آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

همبازی «جان وِین» درگذشت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,میشل کِری
«میشل کِری» هنرپیشه همبازی «جان وِین» در فیلم «ال‌دورادو» در ۷۵ سالگی درگذشت.

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، «میشل کِری» هنرپیشه همبازی «جان وِین» در فیلم «ال‌دورادو» و «الویس پریسلی» در فیلم «کمی زندگی کن کمی عشق بورز» در ۷۵ سالگی درگذشت.

 

کری در سال ۱۹۶۸ در فیلم «سواری شیرین» در نقش مقابل «باب دِنوِر» ظاهر شد و در سال ۱۹۷۰ در فیلم «مگی کثیف» در نقش زنی بومی آمریکایی با نام «آن هات‌واتر» و در نقش مقابل «فرانک سیناترا» ایفای نقش کرد.

 

در فیلم «ال‌دورادو» اثر کارگردان شاخص سینما «هوارد هاوکس»، میشل کری در نقش زنی سرکش با نام جویی مک‌دانلد ظاهر شد و پس از آن در فیلم «مردی به نام میسی سی پی» در کنار «جان وِین» بازی کرد.

 

کری پیش‌تر در فیلم «خط قرمز ۷۰۰۰» محصول سال ۱۹۶۵ برای هوارد هاوکس بازی کرده بود. سال ۱۹۶۸ بود که در فیلم «کمی زندگی کن کمی عشق بورز» بازی در مقابل «الویس پریسلی» را نیز به کارنامه هنری خود افزود.

 

او همچنین در چندین فیلم به کارگردانی «هال بارتلت» همچون «تغییرات»(۱۹۶۹)، «حیوانات»(۱۹۷۰)، «جان جنجالی»(۱۹۷۱)، «گروه کُر»(۱۹۷۷)، و «در سایه کلیمانجارو»(۱۹۸۶) در نقش اصلی ظاهر شده است.

 

او در سال ۱۹۴۳ در شهر آناپولیس مریلند به دنیا آمد. پدرش مربی کُشتی بود و در آکادمی نیروی دریایی آمریکا خدمت می‌کرد. اولین تجربه بازی او در سال ۱۹۶۴ در یک سریال با عنوان «مردی از یو‌ان‌سی‌ال‌ای» بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------