوانندگانش دارد.

 

ازجمله اینکه ١٠ نفر نخست فهرست همه از مدیران شرکت‌ها و کمپانی‌ها هستند، مدیران کت‌وشلوارپوش کراواتی باجذبه‌ای چون باب آیگر مدیر کمپانی والت دیزنی، مدیران نتفلیکس، مدیران ان‌بی‌سی یونیورسال، وارنرمیدیا، نشنال امیوزمنت، استودیو مارول، استودیو آمازون و فاکس قرن ٢١، که از رده نخست تا دهم را به تسخیر خود درآورده‌اند... اما نکته عجیب در این فهرست نه بالانشینی مدیران که حضور کمرنگ چهره‌هایی است که یک‌زمانی ازجمله موثرترین آدم‌های دنیای سرگرمی بودند.

 

کسانی مانند تام کروز که در فهرست امسال در جایگاه ٩٦ نشسته یا استیون اسپیلبرگ که مستاجر رده ٣٣ این فهرست است، یا لئوناردو دی‌کاپریو در رده ٤٨، کریستوفر نولان ٥١، دنزل واشنگتن ٥٤، جردن پیلی ٥٥، تایلر پری ٥٧، جیمز کامرون ٥٨، جنیفر لارنس ٦٥، گی‌یرمو دل‌تورو ٩١ و مریل استریپ ٩٣ هستند که بی‌تردید فاصله بسیار زیادی با بالانشین‌های فهرست دارند... نکته مهم و البته تکان‌دهنده دیگر فهرست حضور کسی چون رونان فارو در رده ١٠٠ این فهرست است. چهره ناشناسی که با گزارش‌هایش نسخه رئیس شبکه سی‌بی‌اس را پیچید و پاداشش را با حضور در فهرست قدرتمندان گرفت. علاوه بر فارو، فهرست امسال ٣٤ سورپرایز دیگر هم دارد. ٣٤ چهره تازه که برای نخستین بار وارد فهرست ‌هالیوود ریپورتر شده‌اند؛ که بیشترشان زن یا رنگین‌پوست هستند، کسانی چون تیفانی هدیش در رده ٧٩، لبران جیمز ٧٥ و لیزا نیشیمورا ٩.

 

چهره‌های آشنا البته هنوز کنترل نسبی خود را بر صنعت سرگرمی حفظ کرده‌اند و هنوز جایگاه قابل ‌ذکری دارند. مثلا روپرت مرداک در رده ١٤ نشسته، اپرا وینفری در رده ١٨ است، جی‌جی آبرامز در رده ٣٢، دواین جانسن و ریس ویترسپون در رتبه‌های ٣٨ و ٣٩  و الن دی‌جنرس نیز در رتبه ٤٤ نشسته است.

 

شهروند/پولاد امین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------