لئونارد کوهن شاعر و خواننده مشهور درگذشت



  اخباررفرهنگی,خبرهای فرهنگی ,لئونارد کوهن

لئونارد کوهن شاعر، خواننده و ترانه‌سرای مشهور کانادایی در ۸۲ سالگی درگذشت.

 به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کوهن که به ویژه برای سبک متقاوت خواندن و نیز ترانه‌های عاشقانه‌ غمگین خود شهرت جهانی داشت، دیروز چشم از دنیا بست.

 

در صفحه رسمی فیس بوک وی اعلام شده است: با اندوه عمیق خبر می دهیم شاعر، ترانه سرا و هنرمند افسانه‌ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است.

 

کوهن در ۳۳ سالگی شروع به آوازخوانی کرد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی در شهر مونترال کانادا شروع به کار کرد. او پیش از این به عنوان شاعر و نویسنده شناخته می‌شد.

 

این چهره مشهور عرصه موسیقی سال ۲۰۱۱ برای مجموعه آثارش و تاثیر آن بر سه نسل در سراسر جهان برنده جایزه پرنس آستوریاس اسپانیا شد. جایزه پرنس آستوریاس که همسنگ جایزه ادبی نوبل در جهان اسپانیایی زبان است در سال ۲۰۱۱ جایزه ادبی خود را به این شاعر و ترانه سرا تقدیم کرد و از لئونارد کوهن به عنوان شاعر و ترانه سرای سرشناسی یاد کرد که به عنوان یکی از نویسندگان تاثیرگذار عصرما برای شعرها و ترانه های الهام بخشش که به زیبایی به بیان دیدگاه ها و دغدعه های اصلی انسان و از عمق آن می گوید، شناخته می شود.

 

این ترانه سرا نخستین کتاب شعرش را در سال ۱۹۵۶ با عنوان «بگذار با اسطوره ها رقابت کنیم» منتشر کرد که با الهام از اشعار فدریکو گارسیا لورکا شاعر اسپانیایی که همیشه مورد تحسین کوهن بود، سروده شده بود. کوهن نویسنده ۱۳ کتاب است که «جعبه ادویه زمین»، رمان «بازی مطبوع»، مجموعه شعر «گل هایی برای هیتلر»، رمان «گمشدگان زیبا» و مجموعه شعر «پازاریت هایی از بهشت» از جمله آنها هستند. جدیدترین کتاب او با عنوان «اشعار و ترانه ها» در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است. 

 

لئونارد کوهن سال ۲۰۰۵ بعد از آن که متوجه شد مدیر سابقش از صندوق بازنشستگی او پنج میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت‌های جدیدی در سراسر دنیا شد.

 

در سال ۲۰۰۹ این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد. دلیل این حادثه را مسمومیت غذایی اعلام کردند. او چندماه بعد، به دلیل آسیب‌دیدگی ستون فقراتش مجبور به فیزیوتراپی شد و تور دور اروپای خود را لغو کرد.

 

لئونارد  کوهن در مراسم گرمی سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

 

دو سال پیش به مناسبت هشتاد ساله شدن لئونارد کوهن کتابی با عنوان «لئونارد کوهن: همه او را می شناسند» منتشر شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------