آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

زمان پخش تلویزیونی کلاه قرمزی



اخبار,اخبارفرهنگی ,زمان پخش تلویزیونی کلاه قرمزی

مستند چهار پنجره رو به حیات از مجموعه یک زندگی روز چهارشنبه، 23 اردیبهشت ماه، ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.

کلاه قرمزی و دوستانش روز جمعه، 25 اردیبهشت به مناسبت عید سعید مبعث با ماجراهای جدید به خانه مخاطبان خود می روند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ویژه برنامه کلاه قرمزی 94 در عید سعید مبعث با حضور آقای مجری و عروسک های این برنامه محبوب تلویزیونی از ساعت 21.30 روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

مجموعه کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که بیش از 20 سال است در اعیاد و مناسبت های خاص میهمان خانواده های ایرانی می شود.

این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های چند نسل مخاطبان است که هر سال با اتفاقات تازه ای به تلویزیون می آید تا قصه ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند.

سری جدید مجموعه کلاه قرمزی با بهره گیری از عروسک های جدید، دکورها، داستان ها و سوژه جدید توانسته مخاطبان بیشتری را پای تلویزیون بکشاند و اوقات خوشی را برای خانواده های ایرانی رقم بزند.

**مراحل دوخت روپوش حرم امام حسین (ع) در یک مستند
مستند خلعت خورشید با هدف به تصویر کشیدن مراحل دوخت و ستر روپوش مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام آماده پخش از شبکه مستند سیما شد.

روح الله توکلی تهیه کننده و کارگردان این مستند ، ضمن اعلام این خبر، گفت: تصویر برداری این مستند از همان روزهای ابتدایی دوخت روپوش مضجع حرم امام حسین علیه السلام در سال 91 و در اصفهان آغاز شد و مراحل مختلف این رویداد طی زمان های مختلف ثبت گردید . حتی بازدیدهای مختلفی که از این رویداد رخ داد ،بخصوص بازدید تولیت حرم امام حسین علیه السلام از مراحل دوخت این روپوش شریف در این مستند به چشم می خورد.

توکلی ادامه داد: خلعت خورشید تمام مراحل دوخت و سپس بسته بندی و ارسال روپوش مضجع را به کربلای معلی به تصویر می کشد و با تمام سختی ها و ممنوعیت هایی که ثبت تصویر در حرم امام حسین علیه السلام داشت، توانستیم تصاویری از لحظه پرده برداری از روپوش ضریح نیز تهیه کنیم.

کارگردان خلعت خورشید افزود: در این مستند با آقای ایرانپور مسؤول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان و همچنین خانم محزونی (الهی) که سرپرست دوزندگان این کارگاه بودند نیز گفت و گو شده است.

توکلی در پایان ابراز امیدواری کرد این مستند 22 دقیقه ای در ایام شعبانیه از شبکه مستند سیما پخش شود.

**چهار پنجره رو به حیات باز شد
مستند چهار پنجره رو به حیات از مجموعه یک زندگی روز چهارشنبه، 23 اردیبهشت ماه، ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.

این مستند 30 دقیقه ای را فرشاد فدائیان کارگردانی کرده است و درباره چهار بانوی ماسوله ای است که همسرانشان را از دست داده اند و به خاطر کوچ فرزندانشان به شهرها مدت ها است تنها زندگی می کنند. با این حال بیشتر اوقات این چهار زن در کنار هم می گذرد و...

یک زندگی در شبکه مستند سیما تولید شده است؛ هر قسمت از این مجموعه اجتماعی همچون سری اول آن موضوع واحدی دارد و توسط گروه های مختلف ساخته می شود اما در نهایت همه آنها تحت مجموعه یک زندگی به مضمون واحدی می پردازند که سرگذشت و زندگی یک انسان خاص است این انسان به دلایل مختلف زندگی اش کمی با دیگران متفاوت است و نوع زندگی اش او را شاخص کرده است.

جواد ظهیری، تهیه کننده این مجموعه پس از موفقیت دو مستند از مجموعه یک زندگی به نام های خانه ای در مه و اگر عزت به قهوه خانه نیاید در جشنواره جام جم به سراغ ساخت سری دوم این مجموعه رفته است.


 اخبار  فرهنگی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------