آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

هفته حکمرانی وحشت بر سینمای آمریکا/ وضعیت «فروشنده» در دومین هفته اکران



  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,فروشنده

اکران «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در آمریکا با افزایش سالن‌های محل اکران به بیش از ۳۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد. 

به گزارش خبرآنلاین، فیلم نامزد جایزه اسکار «فروشنده» در دومین هفته اکران در آمریکای شمالی در ۴۳ سینما اکران شد و در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۲۳۶ هزار دلار دست پیدا کرد.

 

فیلم فرهادی که در هفته نخست اکران به میانگین فروش ۲۳ هزار و ۶۹۰ دلار در هر سینما دست پیدا کرد، این هفته به صورت میانگین در هر سینما بیش از پنج هزار دلار فروخت. به این ترتیب مجموع فروش «فروشنده»‌ در دومین هفته اکران محدود به ۳۴۶ هزار دلار افزایش یافت.

 

در این میان اثر تازه ام.نایت شیامالان در ژانر وحشت همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا است. «شکاف» با فروش ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول پرفروش‌های آمریکا ایستاد. این فیلم در حال حاضر در بیش از سه هزار سالن سینما اکران می‌شود.

 

پس از فیلم «حس ششم» که در سال ۱۹۹۹ اکران شد هیچ‌گاه فیلم دیگری از شیامالان این چنین با استقبال تماشاگران روبه‌رو نشده بود.

 

مجموع فروش «شکاف» با بازی جیمز مک‌آووی در آمریکا ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است. با در نظر گرفتن فروش ۴۴ میلیون دلاری فیلم در دیگر کشورها، فروش جهانی «شکاف» در حال حاضر به ۱۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده است.

 

هفته گذشته زمان حکمرانی وحشت بر گیشه سینمای آمریکا بود. علاوه بر فیلم شیامالان، «حلقه‌ها» نیز بار دیگر وحشت را به پرده سینما بازگرداند و با فروش ۱۳ میلیون دلاری در بیش از دو هزار سینما دومین فیلم پرفروش هفته شد.

 

«حلقه‌ها» ادامه سری فیلم‌های ترسناکی است از سال ۲۰۰۲ با فیلم «حلقه»‌ به کارگردانی گور وربینسکی آغاز شد. «حلقه»‌ وربینسکی بازسازی فیلمی ژاپنی به همین نام محصول ۱۹۹۸ بود. داستان فیلم اقتباسی از کتاب کوجی سوزوکی درباره گزارشگری است که درباره نوار ویدئویی نفرین شده تحقیق می‌کند. تماشاگران این نوار ویدئویی یک هفته پس از تماشای آن کشته می‌شوند.

 

«حلقه»‌ به کارگردانی وربینسکی در سراسر جهان به فروشی برابر با ۲۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد و پس از آن قسمت دوم فیلم سال ۲۰۰۵ به سینما عرضه شد و با فروش جهانی ۱۶۵ میلیون دلاری به کار خود پایان داد.

 

کارگردانی قسمت تازه از این سری فیلم‌ها را اف. خاویر گوتیرز برعهده دارد و ماتیلدا لوتز، الکس رو و وینست دن‌آفریو بازیگران آن هستند.

 

برخلاف آثار ژانر وحشت عاشقانه فضایی «فضای میان ما» افتتاحیه‌ ناامیدکننده‌ای داشت و در آغاز کار با اکران گسترده فقط سه میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. این درام علمی تخیلی با بازی ایسا باترفیلد، بریت رابرتسون و گری اولدمن داستان فردی را روایت می‌کند تمام زندگی خود را در سیارات مختلف گذرانده است. او از راه اینترنت با فردی روی زمین دوست می‌شود اما زمانی که شانس رفتن به زمین را پیدا می‌کند، پی‌می‌برد که قادر به زندگی رو زمین نیست.

 

از این دو فیلم تازه اکران شده که بگذریم، فیلم «هدف یک سگ» سومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود که با فروش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری در بیش از سه هزار سالن سینما به کار خود پایان داد. این فیلم در ۱۰ روز نخست اکران در آمریکا به فروشی برابر با ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست یافته است.

 

«چهره‌های پنهان» با فروش ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود. گروه بازیگران این فیلم چندی پیش جایزه بهترین گروه بازیگری انجمن بازیگران آمریکا را از آن خود کردند. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی به عنوان یکی از مدعیان اسکار به ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است.

 

در این بین فیلم مدعی اصلی جایزه اسکار پنجمین اثر پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بود. موزیکال «لالا لند» با فروش هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در بیش از سه هزار سالن سینما مجموع فروش آمریکای خود را به ۱۱۸ میلیون دلار افزایش داد. فیلم تازه دیمین شزل خارج از آمریکا نیز ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش داشت. به این ترتیب مجموع فروش فیلم در ۷۲ بازار خارج از آمریکا به ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

 

«رزیدنت ایول: فصل نهایی» با افت فروش ۶۷ درصدی نسبت به هفته نخست اکران تنها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش داشت. این فیلم هفته گذشته ششمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود.

 

هفته گذشته فیلم «کمدین» با بازی رابرت دنیرو و لزلی مان نیز در ۸۳۹ سینما اکران شد و یک میلیون دلار فروش داشت. دیگر بازیگران این فیلم به کارگردانی تیلور هکفورد، دنی‌ دویتو، ادی فالکو، ورونیکا فرس، چارلز گرودین و هاروی کیتل هستند.

  اخبار فرهنگی ,خبرهای  فرهنگی ,فروشنده

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------