آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

کلیشه‌ای که خیراندیش در سینما شکست



اخبار,اخبارفرهنگی,گوهر خیراندیش

در مراسم رونمایی از مستند «گوهر» درباره‌ی گوهر خیراندیش (بازیگر) مطرح شد که " اگر سینمای ایران می‌کوشد که بازیگران توانمند خود را در یک نقش ثابت و کلیشه‌ای نگه دارد، خیر اندیش با توانمندی خود تلاش می‌کند این کلیشه‌ها را بشکند."

به گزارش ایسنا، عصر شنبه ۲۱ شهریور ماه در مراسمی که با حضور اهالی سینما و سینما دوستان در پردیس سینمایی ملت و به میزبانی مؤسسه‌ی «تصویر شهر» برگزار شد، فیلموگرافی گوهر خیراندیش، بازیگر با سابقه‌ی سینما با حضور این هنرمند برای عموم نمایش داده شد و چند تن از اهالی سینما نیز سخنرانی کردند.

در ابتدا مدیر پردیس سینمایی «ملت» ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: این مراسم جزو معدود مراسم‌هایی است که میزبان از برگزار کننده‌ خوشحال‌تر است؛ از اینکه این فرصت توسط گوهر خیراندیش به ما داده شد که این برنامه را برگزار کنیم خوشحالیم. راز ماندگاری او نه تنها بازیهای زیبایش در فیلمها بلکه قلب بزرگ و مهربان اوست.

در ادامه‌ی این مراسم سید جمال ساداتیان(تهیه‌کننده سینما) در سخنانی مطرح کرد: ما در دو فیلم «دایره زنگی» و «آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» در خدمت ایشان بودیم و خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم اما در این میان تعهد اخلاقی و انسانی او برای من جذاب بود. او علی‌رغم فشردگی برنامه‌ی کارش و بازی همزمان در یک سریال چطور متعهدانه و سر وقت در کار حاضر می‌شد!

او ادامه داد: از طرف دیگر ارزیابی و تحلیلی که از نقشش در هر فیلمی دارد و حتی گاهی در مقام مشاور کارگردان ظاهر می‌شود و در عین حال در کار کارگردان هم دخالت نمی‌کند بلکه حضور فرد باتجربه‌ای چون او باعث ایجاد آرامش در گروه نیز می‌شود. امیدوارم سایه‌ی او در سینما مستدام باشد و بتوانیم بیش از این از حضور او بهره‌ ببریم.

تینا پاکروان (فیلمساز) که در حال حاضر در فیلم جدیدش با گوهر خیراندیش همکاری می‌کند ضمن بیان تاریخچه‌ای مختصر از فعالیت حرفه‌ای او، درباره‌ی این بازیگر گفت: کوتاه می‌گویم درباره‌ی کسی که خیلی باید راجع به او حرف زد؛ من امسال مفتخرم که یکی از سخت‌ترین نقشها را در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» با خیال راحت به او سپردم. برخلاف خیلی از بازیگرانی که می‌گویند عاشق این حرفه‌ هستند اما من به عنوان کسی که بیست سال با سینما سر و کار داشته‌ام می‌گویم که اینطور نیست، راز ماندگاری او عشق به سینما و عشق به بازیگری است.

امید روحانی منتقد سینما و بازیگر نیز که در این مراسم حضور داشت با بیان خاطراتی از همکاری با گوهر خیر اندیش در سخنانی مطرح کرد: من این اقبال را داشتم که در فیلم «دایره زنگی» چند صحنه در کنار خانم خیر اندیش باشم و از او بیاموزم. آن زمان او همزمان با آن فیلم در سریال «میوه‌ی ممنوعه»، تئاتر «ملاقات با بانوی سالخورده» و یک فیلم از علی قوی‌تن بازی می‌کرد. برای من حیرت‌انگیز بود که او می‌توانست با انرژی غیر قابل توصیفش در یک روز در چهار نقش به‌کلی متفاوت بازی کند.

او ادامه داد: او تلاش می‌کند با هنر خود در بیان و بازی از نقش‌های کلیشه‌ای یک شخصیت بسازد. او بدل سینمای ایران است؛ اگر سینمای ایران می‌کوشد که بازیگران توانمند خود را در یک نقش ثابت و کلیشه‌ای نگه دارد، خیر اندیش با توانمندی خود تلاش می‌کند این کلیشه‌ها را بشکند.

به گزارش ایسنا،گوهر خیراندیش بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون، گوینده رادیو مدرس و تحصیل کرده‌ی سینماست. او که بازیگری در سینما را از اواسط دهه‌ی ۶۰ شروع کرده تاکنون علاوه بر بازی در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، حضور در بیش از ۳۰ سریال تلوزیونی و چندین نمایش صحنه‌ای و رادیویی را نیز در کارنامه دارد.

فیلم «گوهر» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوریا حیدری اوره، به بررسی زندگی حرفه‌ای و بازیگری گوهر خیر اندیش می‌پردازد و بنا به ادعای سازندگان آن، “نخستین فیلموگرافی تاریخ سینمای ایران” محسوب می‌شود.

پوریا حیدری ساخت دو فیلم‌های کوتاه را در کارنامه دارد و به تازگی نیز فیلم بلند داستانی به نام «باغ‌های زردآلو» را در ارمنستان ساخته است.

فیلم «گوهر» قرار است به زودی در جشنواره ی فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو نمایش داده شود؛ در این جشنواره ضمن نمایش فیلم، از گوهر خیر اندیش نیز تقدیر خواهد شد.

در این مراسم هنرمندانی از جمله خسرو معصومی، فاطمه گودرزی، امیرعلی دانایی،شهره سلطانی، عبدالله اسکندری،شراره رخام، محمد حاتمی، رضا ناجی، کامران ملکی،کمند امیرسلیمانی و... حضور داشتند.

اخبار,اخبارفرهنگی,گوهر خیراندیش

اخبار  فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------