آخرین اخبار فرهنگی - هنری

سینمای ایران,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

در سینمای ایران پرداختن به پرونده‌های جنایی به اندازه هالیوود رواج ندارد، چراکه موانعی زیادی در مسیر به تصویر کشیدن آنها…

برج ميلاد محل تسويه حساب مخالفان كيميايي




اخبار فرهنگی - واكنش‌ها نسبت به رفتارهاي زننده برخي از رسانه‌ها نسبت به فيلم «متروپل» همچنان ادامه دارد
برج ميلاد محل تسويه حساب مخالفان كيميايي

 آنچه هنگام نمايش فيلم «متروپل» در سينماي رسانه ها رخ داد فقط يك اعتراض ساده به دليل نپسنديدن فيلم نبود. واكنش‌هاي صورت گرفته به فيلم كيميايي با يك عقبه رسانه‌اي همراه بود كه نمي‌توان آن را اتفاقي داست.

 

اخبار,اخبار فرهنگی, فيلم متروپل

 

به سادگي حرمت فيلمسازي بزرگ و تاريخ‌ساز زير پا گذاشته شد و نمي‌توان اسم اين كار را صرفاً بازي هيجاني سينمايي‌نويس‌هاي جوان داست. همه مي‌دانند كه برخي با فيلم‌هاي مسعود كيميايي زاويه و «گارد»‌دارند، اما اين مخالفت اين بار با توهين هايي همراه شد كه زيبنده جامعه رسانه‌اي كشور نيست. وقتي با مسعود كيميايي اينگونه برخورد مي‌شود واي به حال فيلمسازان جوان!

 

 پرویز نوری:

فیلمساز را قضاوت می‌ کنند نه فیلم را!
پرویز نوری از اتفاقاتی که هنگام نمایش فیلم «متروپل» در سینمای رسانه ها افتاد ناراحت است. این منتقد قدیمی در همین رابطه به «بانی فیلم» گفت: «واقعیت این است که این منتقدان با این رفتارهای غیر عادی شان برای قضاوت کردن فیلم وارد سالن نمی شوند، آنها می خواهند خود فیلمساز را قضاوت کنند. اینکه این دوستان از قبل چه دشمنی با فیلمساز دارند که با این پیشینه وارد سالن سینما می‌شوند نمی‌ دانم!»نوری در ادامه گفت: «سالهاست رفتار مردم و منتقدان را هنگام تماشای فیلم دیده‌ایم.

 

اگر فیلمی را دوست نداشته باشند خیلی آرام از سالن سینما بیرون می‌روند نه اینکه با دست زدن و کف و سوت هم مزاحم دیگران شوند و هم حرمت کارگردان را زیر پا بگذارند. منتقد اگر فیلمی را دوست نداشته باشد منطقی ترین کار این است که بعد از پایان فیلم نقدی درباره آن بنویسد.»


این منتقد با تاکید براینکه این رفتار  بدترین کاری است که از جماعت منتقد سر می زند گفت: «به نظر من این رفتار اصلاً عادی نیست.. شاید نتیجه بخل و کینه توزی نسبت به فیلمساز باشد و گرنه منتقد واقعی هیچ وقت به فیلمساز مهمی چون کیمیایی با آن کارنامه درخشانش توهین نمی کند.» نوری در خاتمه گفت: «یادمان نرود که مسعود کیمیایی با آثارش فیلمساز جریان ساز سینماست. حتی اگر فیلم او را دوست نداشته باشیم این رفتار نمی‌تواند در شان یک منتقد واقعی باشد.»

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------