آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

کیمیایی: این فیلم برای نترس‌هاست



نشست خبری فیلم «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی با حضور عوامل آن و حاشیه‌هایی از جمله اختلاف نظر تهیه‌کننده و کارگردان درخصوص تدوین کار و تغییرات فیلمنامه برگزار شد.

 به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری فیلم سینمایی «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی باحضور این نویسنده و کارگردان، منصور لشکری قوچانی (تهیه کننده)، فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)، بهزاد عبدی (آهنگساز) و پگاه آهنگرانی و پولاد کیمیایی (بازیگران)، نخستین ساعات بامداد یک‌شنبه 17 بهمن در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

 

در این نشست علاوه بر جمع زیادی از اهالی رسانه، فریدون جیرانی، سعید راد، سعید سهیلی و سعید ملکان نیز حضور داشتند.

 

کیمیایی در ابتدای نشست در سخنانی گفت: «درود به همه شما خانم‌ها و آقایان، اینجا و در برابر شما نشستن تبعات دارد که بخشی از آن را در سالن به شکل خندیدن بی‌مورد افراد در سالن نمایش دیدیم. متاسفانه امروزه داریم با دنیای مزدور هنر آشنا می‌شویم، جنس این خندیدن‌ها و ترسیدن‌ها حاکی از همین مسئله است، این فیلم برای نترس‌هاست همانند سازنده‌اش. این فیلم برای دانستن ساخته شده است. ساخت این فیلم خیلی کار سختی بود و من حدود دو سال روی فیلم معطل شدم، علاف بودم، ولی ایستادم تا این فیلم را بسازم و به شما نشان بدهم که اطرافتان چه می‌گذرد و از آن‌ها غافل نباشید. من این فیلم را برای تو ساختم و برای تو اینجا هستم. تنها این فیلم است که می‌ماند و هیچکدام از دسیسه‌ها و سیاهی‌ها باقی نخواهند ماند.»

 

سپس منصور لشکری قوچانی با تشکر از حضور و حمایت خبرنگاران بیان کرد: «ساخت این فیلم سخت بود، اما گذشت. چیزی که من را خیلی ناراحت کرده است، درگذشت جواد بیات مدیر فیلمبرداری پشت صحنه فیلم است.»

 

در ادامه این نشست، پگاه آهنگرانی هم در سخنانی کوتاه گفت: «افتخار می‌کنم که در کنار مسعود کیمیایی نشسته‌ام. اینکه من در این فیلم بازی کردم خیلی توجیهی ندارد، آقای کیمیایی به من پیشنهاد دادند و مگر می‌شود وسوسه نشد؟ من وسوسه شدم و بدون هیچ فکری قبول کردم.»

 

پولاد کیمیایی هم در سخنانی گفت: «امیدوارم که از فیلم خوشتان آمده باشد، من سال‌هاست که در سینمای کیمیایی مشغول یادگیری هستم و این فیلم هم بر یادگیری‌های من افزود. علی رغم گلایه‌های زیادی که از پروژه دارم، به اینجا آمده‌ام تا به حواشی پاسخ بدهم و دوست داشتم بزرگی هم چون پرویز پرستویی هم در اینجا باشد، متاسفانه حواشی کام ما را تلخ کرد و نگذاشت که جشنواره برایمان حکم جشن را داشته باشد.»

 

در ادامه نشست، کیمیایی در پاسخ به خبرنگاری که نسبت به کارگردانی و دیالوگ‌های فیلم نواقصی را مطرح کرد، گفت: «می‌دانم شما نباید از فیلم خوش‌تان بیاید، آیا شما تا به حال فیلم ساخته‌اید؟ اگر نساختید لطفا صحبت‌های فنی نکنید، دیالوگ‌های فیلم به صورت روزنامه‌ای نوشته شده زیرا که فیلم درباره رسانه است و همان لحنی است که امروز استفاده می‌شود.»

 

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موسیقی و زمان فیلم گفت: «بعد از پایان سناریو از بهزاد عبدی خواستم موسیقی را برای یک فیلم ۱۰۸ دقیقه‌ای بسازد. البته فیلمی که شما دیدید ۱۰۹ دقیقه است و جا دارد که زمان آن به ۱۰۵ دقیقه کاهش پیدا کند.»

