نفیسه روشن علت پوشیدن لباسی شبیه برج آزادی را اعلام کرد!!



 اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی,نفیسه روشن

نفیسه روشن بازیگر کشورمان به بیان علت پوشیدن لباسی الهام گرفته از برج آزادی پرداخت.

 نفیسه روشن بازیگری که از اوایل دهه هشتاد کارش را در تلویزیون آغاز کرده و در سالهای اخیر علیرغم حضورهای اندک در سینما همچنان به عنوان بازیگری تلویزیونی شناخته می شود از جمله چهره هایی بود که پوشش اش در جشن حافظ حاشیه ساز شد. روشن لباسی را برای این حضور انتخاب کرده بود که یک گرته برداری آشکار از نماد قدیمی پایتخت یعنی میدان آزادی به شمار می رفت و شاید بی ربط بودن معماری این میدان با طراحی ساختار بیرونی یک پوشش زنانه بود که به شدت حاشیه ساز شد.

نفیسه روشن در در چرایی انتخاب چنین پوششی گفت:

من به خاطر اینکه از بچگی عاشق برج آزادی بودم و همیشه احساس می کردم این برج جزو زیباترین آثار ایران است و جایی است که در سازمان ملل و یا یونسکو نمادی از ایران است برای همین چنین پوششی را انتخاب کردم. درست همان طور که سی و سه پل نماد اصفهان یا آرامگاه حافظ نماد شیراز است من فکر می کنم این برج آزادی نیز نمادی از تهران پایتخت ایران است.

از پارسال به دنبال طراحی لباس امسال بودم

وی ادامه داد: من خیلی برج آزادی را دوست دارم و زمانی که برج میلاد افتتاح شدم دلم گرفت و احساس کردم که به این اثر فرهنگی ما یعنی برج آزادی اجحاف شده و با این اقدام کم کم به فراموشی می رود. همین طور هم شد و این برج به تدریج دارد از فرهنگ و از یادها خارج می شود؛ من بارها از برج آزادی بازدید کردم و از طبقات و از موزه آن دیدن کردم و فکر می کنم جا دارد بکوشیم در جهت حفظ چنین بنایی.

بازیگر سریالهایی نظیر «خوش رکاب» و «ماه عسل» خاطرنشان ساخت: ما و بچه های طراح از پارسال تابستان به فکر این بودیم که طرح لباس امسال چه شکلی باشد و طرح های مختلفی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم. هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم.

  اخبار  فرهنگی  - سینما  ژورنال 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------