نمایش فیلم «دختر» با حضور کارگردان در مسکو



 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی , فیلم  دختر

 نمایش چند روزه فیلم دختر در سینما اکتیابر مسکو به صورت عمومی با حضور سیدرضا میرکریمی کارگردان این اثر آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، در برنامه نمایش این فیلم که در بخش اصلی جشنواره بین المللی سینمایی مسکو حضور دارد و با استقبال مواجه شده است، بینندگان می توانند از دیدگاه های کارگردان آگاه شوند.


در فیلم دختر فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... بازی می کنند که موضوع آن تلاش یک دختر برای اثبات توانایی استقلال خود در برابر مخالفت پدر با یک خواسته مسافرت مستقل وی است.


همچنین براساس برنامه اعلام شده، نمایش عمومی فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی نیز در چارچوب بخش جانبی جشنواره سینمایی مسکو در نظر گرفته است.


پیش از این هم فیلم محمد رسول الله در شهر سن پترزبورگ روسیه نمایش داده شد که شیوه ساخت، محتوای دینی و معنوی آن از سوی شورای مفتی های روسیه تاثیر گذار توصیف شد.


این فیلم با بازی علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، پانته‌آ مهدی‌نیا، مینا ساداتی، ساره بیات، محسن تنابنده و داریوش فرهنگ در برگیرنده وقایع از زمان اقدام ابرهه برای لشکرکشی با هدف از بین خانه خدا، دوران جاهلیت و سپس تولد تا 13 سالگی حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام است.


همچنین در چارچوب جشنواره سینمایی مسکو، برنامه نمایش فیلم دختر ساخته سیدرضا میرکریمی که در بخش اصلی حضور دارد در نظر گرفته شده است.


این دو فیلم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به این جشنواره رسیده است، از شانس های برگزیده شدن برخوردارند.


در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حدود 200 فیلم در 20 بخش که مهم ترین آنها اصلی، جنبی، مستند و پرسپکتیو است از سینمای کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، چین، هند، ژاپن، فیلیپین، یمن و فرانسه به نمایش در می آید.


جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو که پنجشنبه آینده پایان می یابد، تندیس طلایی گئورگی مقدس است که به بهترین فیلم بخش مسابقه ها داده می شود.


افزون بر جوایز بهترین کارگردان، بهترین بازیگران مرد و زن، جایزه ویژه هیات داوران هم برای اثر انتخاب شده اعطا می شود.


جشنواره بین المللی فیلم مسکو بنیاد گذاشته شده از سوی استالین رهبر وقت شوروی همتراز جشنواره های سینمایی کن و برلین معرفی می شود.


این جشنواره که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی وقفه در سال 1959 برگزاری آن از سرگرفته شد، هر سال یک بار برگزار می شود.


ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روسی که به اسپیلبرگ روسیه شهرت یافته، بر عهده دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------