 

این کارگردان سپس با اشاره به بی‌اخلاقی‌هایی که نسبت به او در حوزه سینما می‌شود، توضیح داد: «متاسفانه این مسایل از درون عوامل فیلم و از نزدیک‌ترین عنصر تولید نشات می‌گیرد. پولاد کیمیایی یک بازیگر است که در سه فیلم متفاوت به خوبی بازی کرده، اما یک‌سری افراد هرگاه می‌خواهند متلک بگویند، او را پسر مسعود کیمیایی معرفی می‌کنند، این نیش و کنایه‌ها تا کی هست؟ این مسایل این روزها خون داریوش مهرجویی را هم به جوش آورده است. تفاوت نسل ما با الان دراین است که من یک سال است با سعید راد دچار مشکل و اختلافی هستیم، اما وقتی او را در این جلسه می‌بینم خوشحال می‌شوم. جای پرویز پرستویی خالی و درود بر داریوش مهرجویی به زودی به دیدارش می‌روم و او را می‌بوسم.»

  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی , نشست خبری فیلم  قاتل اهلی

کیمیایی در ادامه درخصوص شخصیت پردازی وکیل در فیلم گفت: «این‌ها آدم‌هایی هستند که به ظاهر برده‌اند؛ یک عده‌ای که پول دوست دارند ولی صفرهایش را نمی‌دانند و خرید بلد نیستند. آیا نباید از این‌ها گفت؟ از این قشر افراد زیاد داریم.»

 

او سپس در جواب یکی از حضار که سخن کیمیایی را نقل به مضمون به چیز دیگری تعبیر کرد واکنش نشان داد و گفت: «ما برای این نقل به مضمون‌ها زیاد کتک خوردیم، اصل مطلب را بیان کن.»

 

در ادامه خبرنگاری بیان کرد که در حین نمایش فیلم عده‌ای به صورت سازمان یافته می‌خندیدند که کیمیایی پاسخ داد: «تازه خوب است این فیلم برای آن‌هاست و برای آن‌ها دلسوزی می‌کند.»

 

در بخش دیگر این نشست، پولاد کیمیایی درباره انتخاب یغما گلرویی و ترانه‌هایش توضیح داد: «من اتفاقی با یغما در جشن حافظ آشنا شدم، تا آن زمان تنها می‌دانستیم که نقش خواننده را در فیلم داریم ولی مشخص نبود که چه چیزی را در چه سبکی می‌خواهد بخواند. آقای قوچانی اعتقاد داشتند که از ترانه‌های فرهاد و فریدون استفاده کنیم که من بسیار مخالف بودم زیرا کار را کلیشه می‌کرد و اثر جدیدی خلق نمی‌شد. در نهایت پس از جلساتی که با یغما داشتیم به این مشخصه‌ها رسیدیم که من فکر نمی‌کنم مانند آن را در ایران داشته باشیم، پس از آن هم با یغما گلرویی شروع به تمرین کردیم و دیدیم که اشعارش به سینمای کیمیایی خیلی نزدیک است.»

  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی , نشست خبری فیلم  قاتل اهلی

مسعود کیمیایی هم در ادامه درخصوص شایعاتی مبنی بر تغییر نسخه اکران عمومی نسبت به نسخه جشنواره گفت: «هیچ اتفاق و تغییری رخ نمی‌دهد، مگر می‌شود که یک کتاب دو مولف داشته باشد؟ در تدوین کار ممکن است که بخش‌هایی از فیلم بالا و پایین شود. اسکلت فیلم در 107 دقیقه جا می‌گیرد و نسخه فعلی به قول معروف یک کیسه‌کشی لازم دارد.»

 

این کارگردان سپس در پاسخ به یک خبرنگار که پرسید چرا در این فیلم به سراغ حزب الهی‌ها رفتید؟ گفت: «فرضا که رفته باشم، به هر حال این افراد هم در این جامعه زندگی می‌کنند و از طریق آنها می‌توان به خصوصیات و ویژگی‌هایشان پی برد و حتی جامعه را شناخت، اما در این فیلم، ما حزب الهی نداشتیم.»

 

کیمیایی سپس در مورد اختلافاتی که بر سر تدوین مجدد کار و تغییر بخش‌هایی از فیلم بین او و تهیه کننده وجود دارد، توضیح داد: «فیلم هستی‌اش مال من است و اقتصادش مال آقای قوچانی.»

