آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آوازخوانی خواننده زن+سانسور همزمان+کلاهی که ممیزی بر سر رویا تیموریان گذاشت



اخبار,اخبار فرهنگی,آوازخوانی زنان در جشنواره فیلم فجر

 
اخبار فرهنگی - حاشیه نگاری شبکه ایران از جشنواره فیلم فجر(15)
آوازخوانی خواننده زن+سانسور همزمان+کلاهی که ممیزی بر سر رویا تیموریان گذاشت؛ همه و همه در کاخ جشنواره!

 فیلم همزمان با اکران در کاخ جشنواره مرتب سانسور می شد؛ انگار ناظر ممیزی در کنار دستگاه پخش قرار داشت و هرجا را که لازم بود مشمول سانسور قرار می داد به این ترتیب که کل پلانهای ممیزی شده(!) را مشکی می کرد اما صدای فیلم شنیده می شد. این سانسور همزمان در کاخ جشنواره که به نظر می رسد حداقل در دهه اخیر بی سابقه بوده است شاید عجیب ترین اتفاق جشنواره امسال باشد.

هرچند فردا آخرین روز جشنواره است و اختتامیه جشنواره هم فردا برگزار خواهد شد اما برای کاخ جشنواره امروز حکم روز آخر را داشت؛ روزی که با نمایش درام اجتماعی «عصبانی نیستم» آغاز شد و بعد از نمایش فیلمی بی خاصیت و به شدت ضدمخاطب به نام «زمستان آخر» که انگاری کارگردانش در دهه شصت زندگی می کند(!) با نمایش «طبقه حساس» کمال تبریزی امتداد یافت. بعد از آن هم یکی از فیلمهای پرحاشیه سالهای اخیر به نام «شیفتگی» به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه ایران کارگردانی «شیفتگی» را جوانی به نام علی زمانی عصمتی برعهده داشت و فارغ از کیفیت فرمی-محتوایی به شدت پایین فیلم دو نکته جالب در مورد آن به چشم می خورد. یکی آوازخوانی یک خواننده زن در فیلم؛ نقش این خواننده را لیلا زارع بازی می کند که البته در داستان فیلم به واسطه این آوازخوانی مشکلات بسیاری هم برای او به وجود می آید و  پایش به دادگاه و کلانتری باز می شود.

دوم اینکه فیلم همزمان با اکران در کاخ جشنواره مرتب سانسور می شد؛ انگار ناظر ممیزی در کنار دستگاه پخش قرار داشت و هرجا را که لازم بود مشمول سانسور قرار می داد به این ترتیب که کل پلانهای ممیزی شده(!) را مشکی می کرد اما صدای فیلم شنیده می شد. این سانسور همزمان در کاخ جشنواره که به نظر می رسد حداقل در دهه اخیر بی سابقه بوده است شاید عجیب ترین اتفاق جشنواره امسال باشد.

به گزارش شبکه ایران در این فیلم رویا تیموریان در نقش زنی مردپوش ایفای نقش می کرد و کارگردان با کوتاه کردن موهای تیموریان سعی کرده بود به نوعی ممیزی را دور بزند و مجوز پخش تصویر بدون کلاه او را دریافت کند اما از آنجا که موهای تیموریان از ته نتراشیده شده بود کارگردان نتوانست مجوز نمایش فیلم همان طور که تصویربرداری شده بود را بگیرد و برای نمایش در جشنواره مجبور شد به ناشیانه ای ترین شکل ممکن و از طریق ادیتور رایانه ای برای تیموریان کلاه سازی(!!!)  کند.

نمایش این ویرایشهای ناشیانه تصویر و از آن سو سانسور همزمان با واکنش بسیاری از اهالی رسانه روبرو شد و آنها حین نمایش این بخشها با کف و سوت زدن اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کردند.
 اخبار فرهنگی - شبکه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------