اعلام برندگان دو جایزه ادبی خارجی



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, برندگان دو جایزه ادبی خارجی
جایزه ملی کتاب آمریکا به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی این کشور و همچنین جایزه ادبی «سروانتس» ویژه نویسندگان اسپانیولی‌زبان برندگان خود را شناختند. 

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، در بخش ادبیات داستانی که مهمترین بخش جایزه ملی کتاب آمریکا محسوب می‌شود، «دوست» نوشته «سیگرید نونز» در رقابت با «یک مرد خوش‌شانس» از «جامل برینکلی»، «فلوریدا» به قلم «لاورن گروف»، «جایی که مردگان نشسته و صحبت می کند» نوشته «برندون هابسون» و «معتقدان بزرگ» از «ربکا ماکای» موفق به کسب جایزه شد.

 

این رویداد ادبی امسال برای اولین‌بار جایزه‌ای را به آثار ترجمه‌شده به زبان انگلیسی و منتشرشده در آمریکا اختصاص داده بود و در نهایت «این مأمور سری» نوشته «یوکو تاوادا» و ترجمه «مارگارت میتسوتانی» از ژاپن بود که این جایزه را به خود اختصاص داد.

 

«از شرق بریده» نوشته نگار جوادی نویسنده ایرانی و ترجمه تینا کوور از زبان فرانسوی نیز یکی از نامزدهای بخش آثار ترجمه‌شده جایزه ملی کتاب آمریکا در سال ۲۰۱۸ بود.

 

همچنین در بخش شعر این رویداد ادبی جایزه به «بی‌شرمی» نوشته «جاستین فیلیپ رید» اعطا شد.

 

«ایزابل آلنده» نویسنده مطرح شیلیایی نیز به پاس نقش مهمش در اعتلای ادبیات جهان با دریافت جایزه افتخاری جایزه ملی کتاب آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت. او اولین نویسنده اسپانیولی‌زبان و دومین فرد غیرآمریکایی برنده این جایزه افتخاری محسوب می‌شود.

 

برندگان جایزه ملی کتاب آمریکا هر کدام مبلغ ۱۰ هزار دلار به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و در بخش آثار ترجمه این جایزه به طور برابر میان نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

 

اما جایزه‌ «سروانتس» که مهم‌ترین جایزه در ادبیات اسپانیولی‌زبان محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۸ به «ایدا ویتاله» شاعر زن ۹۵ ساله از کشور اوروگوئه رسید.

 

جایزه‌ ۱۲۵ هزار یورویی «سروانتس» که به نوبل ادبیات اسپانیا نیز معروف است در سال ۱۹۷۵ توسط وزارت فرهنگ اسپانیا راه‌اندازی شد تا نویسندگان برجسته حوزه‌ ادبیات اسپانیولی‌زبان را مورد تقدیر قرار دهد. طی چهار دهه‌ «ویتاله» دومین نویسنده اهل اوروگوئه است که جایزه ادبی «سروانتس» را دریافت می‌کند؛ پیش‌تر و در سال ۱۹۸۰ «خوان کارلوس اونتی» دیگر نویسنده اوروگوئه‌ای نیز این جایزه را کسب کرده است.

 

سال گذشته «سرخیو رامیرز» نویسنده و سیاستمدار نیکاراگوئه‌ای موفق به کسب این جایزه ادبی شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------