 

پولاد کیمیایی در پاسخ یکی از خبرنگاران درباره سخنان قوچانی که گفته بود، فیلم جشنواره، نسخه پولاد کیمیایی است و نسخه اکران عمومی نسخه مسعود کیمیایی، بیان کرد: «این سوال را بهتر است از آقای قوچانی بپرسید.»

 

قوچانی هم پاسخ داد: «به نظر من نباید به حاشیه‌ها دامن زد. این اثر، فیلم خوبی است و خوب‌تر هم خواهد شد. معتقدم حداقل ۱۵ دقیقه از بازی‌ها باید اصلاح شود و من با آقای کیمیایی در جلسه‌ای بعد از جشنواره در این باره تصمیم می‌گیریم.»

 

سپس کیمیایی خطاب به قوچانی گفت: «کوتاه کردن فیلم در حد و اندازه شما نیست و بی‌شک این نسخه فروش خوبی خواهد کرد.»

 

قوچانی در سخنانی ادامه داد: «سینما یک کار گروهی است و تمام تلاش خود را کردم تا شرایط مناسبی را برای ساخت این فیلم توسط استاد فراهم کنم. من از همه می‌خواهم که حاشیه سازی نکنید. اگر در جامعه ما افرادی وجود دارند که رانت دارند و با استفاده از آن می‌خواهند مردم را له کنند، من با این مسئله مخالفم. این مسئله را فیلم به خوبی نشان می‌دهد، بهتر است حاشیه سازی نکنیم تا فیلم خراب نشود.»

  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی , نشست خبری فیلم  قاتل اهلی

او همچنین اضافه کرد: «فیلم مال من است و تمام تلاشم را کردم که قانون رعایت شود، اگر فیلم موفق نباشد من از سینما حذف خواهم شد زیرا که سرمایه‌گذار خصوصی هستم. برای همین اجازه نمی‌دهم هیچ حاشیه‌ای به فیلم لطمه بزند، چون به ضرر من تمام می‌شود. اینکه فیلمنامه همان متنی است که در قرارداد آمده یا آن متنی است که حضور پولاد در آن پررنگ‌تر است را از طریق قانون پیگیری می‌کنم.»

 

سپس کیمیایی در پاسخ به اظهارات قوچانی گفت: «آقای قوچانی آدم محترمی است، او کارش تبلیغات در حوزه تلویزیون بوده و این کار را هم به خوبی انجام داده است. دراین فیلم هم باحضور در کنار من و گرفتن عکس به شدت برای خود تبلیغ کرد و وقتی نتوانست به من بند کند به سراغ پولاد رفت و ایراد الکی گرفت که نقش بیشتری دارد. این فیلم برای خود اندازه دارد. آیا من بعد از ۵۰ سال فیلمسازی به خاطر پسرم فیلم خود را کج و کوله می‌کنم؟»

 

پولاد کیمیایی هم در جملاتی پاسخ داد: «یک سکانس به بازی من اضافه نشده، بلکه سه سکانس هم حذف شده است، اگر آن سه سکانس در پایان فیلم وجود داشت، این کار مانند کلیپ تمام نمی‌شد و پایانش نامعلوم نبود. در این فیلم سکانس‌هایی از من، پگاه آهنگرانی و امیر جدیدی کم شده است.»

 

در ادامه این نشست، فریدون جیرانی هم که در جمع اهالی رسانه نشسته بود، در سخنانی بیان کرد: «من متاسفم که این اتفاق افتاده و برای حمایت از کیمیایی آمده‌ام. آقای کیمیایی مولف این اثر است و کارگردان تصمیم گیرنده نهایی است. من از نامه پرستویی متاسفم. امروز که نامه مهرجویی را خواندم گریه‌ام گرفت. من وارد بحث نمی‌شوم و به احترام کیمیایی تعظیم می‌کنم.»

  اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی , نشست خبری فیلم  قاتل اهلی

در پایان این جلسه، گبرلو می خواست قوچانی و کیمیایی را آشتی بدهد که آن دو رضایت ندادند. سپس از میان جمع یکی از منتقدان سینما برخاست و گفت باید پای کیمیایی را بوسید و به قوچانی اعتراض کرد که با برخورد جدی گبرلو مواجه شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------