اعطای جایزه دستاورد هنری در غیاب نابغه



اخبار,اخبار فرهنگی,غیبت وودی آلن در گلدن گلوب


اخبار فرهنگی - غیبت «وودی آلن» در گلدن گلوب/ اعطای جایزه دستاورد هنری در غیاب نابغه

 همانطور که پیش‌بینی می‌شد، «وودی آلن» به مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب نرفت و «دایان کیتون»، بازیگر فیلم «آنی‌هال» به نیابت از وی، جایزه دستاورد «سسیل دمیل» را دریافت کرد.

به گزارش  ایسنا ، «وودی آلن»، کارگردان 71 ساله که بزرگترین غایب مراسم گلدن گلوب امسال بود، در مراسم اعطای جوایز امسال توسط «دایان کتیون» بازیگر فیلم «آنی هال» و «اما استون» بازیگر فیلم آینده وودی آلن مورد تمجید قرار گرفت.

همچنین صحنه‌هایی از برخی ساخته‌های وودی آلن چون «آنی‌هال»، «گلوله‌ها بر فراز برادوی»، «منهتن»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «نیمه‌شب در پاریس» و «یاسمن غمگین» بر روی پرده سالن برگزاری جوایز پخش شد.

«اما استون» درباره تجربه همکاری با «آلن» گفت: کار کردن با وی زندگی مرا تغییر داد و فیلم‌های نوع نگرش افراد را به زندگی و عشق را تغییر می‌دهد.

«دایان کتیون» نیز که برای فیلم «آنی‌هال» وودی آلن در سال 1997 موفق به کسب جایزه اسکار و گلدن گلوب شد، بر روی صحنه آمد و گفت: تاکنون 179 نفر از بهترین بازیگران زن سینمای جهان در فیلم‌های آلن نقش‌آفرینی کرده‌اند و تنها دلیل این موضوع آن است که آن‌ها دوست داشتند در این فیلم‌ها مقابل دوربین «آلن» بروند.

وودی آلن طی سه دهه فیلم‌سازی بیش از 45 فیلم ساخته که با آنها افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها به چهار جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب می‌توان اشاره کرد.

دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بافتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین در سال 1975، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن در سال 1985 برای «رز بنفش قاهره»، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه برای «منهتن» و «رز بنفش قاهره»،

 

جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا در سال 2006 برای «امتیاز نهایی»، شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز در سال 1995، جایزه‌ یک عمر دستاورد سینمایی از جشنواره‌ سن‌سباستین در سال 2004 از دیگر افتخارات سینمکایی این کارگردان بزرگ محسوب می‌شوند.

«یاسمن غمگین» جدیدترین ساخته «وودی آلن» است که در جوایز امسال گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر اصلی زن فیلم‌های درام را برای «کیت بلانش» به ارمغان آورد.

از دیگر برگزیدگان جایزه «سسیل دومیل» جوایز گلدن گلوب در سال‌های گذشته می‌توان به «جودی فاستر»، «مورگان فریمن»، «رابرت دنیرو»، «مارتین اسکورسیزی»، «استیون اسپیلبرگ»، «وارن بیتی»، «رابین ویلیامز»، «مایکل داگلاس»، «هریسون فورد» و «آل‌پاچینو» اشاره کرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------