پیکر توران میرهادی تشییع و به خاک سپرده شد



  اخبار رفرهنگی ,خبرهای   فرهنگی,بانو توران میرهادی

پیکر بانو توران میرهادی پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان و از بنیانگذاران شورای شورای کتاب کودک، صبح امروز- جمعه - از محوطه خانه هنرمندان ایران تشییع شد و در آستان مقدس حضرت امام زاده عبدالله (ع) در شهر ری به خاک سپرده شد.

 به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور چهره های سرشناسی چون استاد دکتر مهدی محقق، ادیب برجسته و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ دکتر نوش آفرین انصاری دبیر شورای کتاب کودک و از چهره های برجسته ی فرهنگ و ادب، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نامدار ادبیات کودک و نوجوان، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه ی اطلاعات و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران برگزار شد، شمار بسیاری از دوستداران فرهنگ و ادب و علاقه مندان روانشاد توران پیرهادی حضور یافته بودند تا برای آخرین بار با این بانوی نجیب ادبیات ایران وداع کنند.

 

در این مراسم، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره این بانوی درگذشته ادبیات ایران گفت: صفای باطن توران میرهادی و دغدغه‌یی که برای کودکان داشت، رفتار معصومانه ی کودکانه یی را در وجود او بازتاب می‌داد. بسیاری از کسانی که در این جمع هستند، افتخارشان همکاری با میرهادی است. او در سال‌های دور به یاد برادر بزرگش [فرهاد میرهادی] بنیاد آموزشی فرهاد را بنا نهاد.

 

وی به تدوین فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان به سرپرستی توران میرهادی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از کارهای ماندگار وی در حوزه ی فرهنگ‌ نامه ‌نویسی برای کودکان و نوجوانان بود؛ هرچند او نتیجه ی نهایی این کار را ندید، اما بنیاد استواری گذاشت که از کودکان گرفته تا متخصصان، از آن بهره می‌برند.

 

مسجدجامعی ادامه داد: توران میرهادی با همه ی روح معصومانه و حس کودکانه‌یی که در رفتار و فضای باطنش داشت، اکنون در میان ما نیست، اما نه تنها خوبی هایش، که خاطره های بزرگی نیز از او مانده است؛ خاطره ها و تجربه های بزرگ او که راه‌های نرفته را رفت و رازهای ناگشوده را گشود و بارِ سنگینی را بر دوش همه ی آنان که دلسوز آموزش‌وپرورش، تعلیم و تربیت و کودکان و نوجوانان این سرزمین هستند، گذاشت، بنیابراین باید هر روز یادگارهایش تجدید شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------