آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

تلویزیون جز خسرو معتضد تاریخ‌دان دیگری نمی‌شناسد؟



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,تلویزیون
سازنده برنامه «تاریخ و سینما» با دفاع از خسرو معتضد که مجری این برنامه است، تاکید کرد، «نقدهایی که به معتضد می‌شود، مستند نیست؛ یعنی ایرادها را با سند بیان نمی‌کنند.»

 به گزارش ایسنا ،ایزد مهرآفرین  هیه‌کننده و کارگردان برنامه «تاریخ و سینما» بیان کرد: خسرو معتضد در برخی بخش‌های برنامه از فیلم‌ها هم تعریف می‌کند و می‌گوید طبق تاریخ روایت شده است.

 

او در پاسخ به اینکه آیا به غیر از خسرو معتضد تاریخ‌دان دیگری برای حضور در تلویزیون نداریم؟ تصریح کرد: تاریخ‌دان داریم اما متاسفانه هیچکدام مجری تلویزیون نیستند که بلد باشند برنامه‌ای را اجرا کنند یا فن بیان و اطلاعات خوب داشته باشند.

 

مهرآفرین درباره انتقادهایی که به خسرو معتضد وارد می‌شود، اظهار کرد: عمدتا به دلیل موضع‌گیری معتضد به دوره پهلوی، به او انتقاد شده است. معتضد ۴ یا ۵ سال از تلویزیون دور بود، به دلیل اینکه برای مثال وقتی از خوبی و بدی دوره‌ای یا شخصی صحبت می‌کرد، تلویزیون فقط بخش بدگویی را پخش می‌کرد. این در حالی است که تاریخ نسبی است و مطلقا هیچ چیز در تاریخ خوب نیست. هر فرد بزرگی در تاریخ نقاط قوت و ضعف دارد. به نظرم نقدهایی که به معتضد می‌شود، مستند نیست؛ یعنی ایرادهایی که می‌گیرند را با سند بیان نمی‌کنند.

 

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «تاریخ و سینما» درباره تحقیقاتی که پیرامون این برنامه انجام شده است، گفت: این برنامه اتاق فکر شش نفره دارد که متشکل از نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان، ناظر کیفی و خسرو معتضد و افراد دیگر است. ما در این اتاق فکر اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنیم اما بخش عمده تحقیقات را خسرو معتضد انجام می‌دهد و برخی مدارک و سند در اختیار دارد؛ البته ما فقط به او اکتفا نمی‌کنیم.

 

مهرآفرین در پایان با بیان اینکه برنامه «تاریخ و سینما» سه فاز دارد، اظهار کرد: فیلم‌های ضد ایرانی فاز اول است که ۱۵ قسمت را ساخته و ۱۵ قسمت در درست تولید داریم. فیلم‌های ضد اسلام فاز دوم است که غرب علیه اسلام ساخته و فیلم‌های تاریخی که غرب و سینمای جهان ساخته‌اند در بخش فاز سوم قرار دارد. تا زمانی که این فیلم‌ها ساخته می‌شوند و برنامه مخاطب دارد، پخش «تاریخ وسینما» ادامه پیدا می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------